Description de CMiC

CMiC est le premier fournisseur de solutions logicielles complètes et intégrées pour les projets de construction et de capital des grandes entreprises. Depuis près de quatre décennies, CMiC s'est associé aux plus grandes sociétés d'AEC et propriétaires de projets du monde entier, afin de mieux comprendre les besoins commerciaux uniques de la construction. En associant une infrastructure technologique flexible avec une philosophie d'intégration totale, le logiciel CMiC réduit les coûts, améliore la productivité et augmente l'interopérabilité.

Qui utilise CMiC ?

Les plus grandes entreprises aux technologies de pointe en ingénierie, construction et détention de capitaux en Amérique du Nord. Tous les segments dans les secteurs du bâtiment et du projet.

Où peut-on déployer CMiC ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Windows (sur site), Linux (sur site), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • CMiC
  • Situé à Toronto, Canada
  • Fondé en 1974
  • Support téléphonique

Pays disponibles

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • CMiC
  • Situé à Toronto, Canada
  • Fondé en 1974
  • Support téléphonique

Pays disponibles

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

CMiC en vidéos et en images

CMiC Logiciel - 1
CMiC Logiciel - 2
CMiC Logiciel - 3
CMiC Logiciel - 4
CMiC Logiciel - 5
En voir 5 de plus
CMiC Logiciel - 1
CMiC Logiciel - 2
CMiC Logiciel - 3
CMiC Logiciel - 4
CMiC Logiciel - 5

Comparez le prix du logiciel CMiC avec ses alternatives

s/o
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
180,00 $US/année
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - CMiC

  • Accès mobile
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité fournisseurs
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Estimation
  • Facturation
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des offres
  • Gestion des ressources
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Gestion financière
  • Intégration comptable
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Planification
  • Planification et programmation de projets
  • Rapports et analyses
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Alternatives à CMiC

Logiciel robuste et convivial d'ordonnancement et de planification visuels permettant de suivre tous les types de ressources.
Enterprise level, All-in-one integrated ERP solution for the Construction industry based on the powerful Microsoft Dynamics platform.
Solution de gestion basée sur le cloud pour les entreprises. Comprend la comptabilité, le CRM, les projets, les RH, etc., sur n'importe quel appareil.
Acumatica est l'un des éditeurs majeurs de logiciels pour comptables cloud et ERP (Enterprise Resource Planning) cloud pour les PME et les organismes à but non lucratif.
Synergy is business and project management software for architects, engineers and construction design people (AEC). #moretimefordesign
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing. En savoir plus sur Odoo
Adoddle d'Asite est une plateforme cloud qui facilite la collaboration entre les disciplines impliquées, de la phase de conception à l'achèvement du projet et plus encore.
Core ERP and Digital Transformation solution for Engineering & Construction, Housebuilding and Engineer-to-Order project companies.
L'outil d'automatisation des services professionnels nouvelle génération. Package PSA complet pour les sociétés commerciales et les entreprises spécialisées dans le logiciel.
Get perspective on your universe with PPM tools that deliver global consistency, powerful insights & enterprise-wide visibility
NetSuite ERP exécute toutes vos opérations de back-office et vos processus financiers sur une plateforme unique et unifiée dans le cloud. En savoir plus sur NetSuite
Quick Base est une véritable plateforme à code réduit permettant de créer, personnaliser et relier des applications professionnelles cloud hautement évolutives et sécurisées.
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à rationaliser leurs opérations pour augmenter leurs bénéfices.

Avis sur CMiC

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
46%
4
35%
3
11%
2
4%
1
4%
Utilisateur vérifié
Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great for project teams

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall CMiC has been beneficial in my current role. With this system I am much more efficient in tracking documents and project financials all on one platform.

Avantages :

CMiC has a tremendous amount of tools encompassed in the software. The ability for project teams to work within the software simultaneously helps to enhance the user experience. This comes in handy when you have multiple subcontractors and/or project team members who all need to view the same documents.

Inconvénients :

Although a great tool, CMiC is a fairly robust software. New users should be prepared to spend a good amount of time learning the ins and outside of the software to really become proficient with it.

Rachel
Business Intelligence Analyst (É.-U.)
Construction, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

CMiC

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : After several years on CMiC software I would say that it is absolutely the best integrated project management and accounting ERP available. The implementation can be time consuming, but the benefits are definitely worth it. Everyone is up to date with the latest information on our projects, so it makes collaboration a breeze. Our management loves the ability to get real time accurate and detailed reports of exactly what they need to make business decisions. Great company and great software.

Avantages :

CMiC's greatest contributions to our organization are that it provides a powerful and scalable infrastructure that allows everyone to collaborate, stores all our organization's data and documents in a central location, and has excellent reporting capabilities to analyze our data. CMiC is great at getting our company to collaborate and share data. No more calling around for information or searching through files. We believe that the reports from CMiC are a significant contributing to our organizations ability to make decisions and be successful. Tip for Success: Taking the time to thoroughly review and understand the settings for each module will greatly improve your organization's experience with CMiC. Don't guess at what the settings do. Try recording the training sessions with your CMiC implementation team, so that you can review it later. Ask questions freely. And be sure sure to join CMUG, the CMiC users group. They have forums, monthly calls, demos, and are a great help.

Inconvénients :

The implementation process can be long. The distribution and segregation of the software settings to multiple locations makes it difficult to manage the system and troubleshoot issues. One central control panel would make it much more user friendly.

Christina
Project Accountant (É.-U.)
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Review

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : Reports are not running properly. Program is extremely slow and not efficient. Some of the reports do not work properly. Wish there was a way we could view the invoices in Invoice query rather than imaging.

Avantages :

Program is easy to use and navigate and is compatible with Textura Payment Processing program

Inconvénients :

Very slow and some functions do not work properly which is frustrating when your brain works faster than the programs and reports.

Hedaia
Planning Manger (Jordanie)
Construction, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The best integrated contract management tools, very suitable for construction projects

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : by using CMiC in your projects, you'll be able to track the progress of the project tasks, as well as the reasons for delays, so that we can arrange all of the project's activities more effectively. A well-organized database for a project is critical to its success. By documenting everything you issue or receive, you ensure that you know everything about the project and can then devote yourself to addressing lingering issues and directing your team in a proper manner. I strongly recommend CMiC.

Avantages :

When using a workflow management system like this, everyone is on the same page, which makes it much easier for them to provide input. It's easy to tailor the software to meet your project's specific business requirements, and it plays an important part in coordinating the work of your team. Subcontractor contracts, drawings, material requests, job requests, pour permits, modification orders, and other papers that are utilized in the project can all be managed through a single system. There will be no lost data thanks to CMiC, which organizes the project database and makes it easier to find information when needed.

Inconvénients :

I didn't have any issues while using CMiC; it was easy to understand and utilize for all of the project's disciplines.

Utilisateur vérifié
Project Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

CMiC Review

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall i enjoy using the software not only for change order needs, but also submittals and RFIs' which makes it nice to send notifications through one system and not have to exchange multiple emails.

Avantages :

I use CMiC on all of my projects and what I like most is being able to arrange different projects and have all the respective subcontractors. To be able to handle all change orders between the owner, the GC and the subcontractors makes the project run smoothly, along with being able to determine what is proceeding, what is pending and what has been completed.

Inconvénients :

What I like least is that the CMiC software is very sensitive. There tends to be issues with the forecasting when a change order or Potential change item is posted which can sway the budget and what it actually is.