17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Apex LIS

Un LIS (Laboratory Information System) abordable disponible en interne ou en ligne. Idéal pour les cabinets médicaux et les laboratoires commerciaux. Des interfaces HL7 pour les DME (dossiers médicaux électroniques) et les laboratoires de référence. À partir de 400 $/mois, avec trois interfaces d'analyseur et un service d'assistance de 8 h à 17 h. La version pour laboratoires commerciaux est disponible à 750 $/mois. Cette suite conforme à la norme CLIA américaine facilite la conformité aux exigences règlementaires. Cette application facile à utiliser peut être installée en une journée et une formation web est disponible. LIS est facile à configurer pour répondre à vos besoins précis en matière d'analyseur et de flux de travail.

Qui utilise Apex LIS ?

Plateforme pour laboratoire médical pour le secteur des soins de santé, qui aide les utilisateurs grâce à une sécurisation des données, une interface pour dossier médical informatisé, un portail patient, une saisie des commandes, un reporting et bien plus encore.

Apex LIS Logiciel - 1
Apex LIS Logiciel - 2
Apex LIS Logiciel - 3
Apex LIS Logiciel - 4
Apex LIS Logiciel - 5

Apex LIS ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Apex LIS

Apex LIS

4,2 (11)
1 500,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
62
Intégrations introuvables
4,3 (11)
4,2 (11)
4,1 (11)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Le plus évalué
3 000,00 €
unique
Version gratuite
Version d'essai gratuite
105
Intégrations introuvables
4,0 (21)
3,8 (21)
4,5 (21)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Apex LIS

LabCollector LIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des instruments
Gestion des échantillons
Rapports et analyses
TEEXMA for LIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des flux de travail
Gestion des tests et de l'assurance qualité
Dendi LIS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des flux de travail
Stockage sécurisé des données
Orchard Software
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des audits
Intégration d'instruments de laboratoire
Échantillons de tests
CloudLIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Gestion des échantillons
Rapports et analyses
LabWare LIMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des instruments
Gestion du stockage de données
CGM SCHUYLAB
Fonctionnalités les mieux notées
EDI
Gestion des instruments
Gestion des échantillons
Uncountable
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Labguru
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des échantillons
Gestion du stockage de données
Laboratoires

Avis sur Apex LIS

Note moyenne

Note globale
4,2
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
9%
1
18%
Maria Louisse
Maria Louisse
Laboratory Technician (Philippines)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Worth The Price

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : One of the best Medical Lab Software used in hospitals and other reference laboratories. Easy to use and adaptable to your organization's needs.

Avantages :

Working in a government hospital, Been using this software 5 years now and this APEX LIS became our bestfriend in our workplace. It is very helpful especially when you are in health care industry. From order entry, specimen storage, data security and more. Files are safe and secure.

Inconvénients :

It is confusing at first. So glad we had training for this software. Still a 10/10 for me.

David
Director of IT (É.-U.)
Cabinets médicaux, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great Support Behind The Product

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : When I was brought on as the IT Director, this app was the biggest open issue. After doing some testing I found that our ISP latency response time was extremely high thus being the underlying issue with the app communicating with our cloud server. Called and had a discussion with Oscar, we had a test console deployed into our Citrix environment that evening and began testing the next day. Console ran like a champ and my staff couldn't be more thankful!

Avantages :

For the price it's really hard to beat. Anytime we have any issue we are able to get a tech on the phone and get the issue resolved in a timely manner.

Inconvénients :

Sometimes devices stop communicating and the system needs to be rebooted. We've put in a process to simply reboot the workstation every evening and this seems to have minimized this issue.

Réponse de l'équipe de Apex Healthware

il y a 5 ans

Thank you for your kind review its a pleasure to be of service to Legacy ER

Shane
Physician (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Apex sucks! Unprofessional answer...... yes. Truthful?.......Absolutely

1,0 il y a 8 ans

Commentaires : Apex had good customer service initially, in fact I referred several other clinics to them in the first year after opening in 2009. At first they seemed very responsive to our clinic needs, however, over the years they have gone significantly downhill. As in I don't think customer service could get any worse.

Avantages :

Most of the time Apex works just fine. But how many software programs do you know that work perfectly all of the time? Its when it is NOT working is when you see their true colors. When see a companies response when things aren't working is when you measure the value of the company and the software program.

Inconvénients :

For 13 months now we have been trying to get Apex to interface with LabCorp. This is a process that should only take 2 weeks or less. Our clinic is NOT the only one having problems with Apex. Here we are 13 months later and still no interface. The problem is that clinics are held hostage by software companies because it is frequently cost prohibitive to drop your LIS company and switch to another (same thing with EMR's). At MedNorth we are at the point where we are going to just bite the bullet and switch to a new LIS company....that's how bad it is.

Réponse de l'équipe de Apex Healthware

il y a 5 ans

Dr Hill we are sorry to hear of your frustration. Please note that this interface (1 of over 100) was completed by us in 10 weeks but we waited on your EMR for 9 months to complete delivery of insurance & guarantor data. what can we do to make this right for you?

Lisa
Lab Manager (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Apex for your POL LIS

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : An LIS in the POL results in more timely results without transcription errors. However, most LIS are designed for large hospitals and are so expensive that the average POL cannot even consider the cost of installing one. Apex has changed that. I am the Lab Manager in a POL with 8 providers performing over 100,000 labs on an annual basis, and I must say that this was our best purchase ever! As a plus, the customer support has been very timely and personable.

Avantages :

The Apex LIS is perfect for the Physician Office Lab. Not only does it provide all the features needed, but, unlike most of its competitors, its is very affordable!

Inconvénients :

I honestly do not have anything negative to say about the Apex system.

Réponse de l'équipe de Apex Healthware

il y a 5 ans

Thank you for you for allowing us to be your LIMS. Its a pleasure!

Khalid
CTO (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

SignatureCare Emergency centers Love using Apex LIS

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We love using the software as it provides us the central platform to manage our in-house lab. We are able to serve our patients faster and efficiently.

Avantages :

It is user-friendly and easy to learn after it is initially set up by the expert staff at Apex support. We have worked with them to centralize the use across multiple facilities and successfully integrated with our EMR software. Results transfer to our EMR seamlessly.

Inconvénients :

Sometimes communications to the devices break but Apex support has set up a robust recovery process.

Réponse de l'équipe de Apex Healthware

il y a 5 ans

You are most kind. It is a pleasure to be of service to SignaureCare!