Description de SimplePractice

SimplePractice est une plateforme de gestion de cabinets très appréciée, conçue pour les propriétaires de petites entreprises du secteur de la santé et du bien-être. Réputé pour son interface épurée, l'ensemble de fonctionnalités de SimplePractice, leader sur le marché, comprend un processus d'admission entièrement sans papier, des notes et formulaires personnalisés, des rappels de rendez-vous gratuits (SMS, e-mail et voix), une application mobile, le dépôt de réclamations électroniques, un beau portail client, la facturation et la toute nouvelle fonctionnalité : la télésanté ! Visionnez vos clients avec une vidéo conforme à la norme HIPAA, partout et à tout moment !

Qui utilise SimplePractice ?

La plupart des clients sont des praticiens en cabinet privé, qu'ils soient solitaires ou en groupe : psychologues, thérapeutes, coachs, orthophonistes, diététiciens et autres professionnels de la santé et du bien-être.

SimplePractice Logiciel - 1 SimplePractice Logiciel - 2 SimplePractice Logiciel - 3 SimplePractice Logiciel - 4 SimplePractice Logiciel - 5

SimplePractice ne vous convainc pas tout à fait ?
Comparer avec une alternative populaire

SimplePractice

4,6 (2 585)
SimplePractice
Indisponible dans votre pays
29,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
121
5
4,4 (2 585)
4,4 (2 585)
4,4 (2 585)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
14
Intégrations introuvables
4,2 (24)
4,0 (24)
4,2 (24)

Alternatives à SimplePractice

AdvancedMD for Physical Therapy
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
BestNotes
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des rendez-vous
CareCloud
Fonctionnalités les mieux notées
Dossier médical informatisé et partagé
Facturation médicale
Gestion des dossiers patients
CHIROSPRING
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des rendez-vous
Notes SOAP
Pour les chiropracteurs
WebPT
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation et rappels
Conforme HIPAA
Pour la kinésithérapie
Fusion
Fonctionnalités les mieux notées
Dossier médical informatisé et partagé
Gestion de cabinet
Planification de traitement
Doxy.me
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Salle d'attente virtuelle
À des fins médicales
TherapyCharts
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ChiroTouch
Fonctionnalités les mieux notées
Conformité pour le secteur médical
Gestion des dossiers patients
Pour les chiropracteurs

Avis sur SimplePractice

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
67%
4
28%
3
3%
2
1%
1
1%
Amanda
Amanda
Program Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Simple Practice saved me!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Avantages :

I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Inconvénients :

Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Réponse de l'équipe de SimplePractice

il y a 3 ans

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

Katrin
CEO and Founder (Estonie)
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Amazing Practice Management with SimplePractice

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Overall, I am very satisfied with SimplePractice. It has been a great tool for managing my practice and staying organized.

Avantages :

SimplePractice has been a great tool for my practice management needs. It is easy to use and the customer service team is extremely helpful. The features it offers are great, and I am able to keep everything organized in one place.

Inconvénients :

The only downside I have found is the cost. It can be quite expensive for the amount of features you get.

Darleena
Therapist (É.-U.)
Psychologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

WISH it would of been what I wanted and expected. Sadly disappointed.

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I believe they grew to fast and forgot about providing customer service to there providers. I had to leave because the EHR softeware was useful but no answers to questions or needs what not acceptable form of business for me.

Avantages :

I liked that they are HIPPA COMPLIANT and Affordable.

Inconvénients :

Unfortunately, the ability to reach anyone is very challenging. This inability to talk with a real person cost me financially because I was not able to verify insurance information or even find out where my payment went. In some cases I was not able to get paid for the services I provided. HUGE DISAPPOINTMENT>

Réponse de l'équipe de SimplePractice

il y a 2 mois

Hi Darleena, Thank you for sharing your feedback. Just to clarify, we do offer multiple ways to receive live support. You can either call our Customer Success Team team, or connect with them via live chat. Additionally, if would like to set up a live video call with a team member, you can create a Help Request and request a call. All of these options can be reached by clicking on the ? icon in your account > Ask Questions > No > Contact Support > Send an Email Request. -Sara

Christi
Owner (É.-U.)
Psychologie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Reliable, but pricey

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Consistent, reliable, but feels like I’m on my own when I encounter questions/issues.

Avantages :

Everything is in one place, and easy to use. The platform is reliable (I don’t use the telehealth feature), and straightforward.

Inconvénients :

That I have to pay the highest tier price simply because I wanted to keep calendar syncing. I don’t use the telehealth, and everything else was available under the mid tier price. Also, you can never actually talk with customer service, everything has to be searched in their FAQ sections.

Irish Joy
Bookkeeper (Philippines)
Gestion de l'enseignement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Simple Practice Review

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Very good experience. Despite having some issues with this platform, still, simple practice is helpful for my everyday work.

Avantages :

Simple Practice is easy to use and super reliable. I can manage everything in one place like client management, billing and other related transaction.

Inconvénients :

No immediate phone support to customers.

Réponse de l'équipe de SimplePractice

il y a 2 mois

Hi Irish, Thank you for your review. Just to clarify, we do offer immediate phone support. You can access it by clicking on the ? icon in your account > Ask Questions > No > Contact Support > Call a Specialist.