15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Userlike

Aidez vos clients en temps réel via votre site web, Facebook Messenger et Telegram. Invitez de manière proactive les internautes à rejoindre une discussion. Proposez un formulaire de contact lorsque vous êtes déconnecté ou utilisez un chatbot pour chatter à votre place. Collecter des informations de contact sur vos leads à travers un formulaire d'inscription. Transférez les chats entre différents opérateurs et utilisez les options de groupes et de compétences pour guider les chats entrants vers les bonnes personnes. Personnalisez la fenêtre de chat pour qu'elle s'adapte au design de votre site. Connectez Userlike avec d'autres outils commerciaux (comme votre programme de CRM ou d'assistance téléphonique).

Qui utilise Userlike ?

Magasins en ligne, vendeurs de logiciels, fournisseurs de services en ligne (par exemple financiers). Le chat en direct fonctionne très bien pour toutes les entreprises en ligne qui vendent des produits complexes ou des services sur leur site web.

Userlike Logiciel - 1
Userlike Logiciel - 2
Userlike Logiciel - 3
Userlike Logiciel - 4
Userlike Logiciel - 5

Userlike ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Userlike

Userlike

4,6 (642)
100,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
66
37
4,5 (642)
4,3 (642)
4,6 (642)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
55,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
183
245
4,3 (3 717)
4,2 (3 717)
4,3 (3 717)

Alternatives à Userlike

Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Messagerie client en temps réel
Suivi des tickets d'assistance
HubSpot CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion des leads
LiveChat
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Messagerie client en temps réel
Relevé et historique des chats
Pure Chat
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Rapports et analyses
Relevé et historique des chats
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Rapports et analyses
Slaask
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Drift
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Relevé et historique des chats
Saisie de leads
InteliWISE Live Chat
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Tidio
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Rapports et analyses

Avis sur Userlike

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
31%
3
3%
2
1%
1
0%
Lou
Web marketing assistante (France)
Textile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Userlike review

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : Globalement, je suis très contente de l'outil Userlike et nos clients sont aussi très satisfaits. Pour l'instant, nous ne pouvons encore évaluer la performance de cet outil mais nous savons déjà que grâce à lui nous avons reçu beaucoup moins de mails dans notre boîte mail de contact.

Avantages :

-> Chat panel très facile d'utilisation -> Widgets très faciles à configurer -> Réactivité du chat -> Les macros Etc ....

Inconvénients :

-> Pas d'envoie de fichier dans le chat panel -> On en peut pas répondre aux messages hors ligne directement sur Userlike -> Il manque certains paramètre de configuration

Danielle
Graphiste (Côte d’Ivoire)
Design graphique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Userlike : une plateforme de chat en direct pour une meilleure expérience de vos clients

4,0 il y a 7 mois

Avantages :

Userlike est compatible avec toutes les plateformes, y compris les sites web, les applications mobiles, les réseaux sociaux, etc. Il est en plus d'utilisation très facile.

Inconvénients :

Le fait que ce soit à payer tous les mois, empêche un entrepreneur débutant de se l'offrir.

Coty
Coty
CEO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Absolutely wonderful!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall, Userlike has helped us grow as a business by creating a customer relation with each and every customer to help make them feel twice as special as we ever could!

Avantages :

Userlike is an awesome chat platform! We have started using this after transferring from a different live chat platform that had little to no features. Userlike gives us the options to live chat on Messenger, Whatsapp, and so many more! Userlike also helps build customer relationships by helping remember previous customers and conversations!

Inconvénients :

There hasn't been one feature that I have not liked by using this platform. Everything has been absolutely wonderful!

Réponse de l'équipe de Userlike

il y a 4 ans

Thanks for your review! We're happy to hear that you're enjoying Userlike.

Mohamed Salah
Project Manager (Tunisie)
Conseil en gestion, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Amazing Customer Service Experience with Userlike

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : Overall, my experience with Userlike has been positive. The customer service team is friendly and knowledgeable, and the features are comprehensive and easy to use. I would highly recommend this tool to any customer service team.

Avantages :

Userlike is a great tool for providing customers with quick and efficient support. Its ease of use and comprehensive features make it a great choice for any customer service team.

Inconvénients :

Although Userlike is easy to use, I have sometimes experienced some delays in getting responses from the customer service team. However, when I do get a response, it is usually helpful and satisfactory.

Réponse de l'équipe de Userlike

il y a 7 mois

Hi Mohamed, Thank you for taking the time to leave a review. We're glad to hear that you recommend and enjoying Userlike! We wish you success and have fun chatting!

Pavel
Director (Russie)
Loisirs, voyage et tourisme, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Software that almost ruined our business

1,0 il y a 3 ans

Commentaires : We've been using Userlike since summer 2017, for 3 years overall. We choose it essentially for customisation features (absolutely needed dark theme for the chat widget). Right from the start we were aware about the major technical issue: broken sessions, but at the moment we didn't find an other solution with dark theme chat widget so we accepted this issue. But it was really weird, imagine: the client close the chat widget to continue the navigation or to read something on the page, and when he reopens it - it's a new conversation that starts! But we lived with this because we are a small company and we didn't have much conversations per day.
The major problem came suddenly and imperceptibly: the userlike system stopped to send offline messages to our inbox. All our team, including me the director, didn't notice it, because there are other sources of messages on our site (contact page, "ask question" on products pages). But we stopped to receive the "You've received a new offline message from..." offline emails from userlike chat widget!
So we were in the middle of coronavirus pandemic when we suddenly discovered the loss! 240 messages where not delivered to our inbox since December 2019 to July 2020! Just imagine how many clients we lost!
As the support team explained me - your main e-mail address in the system was marked as "invalid". The system didn't alert us properly (only a little red point under the bell in the admin interface of the main administrator).

Avantages :

Nice design, widget customisation features

Inconvénients :

Critical alert system not working properly. 240 off line messages not delivered to our inbox! Broken chat sessions: every request from the same client creates a new conversation! nonsense! The system stopped to send offline messages, but continued to send monthly invoices to the same main email info@... As a result this contributed to ruin our business among pandemic times (tourism business). Unforgivable loss of clients because of the interface alerts system fault. The system marked the primary email as "invalid" but did not alert as properly so we can fix the issue. A little red dot under the bell icon visible only in the main administrator account was indicating the problem. Me as the admin didn't log in each day in my admin account, and operators didn't have this alert! As a result - more then 240 emails not delivered to our main inbox. However Userlike didn't miss to continue to send us monthly bills to the same email... As compensation they proposed us a free month of subscription (32USD)... But the loss caused by this issue would cost thousands of usd!

Réponse de l'équipe de Userlike

il y a 3 ans

Hello Pavel, I'm very sorry to hear about your bad experience. It's especially painful to see this has happened with a long-term customer like you. I've checked in with our support team about this issue. They explained me that, unfortunately, they were not able to inform you about the problems with your integration for the same reason that the integration did not work: because the email you provided did not work anymore. They had no way to contact you. We are now looking into whether we can improve our notifications for such edge cases. We of course hope you will give us another shot, but if not, we thank you for your time with us and wish you all the best for the future. Best regards, Francesca