15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Chargebee

Chargebee est un logiciel de facturation récurrente et de gestion des abonnements pour les entreprises de SaaS et d'abonnements. Avec une API REST puissante, des intégrations avec des outils essentiels tels que Zendesk, Salesforce, Intercom, Slack, Xero et la prise en charge de passerelles de paiement dans plus de 50 pays, ce produit aide à gérer l'intégralité du cycle de vie des abonnements clients, depuis la facturation jusqu'au recouvrement des recettes et à la comptabilité. Soutenu par Accel Partners & Tiger Global, Chargebee compte plus de 6 000 clients dans 53 pays.

Qui utilise Chargebee ?

PME et entreprises de taille moyenne. Logiciel en tant que service (SaaS), plateforme en tant que service (PaaS), e-commerce, commerce par abonnement, médias et télécommunications, espaces de coworking, services d'abonnement, Internet des objets (IoT), organismes à but non lucratif.

Où peut-on déployer Chargebee ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Chargebee
  • Situé à Walnut, É.-U.
  • Fondé en 2011

Assistance Chargebee

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Andorre, Australie, Autriche, Belgique et 44 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, italien et 1 autres

Chargebee - Prix

À partir de :

299,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Chargebee est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Chargebee est disponible à partir de 299,00 $US/mois.

À propos de l'éditeur

  • Chargebee
  • Situé à Walnut, É.-U.
  • Fondé en 2011

Assistance Chargebee

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Andorre, Australie, Autriche, Belgique et 44 autres

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, italien et 1 autres

Chargebee en vidéos et en images

Chargebee Logiciel - 1
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Vidéo de Chargebee
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Fonctionnalités - Chargebee

  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Calcul des taxes
  • Catalogue de produits
  • Champs personnalisables
  • Conformité PCI
  • Création des factures
  • Données en temps réel
  • Facturation
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Factures personnalisables
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des annulations
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des remises
  • Historique des factures
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels de gestion des souscriptions
  • Options de paiement multiples
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en compte des revenus
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Règles personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit et de débit
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH

Alternatives à Chargebee

Stripe aide votre entreprise à collecter immédiatement des cartes de crédit en ligne. Aucun compte marchand ni aucune passerelle nécessaires. En savoir plus sur Stripe
Gérez vos abonnements et optimisez votre revenu récurrent en toute simplicité avec Billwerk+. En savoir plus sur Billwerk+
SaaSOptics fournit une gestion des abonnements pour B2B, y compris la facturation des abonnements, la comptabilisation des revenus et une analytique robuste des abonnements.
Paiement, abonnements, licences, promotions et analyses dans un package tout-en-un pour aider votre entreprise à réussir.
OneBill est une solution complète de gestion des recettes. Elle couvre tous les aspects de votre entreprise, du lead à la trésorerie. Commencez à facturer.
Logiciel de gestion de la facturation récurrente et des abonnements avec des fonctionnalités flexibles pour mettre en œuvre des processus de facturation récurrente personnalisés.
Envoyez des factures pour les projets et les notes de frais des clients, recevez des paiements et suivez la santé globale de votre entreprise rapidement et efficacement.
Plug-in d'adhésion pour WordPress qui permet aux propriétaires de boutiques en ligne de promouvoir et vendre leurs produits et services aux membres du site.
Soyez payé à temps et à chaque fois avec GoCardless. Nous permettons aux entreprises de programmer des paiements récurrents à leur manière, à tout moment.

Avis sur Chargebee

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
26%
3
4%
2
7%
1
3%
Mark
Mark
CEO (Pays-Bas)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Everything is in there

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Good. We used to do manual invoices separate from credit card invoices. Having a single billing systems improves efficiency and we have a single source of the truth with respect ti critical business KPI's.

Avantages :

I like that we can also do quotes from the system that customers can accept and it takes them to the checkout. Huge time-save for our sales team.

Inconvénients :

It's hard to do price indexation to subscriptions. It generates credits and credit notes that our customers initially don't understand without us explaining it.

Alternatives envisagées précédemment : Maxio

Pourquoi choisir Chargebee : Recurly was more expensive and could not give us a good deal to their enterprise plan as an existing customer.

Logiciel antérieur : Recurly

Pourquoi passer à Chargebee : Chargebee was more simple which suited are business. Chargify was good too. Conceptually they can address complexer issues but it also makes it harder to implement. They could also not support future billing.

