MemberPlanet

Qui utilise MemberPlanet ?

memberplanet propose des solutions dynamiques adaptées aux organisations de toute taille qui permettent au personnel et aux bénévoles de gérer, de stimuler et de développer le nombre d'adhérents.

Description de MemberPlanet

La suite complète d'outils de gestion des adhésions de memberplanet simplifie les opérations quotidiennes pour assurer le bon fonctionnement de votre organisation. De plus, les fonctionnalités d'adhésion de memberplanet vous permettent de stimuler l'engagement, ce qui simplifie la mobilisation et la croissance de votre base de membres, donateurs et bénévoles. Collectez des cotisations, automatisez les renouvellements d'adhésions, gérez les événements, proposez une expérience transparente avec des intégrations d'API et communiquez instantanément par SMS et e-mail.

Informations sur MemberPlanet

memberplanet

https://memberplanet.com

Fondé en 2009

MemberPlanet Logiciel - 1
MemberPlanet Logiciel - 2
MemberPlanet Logiciel - 3
MemberPlanet Logiciel - 4
MemberPlanet Logiciel - 5
Vidéo de MemberPlanet
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À partir de

50,00 $US/mois
s/o
49,00 $US/mois
N/A

Version gratuite

Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de MemberPlanet

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

MemberPlanet - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Billetterie des événements
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communautés de membres
  • Comptabilité
  • Comptes de membre
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des factures
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des newsletters
  • Gestion des élections
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Personnalisation
  • Planification des événements
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Répertoire de membres
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion d'association : afficher la liste complète

  • API
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  • Alertes/Notifications
  • Billetterie
  • Billetterie des événements
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Conférences/Conventions
  • Données en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gamification
  • Gestion de site web
  • Gestion des badges
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des expositions et des fournisseurs
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des parrainages
  • Gestion des participants
  • Gestion des présences
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations groupées de chambres
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
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  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mariages et fêtes
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification des événements
  • Promotion sociale
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion d'événements : afficher la liste complète

  • API
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  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des factures
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des présences
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Invitations et rappels par e-mail
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification des cours
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
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  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des présences
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des abonnements : afficher la liste complète

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  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Facturation récurrente et des abonnements
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  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des présences
  • Gestion des reçus
  • Gestion des subventions
  • Gestion des événements
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  • Rapports en temps réel
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  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit

Logiciels pour ONG (organisation non gouvernementale) : afficher la liste complète

MemberPlanet - Alternatives

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Avis sur MemberPlanet

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,9
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,5

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Gregg B.
Executive Director
Institutions religieuses, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/03/2019

"Complete member management with room to grow"

Commentaires: Memberplanet enabled our nonprofit to go from having completely manual member management to automated member management overnight. Regardless of the complexities our member structure, no other member solution has come close to helping to keep up-to-date with our membership as has Memberplanet.

Avantages: Memberplanet enabled me to quickly turn the spreadsheet member list I inherited into a complete member management system for my nonprofit organization. We went from doing renewals and information updates manually - read "via snail mail" or at best an email update - to automated renewals and updates. We've paid the minimal fee to use extra features for our small organization and there is yet more to unlock in the future as we grow. As an added bonus, the event management and integrated mailings helped us manage our convention registration and communications.

Inconvénients: While the software works as intended, I've had some difficulty in configuring the system to fit our membership structure which is primarily based on an organization and not an individual, as Memberplanet is programmed for. The ideal structure of us would be to have an organization with multiple contacts associated with the organization, including a "primary contact." I've created a workaround, but the built-in reporting doesn't account for this so custom reports are required for several processes I regularly use. Still, for the price and functionality, Memberplanet is very good.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/03/2019
Lisa R.
Web
51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 20/04/2018

"Member Planet is an excellent and customizable Content Management System."

Commentaires: MemberPlanet works for my organization because it keeps members information updated. It keeps the members informed about scheduled events. I can create groups that communicate with each other. It has options for email campaigns, discussions, a mobile app, photo albums, document storage and the ability to take payments. There's not much else that you would need. And again, the FREE option is big plus.

Avantages: 1. Two words – FREE option. My organization would like to keep its very hard-earned money to help our community. So, using a vendor with a free option is a HUGE plus for us. It also is good for organizations new to CMS because we can determine how much we actually use it.
2. The site is web based and user friendly – nothing to download. There are video tutorials, a support library with step by step instructions and phone coaching available. They have a Getting Started tutorial and all actions are walk throughs with descriptions. There are reps on standby to chat, or talk over the phone. I am truly blown away by all of the things I can do and customize with MemberPlanet. As I said, we aren’t a large organization and we definitely cant afford some of the other more expensive CMS’ available. But MemberPlanet understands what I want for the type of organization I have and they allow me to customize it. The site is also scalable for future growth and usage. I highly recommend them.

