BigTime

BigTime

par BigTime Software

Qui utilise BigTime ?

Les plus grandes entreprises de consulting du monde entier. L'éditeur aide les comptables, les architectes, les ingénieurs, les entreprises de services informatiques et les consultants à budgétiser, suivre et facturer leur atout le plus important : le temps.

Description de BigTime

BigTime s'appuie sur ce qui compte le plus pour votre entreprise de services professionnels. Ce logiciel personnalisable d'automatisation des services professionnels vous permet de respecter à la fois les délais de vos projets et les limites du budget. Augmentez votre rentabilité et votre productivité grâce aux outils de BigTime pour la gestion des ressources, la planification de projet, la gestion des flux de travail et la facturation. De plus, il offre une intégration directe à Quickbooks. Rejoignez les utilisateurs de BigTime qui ont amélioré leurs marges brutes de 25 % en moyenne.

Informations sur BigTime

BigTime Software

http://www.bigtime.net/

Fondé en 2002

Prix de BigTime

BigTime est disponible à partir de 10,00 $US/mois. BigTime n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de BigTime ci-dessous.

À partir de

10,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

BigTime - Fonctionnalités

Logiciels d'architecture
Création de systèmes de représentation de l'information
Dessin 2D
Devis et offres
Gestion de projets
Gestion des contacts
Gestion des contrats
Gestion des documents
Modélisation 3D
Nomenclatures
Outils de présentation
Rédaction
CRM
Facturation
Gestion de projets
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Génération d'offres
Outils de collaboration
Portail client
Suivi du temps et des dépenses
Bons de commande
Cabinets d'expertise comptable
Comptabilité clients
Comptabilité des fonds
Comptabilité des projets
Facturation
Gestion de l'impôt
Gestion de la paie
Gestion des immobilisations
Gouvernement
Rapprochement bancaire
Suivi des frais
À but non lucratif
Alertes/Notifications
Codage des couleurs
Fonction de glisser-déposer
Gestion des tâches
Modèles
Suivi de la dépendance
Suivi de la progression
Suivi des capacités
Suivi des étapes
Base de données de contacts
Calculateur d'impôts
Facturation des dépenses imprévues
Facturation des projets
Facturation en ligne
Facturation récurrente et des abonnements
Facturation à l'heure
Factures personnalisables
Gestion des demandes de paiement
Paiements en ligne
Paiements mobiles
Portail de facturation
Prise en charge de plusieurs devises
Traitement des paiements
Facturation automatique
Gestion de la comptabilité
Gestion des calendriers
Gestion des cas
Gestion des documents
Portail client
Suivi des frais
Suivi du temps
Définition des priorités
Gestion des exigences
Gestion des portefeuilles
Gestion des problèmes
Gestion des ressources
Gestion des tests et de l'assurance qualité
Gestion des tâches
Prise en charge de la méthode Agile
Prise en charge de la méthode Scrum
Roadmap stratégique de produits
Suivi des bugs
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Diagrammes de Gantt
Gestion des idées
Gestion des portefeuilles
Gestion des ressources
Gestion du budget
Modèles personnalisables
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Portail client
Suivi des étapes
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Accès mobile
Aperçu de Gantt/du calendrier
Creation de sous-tâches
Gamification
Gestion des tâches récurrentes
Liste des tâches
Outils de collaboration
Rapports et analyses
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps
Tableau des tâches
Tableur
Budgétisation et prévision
Devis
Gestion des bons de commande
Gestion des factures
Gestion des ordres de travail
Nomenclatures
Ordres de changement
Reporting des dépassements de coûts
Suivi des coûts de production
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps
Suivi progression/coût
Fonction de glisser-déposer
Gestion des capacités
Planification des ressources
Prévision
Rapport d'utilisation
Recherche/Filtre
Reporting/Project Tracking
Resource Allocation & Planning
Suivi des compétences
Base de données des employés
Calcul des heures supplémentaires
Facturation
Gestion des feuilles de temps
Heures facturables et non facturables
Saisie automatique du temps
Suivi des vacances/congés
Suivi du temps hors ligne
Suivi du temps mobile
Taux de facturation multiples
Diagrammes de Gantt
Définition des priorités
Gestion des modèles
Gestion des ressources
Gestion des tâches
Gestion du budget
Méthodes Agile
Méthodes classiques
Outils de collaboration
Suivi de la progression
Suivi des échéances
Tableau kanban
Diagrammes de Gantt
Définition des priorités
Outils de collaboration
Suivi des statuts
Suivi des étapes
Suivi du pourcentage de progression
Suivi du temps et des dépenses
Suivi progression/coût
Tableau kanban
Accès mobile
Carte perforée
Carte perforée en ligne
Gestion de la paie
Gestion des feuilles de temps
Messagerie
Rapports et analyses
Reconnaissance biométrique
Suivi des congés maladie
Suivi des postes de travail
Suivi des salariés
Suivi des vacances/congés
Facturation
Gestion de projets
Gestion des clients
Gestion des documents
Gestion du personnel
Portail client
Pour les cabinets d'expertise comptable
Suivi des échéances
Suivi du temps
Workflow d'approbation
Facturation
Gestion des remboursements
Suivi des activités
Suivi des frais
Suivi des projets
Suivi du temps
Suivi du temps par client
Suivi du temps par projet
Accès mobile
Automatisation des processus métiers
Configuration des workflows
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des formulaires
Gestion des tâches
Intégrations de tiers
Sans code
Suivi de la conformité
Tableau de bord personnalisable
Éditeur graphique de workflow