Réponse de l'équipe de Chargebee

il y a 2 ans

Thanks so much for your positive feedback Mark. We really appreciate the time you took to write such a detailed review! Your feedback enables us here at Chargebee to further develop our products and services. In addition, your review will help our future customers to make more informed purchase decisions. Please do not hesitate to share any other feedback you have in the future. Thanks again for being an advocate for Chargebee.

giulio
Software Developer (Italie)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Chargebee experience

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

It's really easy to use and handles everything for you + it has great documentation for developers and I havem't encoutered any kind of bug which is truly amazing. Chargebee is basically perfect!

Inconvénients :

Didn't find any cons, maybe it can get confusing seen the amount of settings but there is documentation made to help you.

Alternatives envisagées précédemment : Paddle

Pourquoi choisir Chargebee : Patreon was hard to integrate as a developer.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

My ChargeBee experience. Not great, not really bad either.

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : All in all, it wasn't a terrible experience, but the issues that we experienced (with some not completely on ChargeBee, but shared with Microsoft) didn't allow my experience to be great either. But what I can say is that once they iron out those integration issues with Partner Center, I don't foresee having any negative experiences going forward.

Avantages :

The best way I can summarize what I liked about ChargeBee comes down to with the amount of available features, still having a minimalistic aesthetic to it. Not a lot of unnecessary clutter that isn't useful, just all the stuff you need, and none of the stuff you don't.

Inconvénients :

Everything related to invoicing. Now, I will note that our issues could have just been tied to issues related to limitations with Microsoft Partner Center subscription portal integration and ChargeBee. That being said, we had constant issues with the way invoices detailed how our customers were being charged and what was being credited, leading to long conversations with my customers explaining what they were reading.

Shaun
Head of Product (Allemagne)
Mode et vêtements, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A deeply regrettable & expensive experience

1,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Our experience with Chargebee has been nothing short of a nightmare. The first implementation consultant we were assigned was utterly incompetent, providing no solutions and merely directing us to irrelevant API documentation. They showed no interest in understanding our use case or reviewing our documents and user flows.
During our weekly calls, I was left to fend for myself, presenting configurations that didn’t work and proposing solutions that were met with dismissive responses. It became painfully clear that this consultant, an external contractor, was more interested in passing the buck than in providing any real assistance.
Our pleas for help fell on deaf ears, with emails left unanswered for weeks on end. When we requested a new implementation consultant, we were unaware that this was merely a symptom of a larger problem: Chargebee’s complete disregard for their customers.
Our second consultant was a breath of fresh air, taking the time to understand our use case and helping us find a working solution. However, the migration package we purchased was a complete waste of money, offering little more than a suggestion to read the error messages and make the necessary changes.
Fast forward to today, and we are still grappling with an open ticket from [sensitive content hidden]. The configuration that Chargebee sold us has proven to be a complete disaster. Following an update in August, our instance has been plagued with errors, causing serious issues for our customers.
To add insult to injury, we were informed that the features of the solution we purchased nine months ago do not work together. This was news to us, as none of their documentation suggested this. Despite presenting examples of both successful and failed system operations, Chargebee has failed to provide a replicable explanation of our current configuration’s behavior.
The most alarming part of this ordeal is the frequency with which we have had to chase them for updates, only to be met with silence, followed by a call in which we are blamed for not testing the configuration properly.
Chargebee has refused to provide a written explanation of how the code should behave to this day. They have refused my ask to further go over our examples and truly understand our use case.
If you’re looking for a service that will lie to you, ignore you, and treat you like a fool, then look no further than Chargebee. Their approach to customer service and business conduct is nothing short of appalling.

Avantages :

It is quite intuitive and easy to use.

Inconvénients :

The team at Chargebee has proven to be nothing short of a disaster. They treat you with utter disregard, blatantly lying to you and leaving your emails unanswered for weeks on end. When you finally manage to get a response, they lure you into a call under the pretense of prioritizing your concerns, only to leave you in the lurch once again. This vicious cycle of neglect continues unabated, while you are left to deal with the fallout of their incompetence, losing customers in the process. Their behavior is not just unprofessional, it’s downright disgraceful.

Dale
Head of Product (Australie)
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Subscription management you can rely on

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : Its been great to use Chargebee and we have absolutely no regrets about out decision.

Avantages :

The system is fast and provides a great development experience.

Inconvénients :

The changes to the platform's product catalog means that switching to the newest version is a lot of work. As the older version is still supported, this is not a big deal however helping with the migration would be very welcome.

Alternatives envisagées précédemment : Stripe

Pourquoi passer à Chargebee : We wanted flexibility with payment gateways and a tool dedicated to subscription management.