Description de NationBuilder

Inclut un outil de création de sites web avec des thèmes et des modèles de pages gratuits, une base de données dynamique des membres, des découpages de pelouse, des feuilles de marche numérisables, un dynamitage d'e-mails, une gestion des donateurs et des collectes de fonds. Animez votre communauté et vos bénévoles grâce à NationBuilder Match et associez automatiquement votre liste de diffusion à Facebook, Twitter, LinkedIn et Klout. Créé pour les campagnes politiques et les gouvernements de toutes tailles, les organisations d'adhésion et d'anciens élèves, les organismes à but non lucratif, les organismes de bienfaisance, les groupes de défense des intérêts, et les petites entreprises.

Qui utilise NationBuilder ?

Que ce soit au niveau du Congrès ou des municipalités, NationBuilder associe votre site web, votre base de données sur les individus et vos outils de communication, afin que vous puissiez motiver et mobiliser vos supporters.

Où peut-on déployer NationBuilder ?

Cloud, SaaS, web

À propos de l'éditeur

  • NationBuilder
  • Situé à Los Angeles, É.-U.
  • Fondé en 2009
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Autriche, Belgique et 43 autres

Langues

anglais, espagnol, français

NationBuilder - Prix

À partir de :

34,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

NationBuilder n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de NationBuilder est disponible à partir de 34,00 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • NationBuilder
  • Situé à Los Angeles, É.-U.
  • Fondé en 2009
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Autriche, Belgique et 43 autres

Langues

anglais, espagnol, français

NationBuilder en vidéos et en images

NationBuilder Logiciel - 1
NationBuilder Logiciel - 2
NationBuilder Logiciel - 3
NationBuilder Logiciel - 4
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Fonctionnalités - NationBuilder

  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Campagnes multiples
  • Don en ligne
  • Don récurrent
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la communication
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des ambassadeurs de marque
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des contacts
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des leads
  • Gestion des promesses de don
  • Gestion des reçus
  • Gestion des événements
  • Gestions des anciens élèves
  • Intégration des médias sociaux
  • Paiements en ligne
  • Planification des campagnes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des contributions
  • Suivi des dons
  • Tableau de bord
  • Tests A/B
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Alternatives à NationBuilder

Découvrez des fonctions de collecte de fonds, de marketing, de gestion événementielle et de gestion des donateurs sur une plateforme unique où toutes vos données alimentent un seul CRM.
iMIS est l'une des meilleures solutions pour la gestion, dans le cloud, des organismes à but non lucratif, des associations, des syndicats et des adhésions.
De "nouvelles solutions normales" intégrées pour gérer votre prestation de services : visioconférence, messagerie, SMS, fonctionnalités mobiles, etc.
DonorPerfect permet à votre équipe de collaborer, de collecter davantage de fonds et de développer des relations qui font avancer votre mission.
La plateforme marketing n° 1 pour les PME ! Démo marketing GRATUITE
Un système de gestion des donateurs sur le cloud pour les collectes de fonds modernes.
Système de collecte de fonds qui vous aide à communiquer avec vos parties prenantes et à prendre de meilleures décisions.
Un logiciel sur cloud tout-en-un simple et abordable pour gérer et développer votre communauté.
Almabase est une solution d'engagement des anciens élèves. Les écoles constatent une augmentation jusqu'à trois fois supérieure de la participation des anciens élèves au cours de la première année.

Avis sur NationBuilder

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,6
Service client
3,9
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
30%
4
43%
3
18%
2
5%
1
5%
Frank
Frank
Agent (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Makes leading a movement possible

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : It's a great experience overall. The one thing that I wanted to add is that when I did have to call their tech support line with a problem, they were able to resolve everything quickly and easily.

Avantages :

I used this in a political campaign that was separate from my day job. I love how this combines everything that I needed to run and win in one package. I not only gave me what I needed as the campaign's IT guy, it provided every single person involved with what they needed.

