15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Oktopost

Les solutions de gestion des réseaux sociaux, d'écoute sociale et d'employés ambassadeurs d'Oktopost permettent aux entreprises B2B d'amplifier la visibilité de leur marque sur les réseaux sociaux et de mesurer l'impact réel des réseaux sociaux sur l'entreprise. Oktopost permet aux spécialistes du marketing de mieux interagir avec les clients et les prospects, d'obtenir des informations exploitables et de démontrer le retour sur investissement.

S'intégrant nativement à toutes les principales plateformes de marketing automation et de CRM (Customer Relationship Management), Oktopost aide à tirer parti des données des réseaux sociaux pour améliorer l'expérience client et stimuler la croissance des revenus.

Qui utilise Oktopost ?

B2B - entreprises de taille moyenne et grandes entreprises d'au moins 200 employés. De préférence dans le secteur des technologies et des services.

Oktopost Logiciel - 1
Oktopost Logiciel - 2
Oktopost Logiciel - 3
Oktopost Logiciel - 4
Oktopost Logiciel - 5

Oktopost ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Oktopost

Oktopost

4,5 (104)
10 000,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
107
19
4,5 (104)
4,4 (104)
4,6 (104)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
79,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
74
10
4,6 (709)
4,4 (709)
4,7 (709)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Oktopost

Agorapulse
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Sprout
Fonctionnalités les mieux notées
Coaching sanitaire
Portail des employés
Suivi de la santé
Sprinklr
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Khoros Marketing
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Social listening
Swat.io
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion des calendriers
Intégration des médias sociaux
Kontentino
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de contenu
Gestion de plusieurs comptes
Planification des publications
Bambu
Fonctionnalités les mieux notées
Bibliothèque de contenu pré-approuvé
Gestion de contenu
Intégration des médias sociaux
Quid
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse de la concurrence
Analyse des sentiments
Mesure des performances
Hootsuite
Fonctionnalités les mieux notées
Intégration des médias sociaux
Planification des publications
Tableau de bord

Avis sur Oktopost

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
38%
3
9%
Mathan
Mathan
Marketing Manager - Operations & Technology (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A great decision

5,0 l’année dernière

Commentaires : We were paying a lot for what was essentially a social inbox tool with bad publishing and a disappearing account support team. We wanted a more complete social suite that integrated with our MarTech tools and got the added bonus of social advocacy. We have had a fantastic support and account experience, building good relationships with the Oktopost team and having direct product feedback listened to and added to the platform.

Avantages :

Our team were impressed by the easy UI and being quick to learn and transition. Social advocacy was a great decision to invest in and add to our social strategy. SocialBI is really powerful and can be tailored to preferences and the standard experiences of publishing content and managing an inbox are really strong.

Inconvénients :

I'd have like to be able to assign individual comments within a post thread to different team members, but other than that, where there were other ideas, the Oktopost team listened and implemented feature updates directly based on my feedback.

Silviu
Silviu
Social Media Manager (Roumanie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Recherche, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great and easy to use platform but features need to be added

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Overall easy to use, great support but I haven't found the platform to solve all our social media issues yet. That being said, it's still among the top to consider. A lot more training and practical example of how to leverage the auto sync feature with Marketo would help a lot.

Avantages :

Easy to set up and manage. Few bugs during the 1+ year use. Good functionality list and only platform which auto syncs with Marketo.

Inconvénients :

Bugs were not communicated and we had to find out the hard way, but there were few of them. The sync with Marketo is great but the built in reporting doesn't capture the lead situation correctly.

Réponse de l'équipe de Oktopost

il y a 3 mois

Thanks for your feedback, Silviu. We're glad you find our platform easy to use and that Oktopost and Marketo work well together for you. We're committed to continuing to improve our service. If you need any assistance, feel free to contact us anytime.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

User Friendly - but VERY Basic

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : Generally like it but feel it might be for companies starting their journey out on social and employee advocay.

Avantages :

It is a tool that is extremely user friendly, making it easy to train teams that are required to use it. Makes post scheduling very easy.

Inconvénients :

It doesn't inform a user when their profile is disconnected so someone can still be sharing daily without realizing it isn't going through. Doesn't allow media uploads like large video files for users to share - more link based.

Zoe
Sr. Director Communications (Israël)
Logiciels, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Oktopost is Essential to our Company

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall - Customer support is greatTransparency of roadmap is excellentThe product is developing continuously and the Oktopost team members listen to us.The pricing model of advocacy is not flexible. It is priced on a per seat per year. Regardless of engagement or number of accounts connected or use - It would be better if we could connect the whole company to the tool and pay based on the actual number of employees using it.

Avantages :

We liked having the Social media management and the advocacy management on the same toolThe advocacy board has been upgraded and the data for the advocates is remarkable. We believe the new developments of the advocacy module are really in the right direction.

Inconvénients :

The tools are not developed at the same level. Social media management is very good and has most of what we need at a good price, all accept reporting capabilities that are disappointing specifically measurements of engagement.The advocacy side needs more emphasis - it is functional but not that simple to implement in the company. First, we can't really make it ours, it is not set up for white labeling in terms that the advocates know the platform is oktopost, we can't make it look and feel like HiBob. Then the advocacy board needs more work. People have more than more profile connected have a harder time using it correctly

Saima
Social Media Manager (R.-U.)
Services d'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A great tool!

4,0 l’année dernière

Commentaires : Great customer service team, always at the forefront of integrations and API updates. Easy to use and set up new users with.

Avantages :

The advocacy tool along with the general campaign management is great to use and very straight-forward. We've has more users of the platform than ever and it's accessible interface has led to a series of great campaigns and successes.

Inconvénients :

The social BI tool is a little tricky to get the hang of. There is a lot of reporting errors that have come down to the data not being filtered correctly. There should be more of a hands-on approach in helping us setup our crucial reports.