Description de SimplePractice

SimplePractice est une plateforme de gestion de cabinets très appréciée, conçue pour les propriétaires de petites entreprises du secteur de la santé et du bien-être. Réputé pour son interface épurée, l'ensemble de fonctionnalités de SimplePractice, leader sur le marché, comprend un processus d'admission entièrement sans papier, des notes et formulaires personnalisés, des rappels de rendez-vous gratuits (SMS, e-mail et voix), une application mobile, le dépôt de réclamations électroniques, un beau portail client, la facturation et la toute nouvelle fonctionnalité : la télésanté ! Visionnez vos clients avec une vidéo conforme à la norme HIPAA, partout et à tout moment !

Qui utilise SimplePractice ?

La plupart des clients sont des praticiens en cabinet privé, qu'ils soient solitaires ou en groupe : psychologues, thérapeutes, coachs, orthophonistes, diététiciens et autres professionnels de la santé et du bien-être.

Où peut-on déployer SimplePractice ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Chromebook (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • SimplePractice
  • Fondé en 2012
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais

SimplePractice - Prix

À partir de :

29,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

SimplePractice n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de SimplePractice est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

À propos de l'éditeur

  • SimplePractice
  • Fondé en 2012
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

États-Unis

Langues

anglais

SimplePractice en vidéos et en images

SimplePractice Logiciel - 1
SimplePractice Logiciel - 2
SimplePractice Logiciel - 3
SimplePractice Logiciel - 4
SimplePractice Logiciel - 5
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Comparez le prix du logiciel SimplePractice avec ses alternatives

SimplePractice

29,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
25,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
39,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
49,95 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - SimplePractice

  • Accueil des patients
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Avis de versement
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Clôture de réclamations
  • Confirmation et rappels
  • Conforme HIPAA
  • Conformité pour le secteur médical
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Dossiers d'antécédents médicaux
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Facturation médicale
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des assurances
  • Gestion des audits
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des médecins
  • Gestion des patients
  • Gestion des plans de soins
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des tâches
  • Graphiques
  • Historique des factures
  • Importation et exportation de données
  • Messagerie personnelle
  • Messagerie sécurisée
  • Modèles prédéfinis
  • Notes SOAP
  • Notes sur l'évolution
  • Planification de traitement
  • Planification des médecins
  • Planification des patients
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitements à distance
  • Portail client
  • Portail des patients
  • Portail libre-service
  • Pour les chiropracteurs
  • Pour pratiques de santé comportementale/mentale
  • Prise en charge de plusieurs médecins
  • Rappels
  • Rappels par SMS
  • Rapports et analyses
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation en ligne
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des paiements
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance
  • À des fins médicales
  • Évaluations initiales

Alternatives à SimplePractice

Conçue par des thérapeutes. Système web performant qui intègre la planification, la documentation et la facturation.
TheraPlatform is a HIPAA-compliant EMR, practice management and telehealth platform designed for mental health providers and therapists
Comptant plus de 80 000 membres et 12 000 cliniques, WebPT constitue la principale plateforme logicielle pour les kinésithérapeutes offrant des consultations ambulatoires.
Solution complète de gestion de cabinet avec réservation, planification, facturation et consignation des notes au dossier.
Système sur le cloud de gestion de cabinet et d'EHR (dossiers médicaux partagés) conçu pour répondre aux besoins des prestataires de santé mentale.
Logiciel de gestion de cabinet basé sur le web comprenant des notes d'avancement, la planification, la facturation, les relevés des clients, etc. Version d'essai gratuite.
La solution de télémédecine sécurisée, gratuite et simple. La télémédecine vous sera simple et facile. Créez votre propre salle et lancez-vous.
Des notes de meilleure qualité et moins de saisie. ICANotes propose le seul DMP (dossier médical partagé) 100 % entièrement configuré, disponible pour le traitement de la santé comportementale et de la toxicomanie.
Outil de gestion de cabinet et de DME pour psychologues, chiropracteurs, kinésithérapeutes, pathologistes et thérapeutes.
Envoyez rapidement des estimations numériques et factures où que vous soyez. Vous pouvez effectuer le suivi des factures payées et impayées, envoyer des rappels et accepter des paiements.
Send secure intake and consent forms privately to your clients. HIPAA compliant, e-signature support, online booking and payment
Embark EMR is setting a new precedence in EMR functionality and affordability. Accelerate your practice for just $20/month!
Logiciel de gestion de cabinet qui fournit tout ce dont vous avez besoin afin de rationaliser votre clinique de santé.

