Pour qui ?

Autopilot convient aux start-up, aux PME et aux grandes entreprises. Parmi les utilisateurs d'Autopilot figurent des entreprises haute technologie spécialisées dans le commerce entreprise-consommateur et dans le commerce interentreprises, des SaaS, des plateformes de vente en ligne et des services financiers à l'échelle mondiale, y compris Crunchbase, Lyft et Microsoft.

Notes moyennes

97 avis
  • Note globale 4.6/5
  • Facilité d'utilisation 4.5/5
  • Service client 4.5/5
  • Fonctionnalités 4.3/5
  • Rapport qualité-prix 4.5/5

Informations sur le produit

  • À partir de 49,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Autopilot
  • https://autopilothq.com/
  • Fondé en 2012

En savoir plus sur Autopilot

Créez des e-mails au format texte, téléchargez des fichiers HTML personnalisés, sélectionnez votre modèle de bibliothèque ou créez votre propre bibliothèque à l'aide de notre éditeur d'e-mails avancé, équipé de fonctionnalités glisser-déposer. Envoyez des e-mails ciblés concernant les comportements et les centres d'intérêt, personnalisez-les à l'aide de texte dynamique, réalisez des tests A/B et ajoutez des points de contact multicanaux, tels que les messages envoyés par le biais d'applications, les SMS et les publicités Facebook. Suivez la performance de vos e-mails grâce à des fonctions détaillées de reporting et optimisez-la en vous basant sur les résultats en temps réel. Autopilot offre une version d'essai gratuite de 30 jours, sans même avoir à saisir ses coordonnées bancaires.

Autopilot - Fonctionnalités

Information non fournie
  • Analytique
  • Identification du compte cible
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Personnalisation de campagne
  • Segmentation de la clientèle
  • Suivi de la progression
  • Suivi des engagements
  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la formation
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des objectifs et des quotas
  • Gestion des offres
  • Gestion des performances
  • Gestion des présentations
  • Gestion des réunions
  • Gestion du territoire
  • Analyse prédictive
  • Attribution de canal
  • Cartographie du parcours client
  • Mesure des performances
  • Statistiques sur les médias sociaux
  • Suivi des campagnes
  • Suivi du RIO
  • Tableau de bord
  • Tests A/B
  • Web analytics
  • Bibliothèque d'images
  • Campagnes de drip marketing
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • E-mail découlant d'un événement
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des modèles
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Tests A/B
  • Éditeur d'e-mail WYSIWYG
  • Actions découlant d'un événement
  • Base de données de contacts
  • Campagnes multiples
  • Gestion des canaux
  • Gestion des leads
  • e-mail marketing
  • Découverte de contacts
  • Gestion des pipelines
  • Identification des visiteurs
  • Importation et exportation de contacts
  • Intégration des bases de données de leads
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des interactions
  • Suivi des sources
  • Campagnes de drip marketing
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead scoring
  • Mesure des performances
  • Notifications de leads
  • Personnalisation
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Tests A/B
  • CTA personnalisables
  • Campagnes de drip marketing
  • Contenu dynamique
  • Lead scoring
  • Marketing social
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Sales intelligence
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B
  • Automatisation des e-mails
  • Chat vidéo
  • Chatbot
  • Communication multicanal
  • Distribution de leads
  • Messagerie de groupe
  • Messagerie mobile
  • Planification des rendez-vous
  • Qualification de leads
  • Recommandations de produits
  • Segmentation du public
  • Transfert à un agent
  • Attribution de canal
  • Ciblage contextuel
  • Coupons
  • Jeux concours par SMS
  • Marketing localisé
  • Messagerie texte
  • Notifications push
  • Suivi des engagements
  • e-mail marketing
  • Distribution de leads
  • Extraction de données
  • Formulaires en ligne
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Lecture de cartes de visite et de badges
  • Notifications de leads
  • Qualification de leads
  • Tableau de bord
  • Ciblage comportemental
  • Ciblage du public
  • Ciblage géographique
  • Moteur de recommandations
  • Personnalisation
  • Reciblage des médias sociaux
  • Reciblage sur téléphones mobiles
  • Suivi des conversions
  • Tests A/B

Avis les plus utiles sur Autopilot

A Great Alternative to Full-Fledged Automation Software

Publié le 13/10/2018
Garrett G.
Marketing Manager - Technology
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Autopilot is a great solution if you're looking for something to automate a sequence of emails. I wouldn't consider it a replacement for full-fledged marketing automation software... yet, but it's a fantastic tool for email automation. Just keep in mind that there are a few hiccups that you'll potentially need to navigate such as email SpamAssassin errors (always use mail-tester.com to check your emails) and CRM sync issues.