Avis sur BigTime

Afficher 5 avis sur 468

Note globale
4.5/5
Facilité d'utilisation
4.4/5
Service client
4.7/5
Fonctionnalités
4.4/5
Rapport qualité-prix
4.5/5
Denise T.
Finance Manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/04/2018

"We use BigTime for Professional Services Automation. It is great for our multilevel company. "

Commentaires: Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. Our systems are now more automated and more paperless.

Avantages: BigTime allows users from a variety of backgrounds to connect to the software from various platforms (desktop, laptop, smart phone) to track time per project, to track expenses on a daily basis with electronic submission of receipts, to run reports on time spent, to connect with external accounting software seamlessly.

Inconvénients: the software has some limits on "naming" items that do not always correspond directly to our external software and do not fit within our company culture. (For example: In BigTime, billable means charged to the project, may invoiced or may not invoice. In our company culture, billable means an invoice will be sent for payment to the client.

Réponse de l'éditeur

envoyé par BigTime Software le 17/04/2018

Denise,

Thank you so much for the review - we truly appreciate the time and the effort you've taken to let us know how our software is working for you. We're very happy to hear that BigTime is working for you throughout your organization and that you're able to use the software across several different platforms - we work hard to make that happen!

We're very sorry to hear that some of the terminology used by BigTime is inconsistent with your business processes. We try to make BigTime as flexible as possible, and you can change many of these terms within your Lexicon (check under My Company>My Company>Lexicon) but there are some terms we cannot change at this time. That being said, that feature might make for an excellent Feature Request. If you'd like to learn more about how to submit a Feature Request, please reach out to us at success@bigtime.net.

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/04/2018
Steve S.
CPA
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/02/2020

"Cloud Based Time & Project Tracking for CPA firm"

Commentaires: Does what I need - staff have no problems at all entering time and it does all we need to track returns and who has what

Avantages: I chose this software since cloud based access and integration with Lacerte and Quickbooks, my staff has found it easy to use.

