15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

FieldEdge Flat Rate Mobile

FieldEdge Flat Rate Mobile

Description de FieldEdge Flat Rate Mobile

Êtes-vous prêt à faire passer votre entreprise de services au niveau supérieur avec des équipements de pointe, une tarification forfaitaire et une gestion numérique des ordres de mission ? Avec Coolfront Mobile, les techniciens peuvent facilement répondre à la question n° 1 des propriétaires : "et le prix dans tout ça ?". La base de données forfaitaire de Coolfront comprend plus de 30 000 réparations et 16 000 pièces. Disponible sans aucuns frais, Coolfront est une des applications leaders en matière de tarification forfaitaire et de gestion des ordres de mission avec intégration à QuickBooks. Mieux encore ? Vous pouvez essayer Coolfront gratuitement avec 50 ordres de mission d'essai.

Qui utilise FieldEdge Flat Rate Mobile ?

Les entreprises de services CVC, de plomberie et d'électricité qui souhaitent gérer leurs ordres de mission directement sur une application. Ce logiciel inclut une base de données de tarification forfaitaire complète qui regroupe plus de 30 000 réparations et prend en charge tout type de licence.

FieldEdge Flat Rate Mobile Logiciel - 1
FieldEdge Flat Rate Mobile Logiciel - 2
FieldEdge Flat Rate Mobile Logiciel - 3
FieldEdge Flat Rate Mobile Logiciel - 4
FieldEdge Flat Rate Mobile Logiciel - 5

FieldEdge Flat Rate Mobile ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

FieldEdge Flat Rate Mobile

FieldEdge Flat Rate Mobile

4,3 (459)
0,01 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
32
3
4,2 (459)
4,3 (459)
4,4 (459)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
85,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
105
6
4,1 (494)
4,3 (494)
4,5 (494)

Alternatives à FieldEdge Flat Rate Mobile

RazorSync
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Planification
Planification en temps réel
Invoice Simple
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation en ligne
Factures personnalisables
Historique des factures
Housecall Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des factures
Planification
Profit Rhino
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des factures
Gestion des ordres de travail
Salsa CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des donateurs
Suivi des dons
FieldEdge
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des expéditions
Planification
Jobber
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Gestion des tâches
Less Paper
Fonctionnalités les mieux notées
Données en temps réel
Gestion des ordres de travail
Planification
Simpro
Fonctionnalités les mieux notées
Autorisations basées sur les rôles
Planification de la maintenance
Planification des tâches

Avis sur FieldEdge Flat Rate Mobile

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,4
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
36%
3
11%
2
2%
1
1%
Vladimir
Vladimir
Operations Manager, HVAC Service Technician (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Excellent software for invoices and scheduling

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

Integrated features such as scheduling onto Google calendar and ability to customize repairs, requires customer approval beforehand so that there’s no question on payment

Inconvénients :

Lags when synchronizing across multiple devices, sometimes doesn’t find previous customer service history accurately

Réponse de l'équipe de Xplor Technologies

il y a 4 ans

Thanks, Vladimir for the review! Glad you like the Google Calendar Add-On :) Stay Cool! Kate @ Coolfront

Stacy
Service Coordinator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Génie mécanique ou industriel, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great program & great value

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall it has been great, however there is a much room for improvment.

Avantages :

I love the ease of use. All of our technicans can easily navigate the awesome flatrate book, with its up to date pricing. THe invoices port right into our Quickbooks accounting program.

Inconvénients :

If you have a ship to address with a different billing address, only the billing address displays on the work order when linked to quickbooks. Also in the agreements section it would be helpful if when searching for an agreement to add onto a work order if that information was in alphabetical order, however its not, it is in order by when it was added. FOR us this causes much headache and wasted time searching a long list that is rather difficult to find items.

Réponse de l'équipe de Xplor Technologies

il y a 4 ans

Great feedback, Stacy! And thanks for the 5-star review!! Stay Cool! Kate @ Coolfront

Matt
Service tech (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I like a lot but a lot is to desired.

3,0 il y a 6 ans

Avantages :

Ease of use. Can be operated quickly with little experience. Like the part finder if you know how to use it.

Inconvénients :

I hate when it wants to update while either writing notes or searching for a part. I wish there were tabs in my favorites for favorite filters, types of freon, or belts instead of looking over my favorites 3 or for times. I wish I could add a custom part or charge myself instead of having my office remake what I've already done just so they can send it back to me to add it on my favorites. All of the other techs said the same about updates. Add them to the home page when available. Frustrating. Finally inputting carrier numbers usually calls for 2 additional numbers or letters at the beginning of a part number. If typed in using the part number supplied from carrier it fails to find it. If those 2 first numbers or letters are left off when typing it in it will find it every time. I have found this only on carrier parts. Thank you for your help.

Joshua
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Coolfront is good but striving to achieve greatness

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : I have been using Coolfront for 9 months now and they are truly making an effort to improve but I'm really waiting to see if this is going to be worth it as a long term solution.

Avantages :

Coolfront has fixed many of the bugs and random updating problems from the past. It integrates well with quickbooks and now offers payment options on the invoice with automated follow up survey options. There is a large database of repairs and equipment that makes invoicing quick and easy.

Inconvénients :

Coolfront really really needs a downloadable app. Integration to quickbooks could be more advanced by applying payments collected on the job to the proper account upon sync. There us a lack of Lennox equipment and the pricing of the existing Lennox equipment is not accurate ($200 air filter?). The "get savvy" link would be much more useful by allowing customization. The technician assigned to the job should correlate to the email address that is seen on the invoice. The amount of invoices used does match the amount of invoices I've been charged for (Overcharged).

Réponse de l'équipe de Xplor Technologies

il y a 4 ans

Thank you for your feedback and 5-star review, Joshua!! Stay Cool! Kate @ Coolfront

Bryan
Bryan
company owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

COOLFRONT has been a very pleasurable and user friendly software system for us.

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

We had tried 2 other scheduling software providers prior to finding COOLFRONT. In both cases the experience was stressful and was not beneficial to our company's production and therefore our bottom line. COOLFRONT has had 2 positive effects on our business. Not only did it solve our scheduling conflict issues, but also gave us access to new, up-to-date, flat rate pricing that has increased our bottom line and helped us become a more productive service company.

Inconvénients :

If there was one thing I would change about COOLFRONT, It would be to give ADMIN the ability to make changes to the cost of a part. When management feels like a customer needs a discount for that part or service, in my opinion, It would be much easier to simply adjust the cost of the entry that a tech has already found in the COOLFRONT data base, instead of having to make up a custom repair and price for that part .