Avantages: It seems to me that Autopilot does only one thing - but it does that one thing REALLY well. I tested Autopilot briefly for a few weeks as an alternative to the drip program functionality in our Marketing Automation software. I was extremely impressed with how easy it is to build a drip program (called a "Journey" within Autopilot), as well as with the breadth of logic and functionality offered. Autopilot really sets itself apart with some amazing - seriously amazing - integrations and functionality that our Automation platform doesn't offer, such as sending SMS text messages or physical postcards. I really like that Autopilot offers in-app chat support, and that you generally don't need to wait longer than 5 minutes to get someone to help you out.

Inconvénients: During the few weeks I tested Autopilot, I found a few issues that prevented me from really continuing to use the software for my use-case. The integration with Salesforce was clunky and un-intuitive, and most concerningly, it seemed that when the platform saw leads that already existed in Salesforce, it would stop them from progressing through the drip program. This was a real frustration, and I ended up just disconnecting Autopilot from the CRM in order to finish my test. Another concern we had was that after testing the emails I had configured using mail-tester.com, there was an error identified that could only be resolved by getting a dedicated IP address - something which adds a significant additional monthly cost to the cost of the program.

A great way to manage email campaigns.

Publié le 28/04/2019
Ben B.
Manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Autopilot is our email campagin management platform. It's really quite nice.

Avantages: Two features really stand out to me, and prove the usefullness of Autopilot: the UI and the analytics. The graphical UI for building email journeys is very intuitive, and super easy to use. However, it's also super powerful. We've pluged in Salesforce, several different databases, and our customer support system, and using the fun shapes on the Journeys page. It's as simple as dragging objects onto the staging area and connecting them. In just a few minutes, you can have a analytics-focused email campaign ready to go, all without a bit of code. And once your journey is started, and your email send, the real-time data you get from your targets extremely granular. We get updates down to the second for events as small as vertical scrolling and mouse hovers over hotlinks. It's very impressive.

Inconvénients: Autopilot feels very heavy in the browser. I really can't explain why it's as slow as it is sometimes. Pages can take up to 30 seconds to load, and that's on high end desktop workstations. I know there is a very complex backend for Autopilot, but on occassion the slow performance is inexcusable. It could just be that we manage dozens of journeys and hundreds of thousands of entries at the same time, but Autopilot can be quite slow. Also, sometimes the autofill feature in autopilot is erratic. This is a minor complaint, but you will notice it if you use Autopilot a lot.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Autopilot le 30/04/2019

Thanks for taking the time to review Autopilot. We are always improving the experience of our clients.

Extensive options at a reasonable price for automation

Publié le 28/10/2019
Utilisateur vérifié
Director of Enrollment Services
Enseignement supérieur, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Autopilot was originally a breath of fresh air for us. It gave us sophisticated contact-tracking, marketing automation and Salesforce integration inside of a pleasant UI with tools that were easy to understand. The Salesforce integration has subsequently become irritatingly expensive for a small organization.

Avantages: The visual feedback of the journeybuilder makes automation easy and enjoyable to construct
The wealth of options available for triggering, and for actions to trigger in journeys
The contact-tracking functions are extensive and sophisticated
Support is quick and helpful

Inconvénients: Segment-building is rudimentary, and once a segment is deployed, the criteria cannot be edited, which leads to a logjam of similar segments for various automations that have to be either maintained and organized, or carefully deleted.
Journeys, segments, and emails can easily become cluttered and lead to a general feeling of disorganization
The Salesforce integration has become increasingly expensive

Good in theory but not a solid longterm solution

Publié le 24/11/2019
Alex K.
CEO
Production audiovisuelle, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We used Autopilot for two+ years and now we're looking to move it off.

Avantages: Autopilot is really good to get you thinking about user journeys and how your customers should be getting information through your funnel.

Inconvénients: The user thresholds are frustrating and they will move up in costs very quickly. The most frustrating is the lack of customer support.

A solid shout for marketing automation

Publié le 03/10/2019
Brian M.
Product Manager
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Excellent, their customer service provides just that. They are knowledgeable and very responsive. Highly recommend.

Avantages: AutoPilot is an amazing piece of software, it just works and works well. They achieve exactly what they promise and it is a joyful user experience.

Inconvénients: They used to have a cheaper plan for smaller accounts which I found useful for managing my startup. When they removed this, it became a choice of staying with them and taking the hit on the pricing or to keep with them. I stayed with them - great decision!

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