Inconvénients: The only thing I wasn’t too keen on is that there are a couple of outside vendor connections such as Box and PayPal that are integrated into the site. It all works ok though. Box and PayPal are a little odd as its dashboard is merged into your site. You can get MemberPlanet to handle taking your payments instead of using PayPal, but they keep a small percentage. Other than that, I don’t have any issues or complaints.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 20/04/2018
Joy B.
VP, Board Member (Volunteer)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019

"Too complicated and not intuitive. Bells and whistles attractive IF you can get to them."

Commentaires: Overall, I had high hopes and possibly within the next 6 months (I've been using inside of 2 months) it will improve. Right now I am very disappointed in the lack of ease, efficiency, and ability to get tech support instantaneously.

Avantages: The possibilities for mass communication, web functionality, and e-commerce all in one location as well as a CRM feature for members.

Inconvénients: There are just too many steps involved in the majority of functions I wish to do. Simply adding a member requires multiple steps to provide all contact information. Multiple sections must be clicked into and out-of to record basic profile information. I have to go to 3 different sections of the navigation menu to enter a new member, record that member's status, print out their member ID card, and then record a payment. My last platform had everything in one screen and made data entry/recording of a contact take less than a minute. With this platform it takes me up to 4 times as long between all of the different tabs I have to get to. It is not intuitive and confusing for any database admin or data entry person. In order to change anything recorded in error, it takes an act of congress to get it changed and the real-time update is not real-time. Reporting features can be delayed making accounting reconciliation a nightmare. Also, this database does not let you include someone without an email. Many of our members share an email with their spouse and do not want to include separate ones. Then the system does not let us enter them. The +name solution prior to the "@" symbol works for some email providers but not all and therefore we are left with a few members unaccounted for in our online portal. The Creating a Packet Function seems good as well but again has such cumbersome features it is useless because I don't have hours and hours to research it, watch the tutorials.

Réponse de l'éditeur

envoyé par memberplanet le 16/09/2019

Hi Joy, we're so sorry to hear you have not had a great experience. Since your organization has a custom workflow, please reach out to our support team by phone at 888-298-8845 for immediate assistance. We can easily help resolve issues for anything recorded in error, and we can absolutely walk through features that you and your admins feel require additional assistance and find a way to expedite. We can also help you navigate to the platform's real-time reports. We understand how difficult it can be to transition from a different platform, and we can assure you, we're here to help!

Your comments are very helpful and we will pass them along to our development team to make the experience more intuitive. Many of the features you mentioned will be updated in the near future.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019
Greg S.
Loyalty Manager
Production audiovisuelle, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/06/2016

"Amazing customer service and follow through"

Commentaires: I am setting up a Premium Membership Club for The Sacramento Bee. Yes, I am tech savvy, but I don't want to make the running of the web platform for the club my life's work. That being said, I still need flexibility and a robust set of tools for transactions, communications and promotions. MemberPlanet is all that, and more!

Avantages: Flexible, robust with every tool imaginable for the proper care of feeding of a membership club. Not only will it process payments, but has easy-to-use retention/reminder features to alert users when there membership is expiring. MemberPlanet supports video, photo, email, message boards and upcoming events. The standout was the customer support. Until you start to feel the work flow, some of the initial setup can be intimidating. No problem, phone support with an actual human is just a call away. Likewise with chat support. Don't worry: friendly, knowledgeable people are there to help!

Inconvénients: As mentioned, the options and depth of the program can be a little overwhelming at first. The back end is fast and responsive, but the initial challenge of navigating to the correct screen was at first, a bit confusing. As mention above, tech support was there to save the day and within a couple of hours, I was marveling at my mastery of the MemberPlanet configuration screens.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/06/2016
Cousar B.
Director
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/03/2018

"My experience with Memberplanet has been extremely professional and productive."

Avantages: What I like most about memberplanet is the templates that available to use when creating a form. The customer service is also a pro when it comes to using memberplanet. The reps return calls in a timely manner, assist you when you are unable to figure out what the problem is.

Inconvénients: What I like least about the software is that the app does not appear user friendly with my phone. I would like to be able to access my account by using the app. At this point, when I access the software using the app, I am not able to modify forms, etc. I would like to see this change.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/03/2018