Inconvénients: Reports are very, very generic and lacking compared to other programs I have used

Réponse de l'éditeur

envoyé par BigTime Software le 04/02/2020

Steve,

Thanks so very much for posting a review for us here at BigTime. We're very pleased that you are finding the software and its integration features easy to use and that the software is providing the services that you and your staff require to get the job done. Regarding your statement about the reports in BigTime, you are correct - they are very generic, by design. BigTime services many different industries, so the reports are generic to provide basic information across the board. However, they are also infinitely customizable! You can review some of the ways you can customize your reports in BigTime via the following webinar: https://youtu.be/R6juDAuEgNE

We hope this helps!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/02/2020
Carlos A.
Partner
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/01/2020

"implementation support was lacking"

Commentaires: the software is nice, the implementation guy and the support team does not seem to know it well enough

Avantages: ease of use, sync with Lacerte, cloud, layout and features

Inconvénients: Implementation person assigned to us ([SENSITIVE CONTENT HIDDEN]) lacked good knowledge on the software and was vague and unclear on best practices of the software, did not have a full understanding of features, import capabilities, etc. We purchase the data import package and that process was bad, the numbers did not match ours, he just told us the import was done and provided not reports to show the numbers matched. Also the WIP import time was not able to be billed and he pushed us to support.

Réponse de l'éditeur

envoyé par BigTime Software le 17/01/2020

Carlos,

Thank you for posting your review for us here at BigTime. We sincerely appreciate all of the feedback from our customers and we're glad that you're finding the software easy to use and that our features are working well for you.

We do apologize for your data import related experiences and please know that we're taking your feedback to heart and examining our processes to ensure that our BigTime customers receive only the best training and support.

Thanks again for letting us know. Please reach out if there is anything we can do to help.

Thank you,
The BigTime Customer Success Team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/01/2020
Jenna G.
Office Manager
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/08/2019

"Bigtime"

Commentaires: Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.

Avantages: I like that you are able to create your own engagements per client.

Inconvénients: I least like the invoice part as it does not function how it is suppose too. There are to many steps for it to be integrated into QuickBooks.

Réponse de l'éditeur

envoyé par BigTime Software le 05/08/2019

Jenna,

Thanks so much for this review- we really appreciate hearing from all our customers here at BigTime! We are very glad to hear that you're happy with our engagements and how you can create unique engagements per client, but we're sad to hear that you feel that invoicing is not working for you. There are many ways you can use BigTime's invoicing, and there are many help features that can help you learn how. Here are just a few:

Knowledge Base Articles/Videos:
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/#invoicing
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/video-tutorial-post-invoices-to-quickbooks/

Our Invoicing Webinar:
https://youtu.be/yt2LrF9mRAk
Schedule a Live Webinar here: https://www.bigtime.net/webinars/

Also, feel free to reach out to us here at Customer Success - we'd love to help you learn more about invoicing!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/08/2019
Jennie G.
Director of Special Projects
Fabrication électrique/électronique, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2019

"So glad I found BigTime!"

Commentaires: We are just getting started with BigTime, so I can't speak yet to the changes it's made for our organization. However, if the enthusiasm my team has displayed about potential benefits BigTime can offer us is any indication, we are going to be very happy indeed! The BigTime sales rep was so helpful, friendly, responsive, and informative while he was walking us through the product demonstrations that I feel like I know the software fairly well even though my hands-on experience with it is still minimal. I think the biggest challenge will just be to get everything configured in a way that allows us to get the most out of it. Based on my experience with customer service, I have no doubt that they will help us over any hurdles that pop up if we need to reconfigure things at a later time.

Avantages: - Dedicated, personalized customer service.
- Lots of customization options.
- Thorough training process to help us make the most of the software.
- Customers can make requests for software updates or changes, and BigTime is responsive to them.

Inconvénients: - The grey, tan and orange color scheme, and I'm only mentioning that because I have to write something in this section!

Réponse de l'éditeur

envoyé par BigTime Software le 11/12/2019

Jennie,

Thanks so much for taking the time to post a review for us here at BigTime - we value your opinion and the time it took to post the review. We're so pleased that you're finding the software easy to use and widely customizable - we work hard to make it so. We're also very pleased that you found the sales and training process smooth and enjoyable too. Please do not hesitate to reach out to us here at Customer Success if we can help you more in any way.

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/12/2019