Avis sur SimplePractice

Note moyenne

Note globale
4,6 (2 523)
Facilité d'utilisation
4,4 (2 523)
Service client
4,4 (2 523)
Fonctionnalités
4,4 (2 523)
Rapport qualité-prix
4,4 (2 523)

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
67%
4
29%
3
3%
2
1%
1
1%
Amanda G.
Amanda G.
Program Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Simple Practice saved me!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Avantages :

I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Inconvénients :

Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Réponse de l'équipe de SimplePractice

il y a 3 ans

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

Nichole M.
Founder, Clincian (É.-U.)
Psychologie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Love this practice management system and it keeps getting better

5,0 il y a 9 mois

Commentaires : Simple Practice is an all one solution for small private practices- it's not only a user friendly electronic health record, but an insurance billing platform, staff tracking if you have independent contractors or employees, secure messaging system, telehealth platform, source for quality continuing ed, weekly inspiration, revenue tracking, and all the tools you need for a easy digital client onboarding process.

Avantages :

As an experienced clinician and small private practice administrator I find this software easy to use and the SP team really does take user feedback seriously and updates and adds features regularly. The roll outs of changes are thoughtful, with good lead times, and always a net improvement in user experience (so far). Reports are detailed enough for me to keep an eye on revenue, independent contractor services, and I can easily update forms and communicate with team members and clients confidentially. Also, online scheduling and the Client portal make client onboarding a breeze without hiring a receptionist.

Inconvénients :

I wish I could run reports based on services provided and/or detail of services provided to clients with specific payors.

Beth W.
Founder, Director (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great software for a small practice or single discipline

4,0 il y a 2 mois

Avantages :

I liked it's ease of use and automated billing. Easy to set up billing for insurance.

Inconvénients :

It is very expensive for a group practice and does not scale well for multiple disciplines.

Trevor S.
Clinical Psychologist (É.-U.)
Psychologie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

I would strongly encourage to not use this product

2,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : I have researched at least 15 different platforms and have settled on SP as it is too difficult at this point to move my practice as I don't have the time. I would not recommend this product to anyone and find the manner in which the SP staff interacts when questioned to be problematic and defensive.

Avantages :

The EHR is relatively easy to use if you keep things simple. Additionally, the billing aspects of the software appears to work 1/2 the time.

Inconvénients :

The list is almost endless: -NO customer service unless you email them and pray that they will return the email with an answer that does not even address the question. -The video platform is maybe 20% functional. It is inconsistent and spotty. Most of the time, I have to have patients use FaceTime due to glitches. -The video platform often goes down and SP does not alert you to the outage until you reach out and then they tell you the next day that it went down but is now back up. -Did I mention the customer service is worse than the DMV? -The latest price increase required that one pay 20.00 more per month to allow the calendar to sync with google (which was an option in the previous build) which then forces the therapist to keep two calendars. -Templates are horribly basic and very complicated/impossible to modify

Réponse de l'équipe de SimplePractice

il y a 2 mois

Hi Trevor - Thank you for your feedback. Aside from offering email support, we do also offer live chat and phone support. Both of these options will allow you to connect with our Customer Success Team immediately and all three options allow you to continue a conversation with our team until you receive an answer to your question. Additionally, our team can assist with any Telehealth issues that you may be experiencing and will determine the source and resolution of the issue within your Help Request. To contact our Customer Success Team via phone or chat, click on the ? icon in your account > Ask Questions > No > Contact Support > choose either phone or chat. -Sara

Luis M.
LMFT (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Expensive but (almost) worth it

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : SimplePractice is very good software for mental health. However, all the options and features lead to complexity. This isn't necessarily bad design - it's simply that there are so many things the software does that there is a lot to learn. Even if you're good with software, implementing the whole package in the condensed time frame required for starting up means that there are times when you'd love to talk with a support rep. It's not that it isn't physically possible to speak to a live person about using the software. It's that by the time you actually hear from a live person, you've either solved it on your own through hours of your own labor, found a work-around, or decided not to use the feature you needed help with.

Avantages :

Robust and configurable. Every feature I can think of, that a mental health practitioner might need, is part of this product. Every part of your practice is configurable, from intake documents to discharge documents. Credit card processing? Yes. Online scheduling? Check (it even produces code for your website, so you can have people book appointments directly from your website). Revenue summaries? Yes. Client attendance reporting? Yes, that too. This review isn't the place to make a comprehensive list of features - but it is the the place to make the point that the feature list is comprehensive.

Inconvénients :

SimplePractice offers different pricing tiers, so you can use as much of the software as you're willing to pay for. But, IMnsHO, what's the point of choosing the most robust software if you're not going to use the high-end (expensive) option? So, I pay (as of this writing) $99/mo to use the software. You'd think that princely sum would enable the occasional conversation with a support team member. It may, but I haven't been able to see how to do it. Have a look at the SimplePractice website and see if you can find a number to call for support. I could not. To be fair, they have a large number of videos which clearly explain how to use the software. They're very good, especially if you know which video you need to watch. Bottom line is when you're working a bunch of hours, stressed by carrying a full case load, trying to implement this very comprehensive software, you could use a friendly hand on the phone with set-up. At least, I could. Instead, I got (best case) 48 hour turnaround to emailed questions. For $99/mo, I feel like I should be able to call them now and again.