15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Bloomfire

Bloomfire est un leader de la gestion des connaissances, proposant une expérience qui connecte les équipes et les individus aux informations dont ils ont besoin pour exceller dans leur travail. Cette plateforme cloud de gestion des connaissances offre aux employés un lieu centralisé et consultable qui leur permet d'utiliser des connaissances partagées et de développer l'intelligence collective de leur entreprise. Contactez l'éditeur pour plus d'informations ou pour planifier une démo.

Qui utilise Bloomfire ?

Bloomfire est idéal pour toute équipe, entreprise ou organisation à la recherche d'un moyen utile de partager des connaissances de manière sécurisée, facile et pertinente.

Bloomfire Logiciel - 1
Bloomfire Logiciel - 2
Bloomfire Logiciel - 3
Bloomfire Logiciel - 4
Bloomfire Logiciel - 5

Bloomfire ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Bloomfire

Bloomfire

4,4 (254)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
83
14
4,3 (254)
4,2 (254)
4,4 (254)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
9,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
464
34
4,5 (4 876)
4,3 (4 876)
4,5 (4 876)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Bloomfire

monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des employés
Suivi de l'inventaire
Traitement des commandes
Connecteam
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification du personnel
Suivi du temps en ligne
Jostle
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Partage des fichiers
Stockage sécurisé des données
PolicyTech
Fonctionnalités les mieux notées
Archivage et rétention
Contrôles/Permissions d'accès
Rapports et analyses
Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Tallium
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la communication
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Confluence
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Outils de collaboration
Stockage de documents
KnowledgeOwl
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Mise en forme de texte
Recherche en texte intégral
Microsoft SharePoint
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Outils de collaboration
Partage des fichiers

Avis sur Bloomfire

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
52%
4
38%
3
8%
2
2%
Bernhard
Bernhard
business coach
Utilisateur LinkedIn vérifié
Conseil en gestion, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to use

5,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Mary
Mary
Director, Market Research (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Easy to use

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Implementation was a dream. They had a team that helped us manage the project and uploaded all our content for us. As a small team, this was important.

Avantages :

It transposes videos, provides full text search, allows for different groups to be created, user analysis so we know if we are getting our money's worth for the tool.

Inconvénients :

I wish I could edit docs in the tool. But there are few cons that we have found at this point in time.

Anusha
Business Process Lead (Inde)
Produits pharmaceutiques, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Happy with Bloomfire existing Functionalities

4,0 il y a 11 mois

Commentaires : it's been a year with Bloomfire and the initial migration process was pretty smooth and we are enjoying using the platform.The 2 key things that can make the platform even better are, the bulk upload option and the deeper access restriction options.

Avantages :

The search features and the capability to have the blogs/ articles created within it.The archival system and the version controls are the best ever features..

Inconvénients :

having 2 links created for the same post when it is mapped under 2 groups.

Tony
Office Support Specialist II (É.-U.)
Comptabilité, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I mean, if you really hate SharePoint

3,0 il y a 6 mois

Commentaires : One of my company's top knowledge base articles is titled "How to Search in Bloomfire" - actually we don't call it Bloomfire we call it our own internal name to stay on-brand even internally. It describes how to perform a boolean search such that you filter out the detritus that it pulls up even if you search for an article's exact name.
Also, you can be part of different access groups within Bloomfire, which allows you to keep some entries company-wide and others restricted to management or tech support. If you want to post an article in multiple groups, it actually produces multiple links which do not reference one another. So if I have access to an article in Group A and it's also in Group B, and I send someone in Group B the link that shows up on my computer - they can't open it. The software isn't smart enough to go "Ah, yes. That's the same article as the one you have access to. Let me direct you there." It should just be one link with permissions attached to it - you can open it or not. Instead it's several links, permission-specific and therefore overly complicated. Also, if you try to link articles with hyperlinks as a wiki, you better be sure that everyone is using the same links.
We also have a moderation team to sort of make the final judgement on what gets posted. My company did not hire subject matter experts for this position, so those of us who want to submit an article have to let it go through a convoluted approval process. And what if my article gets approved, and I am the author, and I decide to change it? As far as I can tell, the change requests go to a black hole and it's been literally years and I'm the only one who can see my edits to my article. Again, I think some of these have less to do with the product and more to do with my experience with my company's implementation of the product, so hopefully it will give you an idea of what not to do.

Avantages :

Bloomfire is one of the few systems that my company uses that has not yet had a massive outage. It seems like it's fairly customizable.

Inconvénients :

I don't know if it's Bloomfire or my company's implementation of it, but searching for a knowledge base article is an absolute disaster.

Alexis
Sr. Manager of Operations, Associate Support (É.-U.)
Services aux consommateurs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Bloomfire - Exceptional platform

5,0 il y a 10 mois

Commentaires : Overall, we needed a knowledgebase that was better for our department. Our previous KB was a bit of a mess and very difficult to search or find any basic information. Bloomfire has been an amazing change! I would choose them everyday.

Avantages :

Key aspects: searchability, how it looks, and organization features.

Inconvénients :

I feel that the reports could be enhanced. We would like to pull data easily such as documenting if/when people are logging in. Right now the process is extremely manual (you have to look at each person individually). However, customer service has been wonderful in assisting us in this. Additionally, it would be amazing to update some of the formatting options. The bulleting in particular can be very finnicky.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Bloomfire is THE platform (and partner) for expanding the use of our data

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : Took our team to the next level. Love it.

Avantages :

Easy to use - for uploading and downloading content

Inconvénients :

Nothing really, but to get the most out of it you really need a plan for organizing the content. Their team helps with that, but it's not something you can just do and forget about - you need to constantly be thinking about how to maintain the content.