Inconvénients :

The biggest con (if you even want to call it one) is that NationBuilder is so finely-tuned towards political campaigns that it doesn't work well with things are unrelated to that. (Yes, I know that's not much of a con but that really is the only drawback that I could think of.)

Katie
Managing Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Review!

4,0 l’année dernière

Commentaires : Working with NationBuilder was fine - it was neither revolutionary nor deeply frustrating, it was overall fine. I neither loved it nor hated it, but can only recommend it for large nonprofits.

Avantages :

By far the best feature of NationBuilder is that it is so widely used -- this means that any question you have as already been asked by someone else and a step-by-step help doc is likely an easy search away. It was really easy to get questions answered and problems solved in this way.

Inconvénients :

This software is more powerful than a tiny nonprofit like my own needs. It's also very, very expensive. The "newsfeed" type feature showing people who subscribed/unsubscribed/interacted in social media was strange and useless.

Jayson
Jayson
Assistant Manager (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Great concept, but execution needs work

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

*Powerful CRM for non-profits and political organizations *Fantastic integration with social media. *CRM is great at identifying prospective supporters among multiple mediums such as social network, email, and webpage *Strong integrated communications tool that allows you to respond to engagements with your organization across multiple tools and automatically record your interactions within the individual user CRM profiles *CRM has a good clean up tool that helps you merge fragmented prospect information into one complete profile if it was not done automatically already by this tool. *Financial tool to track donation progress for your organization

Inconvénients :

*Overall tool feels restrictive and lacks some basic features *UI is inefficient and not friendly to use and is intuitive only to people already in the development industry who may find this cumbersome. Menus in menus in menus. *Support is mostly paid and seen as a key business driver for the organization other than development requests. This is a curious business decision considering the tools complexity and target market and likely leads to low retention rate among organizations who trial it. They are focused on tier 1 customers. *Support for Events is very elementary. The tool is useful on small events only when tickets are involved, unless you want to use pen and paper check in's. There is no app support for check ins, no scannable tickets, and checking in requires a computer and many many clicks per person. *Very restrictive HTML support that blocks external integrations and embedding on your web page. This seems to have been a business decision to encourage paid development in their business model. *No native discussion/forum support is a key missed opportunity for engagement with the CRM. They have a work around with suggestion box but its sub standard and would make encouraging debate difficult as its not the core of its design. *Email campaign support is very elementary and difficult to use and test. Support for external tools such as Mailchimp or Constant Contact is very limited. Mailchimp contact sync is availabe and thats all. *Financial tool is missed opportunity due to lack of integration features with payment processors to import transactions and link them to people within CRM *Membership tool is poorly designed and makes managing paid membership difficult as a fundraising option within this tool without manual input.

Janelle
CEO (É.-U.)
Services environnementaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Nationbuilder is a dream come true for our business

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : This was so easy to use. We hired one of their recommended deveopers, they built the website and truly it was flawless.

Avantages :

Customer Service is ALWAYS there to help you. Everything is easy to understand, of course there is a bit of a learning curve, the software is flawless.

Inconvénients :

Really it's hard to think of anything that doesn't work for us other than the pricing will be high for us as we grow.

Jessica
Jessica
Owner / Creative Director ()
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Too Early To Tell

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : I have been using NationBuilder for a charity that I volunteer for now for about 8 months. At first I hated it because it seemed like it was very constricting but then I grew to like it. It includes a lot of features for organizations or groups who need a tool that includes everything in one place. It includes an email tool, your website, a crm and even social media measurement data for records. The reporting features and ways to pull people by tags can get sticky but overall I think they offer the future of what people need with this solution.

Avantages :

Everything is in one solution at one low price. You can have all of your donors, volunteers and staff all in one database and have it manage your website and communications at the same time.

Inconvénients :

Knowing what to do with the data can be tricky and sticky. Also training your staff on how to use NB is hard - there's a big learning curve and many don't know that there are unlimited uses for the system.