Coolfront

Qui utilise Coolfront ?

Les entreprises de services CVC, de plomberie et d'électricité qui souhaitent gérer leurs ordres de mission directement sur une application. Ce logiciel inclut une base de données de tarification forfaitaire complète qui regroupe plus de 30 000 réparations et prend en charge tout type de licence.

Description de Coolfront

Êtes-vous prêt à faire passer votre entreprise de services au niveau supérieur avec des équipements de pointe, une tarification forfaitaire et une gestion numérique des ordres de mission ? Avec Coolfront Mobile, les techniciens peuvent facilement répondre à la question n° 1 des propriétaires : "et le prix dans tout ça ?". La base de données forfaitaire de Coolfront comprend plus de 30 000 réparations et 16 000 pièces. Disponible sans aucuns frais, Coolfront est une des applications leaders en matière de tarification forfaitaire et de gestion des ordres de mission avec intégration à QuickBooks. Mieux encore ? Vous pouvez essayer Coolfront gratuitement avec 50 ordres de mission d'essai.

Informations sur Coolfront

FieldEdge

http://www.coolfront.com

Fondé en 1999

Prix de Coolfront

Coolfront est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit.

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Coolfront video
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Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Coolfront - Fonctionnalités

Logiciels de chiffrage d'électricité
Base de données des coûts
Devis et offres
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des offres
Ordres de changement
Planification
Relevé des matériaux
Accès mobile
Base de données de clients
Devis
Facturation
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des tâches
Planification
Planification de la maintenance
Routage
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Base de données de contacts
Devis
Facturation
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Planification
Recouvrement des paiements sur le terrain
Routage
Signature électronique
Suivi de l'historique des services
Suivi du temps en ligne
Base de données de clients
Création de bons de travail
Devis
Gestion des contrats
Gestion des expéditions
Gestion des stocks
Gestion des tâches
Maintenance préventive
Planification
Rendez-vous récurrents
Routage
Base de données des coûts
Commerce et industrie
Devis et offres
Entretien des équipements
Facturation
Gestion du financement
Importation et exportation de données
Planification
Relevé des matériaux
Taux de travail
Accès mobile
Devis
Facturation
Gestion des clients
Gestion des contrats
Gestion des ordres de travail
Planification
Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
Suivi du temps

Avis sur Coolfront

Afficher 5 avis sur 453

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4,2/5
Service client
4,4/5
Fonctionnalités
3,9/5
Rapport qualité-prix
4,3/5
Vladimir V.
Operations Manager, HVAC Service Technician
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/05/2019

"Excellent software for invoices and scheduling"

Avantages: Integrated features such as scheduling onto Google calendar and ability to customize repairs, requires customer approval beforehand so that there’s no question on payment

Inconvénients: Lags when synchronizing across multiple devices, sometimes doesn’t find previous customer service history accurately

Réponse de l'éditeur

envoyé par Coolfront le 09/05/2019

Thanks, Vladimir for the review! Glad you like the Google Calendar Add-On :)

Stay Cool!
Kate @ Coolfront

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/05/2019
Julia L.
Service Coordinator
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/10/2019

"The best yet!"

Commentaires: Forget paper, Coolfront makes it unnecessary. A tech can easily get to a job, write up a bill and get approval from the customer, even get their signature on the work order, all without a single printed paper. The rep in customer service has been awesome the whole time! She's stayed with us, reaching out over the 2years since we signed up to see how things are going and offer us training.

Avantages: Coolfront syncs with Google Calendar, enabling our techs to click and go without the messy copy/paste of the job address into their GPS. For dispatching, once the work is on the Calendar, I can quickly hit the address that pops up on the schedule and map job distances, so that work flows well for the tech that day.

Inconvénients: Customer notes need to be more visible: We copy and paste checklists into internal/customer notes so the customer see's an outline of work performed and any suggestions the tech has. (Picture the checklist you see on the printout after an oil change) We've had to add extra steps when setting up a work order to make Coolfront work for us. Great we're able to customize, even greater if they decide to add our suggestion so it saves us time.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/10/2019
Matt A.
Service tech
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/10/2017

"I like a lot but a lot is to desired."

Avantages: Ease of use. Can be operated quickly with little experience. Like the part finder if you know how to use it.

Inconvénients: I hate when it wants to update while either writing notes or searching for a part. I wish there were tabs in my favorites for favorite filters, types of freon, or belts instead of looking over my favorites 3 or for times. I wish I could add a custom part or charge myself instead of having my office remake what I've already done just so they can send it back to me to add it on my favorites. All of the other techs said the same about updates. Add them to the home page when available. Frustrating. Finally inputting carrier numbers usually calls for 2 additional numbers or letters at the beginning of a part number. If typed in using the part number supplied from carrier it fails to find it. If those 2 first numbers or letters are left off when typing it in it will find it every time. I have found this only on carrier parts. Thank you for your help.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/10/2017
Edward M.
owner
Services aux consommateurs, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/01/2020

"HVAC contractor going from paper to Coolfront"

Commentaires: Overall we are definitely more profitable with the flat rate database. And it does save some keystrokes, but it doesn't fix all our issues or handling of service tickets.

Avantages: I absolutely love the flat rate pricing database- and the pricing best practices through out the country. That part is awesome. I also like the history that shows up for each customer so my techs have information at their finger tips.

Inconvénients: 1) Sometimes it is a little difficult to find certain parts. I was looking for an inducer motor for a Lennox and no manufacturer comes up. I had to call Lennox to get part number, and then it was easily found. 2) Reporting- we collect sales tax- so to be able to report sales would be helpful. We still have to identify how much of the Flat rate is the part cost and mark up and how much is labor to put into our accounting software. 3) speed from going between day to day to look up customer is deathly slow.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Coolfront le 06/01/2020

Thank you for your feedback, Edward. If you are using Quickbooks and Coolfront, there is a way for you to manage your sales tax between the two programs. Our support team would be more than happy to walk you through and answer any questions or provide further assistance for you!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/01/2020
Clifton T.
Owner
Équipements publics, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/10/2019

"Coolfront has the features I need for my HVAC business"

Commentaires: Good software, fair price for all you get and good support team.

Avantages: I have used Coolfront for about 6-7 years now. 3 with my previous employer and 4th year when I went out on my own to earn a living.
I like the features Coolfront offers with easy to find results for many parts stored in the database thats updated to list the cost of parts so you can give the home owner a updated repair estimate.

Inconvénients: Well, can't say nothing I don't like. The way it keeps track of all invoices and past calls to that customer is great too. I have recommended Coolfront to many business associates.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Coolfront le 07/11/2019

Thank you for the positive review Clifton! It's great to hear that you've started your own business and that Coolfront is part of your success.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/10/2019