SimplePractice

Qui utilise SimplePractice ?

La plupart des clients sont des praticiens en cabinet privé, qu'ils soient solitaires ou en groupe : psychologues, thérapeutes, coachs, orthophonistes, diététiciens et autres professionnels de la santé et du bien-être.

Description de SimplePractice

SimplePractice est une plateforme de gestion de cabinets très appréciée, conçue pour les propriétaires de petites entreprises du secteur de la santé et du bien-être. Réputé pour son interface épurée, l'ensemble de fonctionnalités de SimplePractice, leader sur le marché, comprend un processus d'admission entièrement sans papier, des notes et formulaires personnalisés, des rappels de rendez-vous gratuits (SMS, e-mail et voix), une application mobile, le dépôt de réclamations électroniques, un beau portail client, la facturation et la toute nouvelle fonctionnalité : la télésanté ! Visionnez vos clients avec une vidéo conforme à la norme HIPAA, partout et à tout moment !

Informations sur SimplePractice

SimplePractice

http://www.simplepractice.com

Fondé en 2012

Prix de SimplePractice

SimplePractice est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de SimplePractice est disponible à partir de 39,00 $US/mois.

Vidéo de SimplePractice
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À partir de

39,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

SimplePractice - Fonctionnalités

  • Dossiers patients
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des assurances
  • Gestion des plans de soins
  • Gestion des évaluations
  • Inscription de patients
  • Planification des patients
  • Suivi de la progression

Logiciels d'ergothérapie : afficher la liste complète

  • Certifié ONC-ATCB
  • Conforme HIPAA
  • Graphiques
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Reconnaissance de l'écriture manuscrite
  • Reconnaissance vocale
  • Suivi de la conformité
  • Utilisation significative certifiée

Logiciels de dossier patient informatisé : afficher la liste complète

  • Avis de versement
  • Clôture de réclamations
  • Devis
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des réclamations
  • Historique des factures
  • Saisie de codes et de frais
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Vérification des assurances

Logiciels de facturation pour le secteur médical : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Dossiers d'antécédents médicaux
  • Dossiers patients
  • Facturation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des listes de cas
  • Gestion des références
  • Identification des candidats
  • Notes d'évaluation
  • Planification de traitement
  • Suivi des activités
  • Vérification de l'admissibilité

Logiciels de gestion des cas médicaux : afficher la liste complète

  • Gestion des admissions
  • Gestion des autorisations de sortie
  • Gestion des flux de patients
  • Gestion des lits
  • Géolocalisation des patients
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Suivi des patients
  • Suivi du temps d'attente

Logiciels de gestion des patients : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Dossiers patients
  • Facturation des patients
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Inscription de patients
  • Planification des médecins
  • Planification des patients
  • Portail des patients
  • Prescription électronique
  • Prise en charge de plusieurs bureaux
  • Prise en charge de plusieurs médecins
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance

Logiciels de gestion pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des médecins
  • Gestion des non-présentations
  • Planification des gardes
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Rendez-vous récurrents

Logiciels de planification pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Accès aux dossiers médicaux
  • Confirmations de rendez-vous
  • Consultations vidéo
  • Formulaires d’accueil
  • Indépendant du dossier médical partagé
  • Messagerie sécurisée
  • Paiement des factures
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de soins
  • Renouvellement d'ordonnance
  • Résultats de laboratoire
  • Résumés des soins

Logiciels de portail pour patients : afficher la liste complète

  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Conforme HIPAA
  • Conférences vidéo
  • Facturation médicale
  • Formulaires en ligne
  • Gestion de cabinet
  • Messagerie personnelle
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitement à distance
  • Prescription électronique
  • Rappels de rendez-vous
  • À des fins médicales

Logiciels de télémédecine : afficher la liste complète

  • Analyse diététique
  • Base de données sur les éléments nutritifs
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Facturation
  • Gestion des patients
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des repas
  • Portail des patients

Logiciels pour diététiciens : afficher la liste complète

  • Bibliothèque d'exercices
  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des assurances
  • Gestion des rendez-vous
  • Notes sur l'évolution
  • Plans de traitement
  • Portail des patients
  • Pour la kinésithérapie
  • Rappels de rendez-vous
  • Rapports et analyses
  • Évaluations

Logiciels pour kinésithérapeutes : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion des assurances
  • Gestion des plans de soins
  • Gestion des évaluations
  • Notes SOAP
  • Planification des patients
  • Suivi de la progression

Logiciels pour orthophonistes : afficher la liste complète

  • Conformité pour le secteur médical
  • Facturation
  • Gestion des comptes patients
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des réclamations
  • Notes SOAP
  • Outils d'évaluation des résultats
  • Rappels de rendez-vous

Logiciels pour ostéopathes : afficher la liste complète

  • Cabinet d'un seul praticien
  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Facturation médicale
  • Gestion des employés
  • Gestion des réclamations
  • Patient hospitalisé/résident
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitement
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Rappels de rendez-vous
  • Suivi de la conformité
  • Évaluations initiales

Logiciels pour psychologues : afficher la liste complète

SimplePractice - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à SimplePractice

Avis sur SimplePractice

Afficher 5 avis sur 2 414

Note globale
4,6/5
Facilité d'utilisation
4,4/5
Service client
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Amanda G.
Program Director
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/08/2019

"Simple Practice saved me!"

Commentaires: Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Avantages: I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Inconvénients: Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplePractice le 13/08/2019

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/08/2019
Daren C.
Owner
Psychologie, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/12/2019

"Great Overall, but Their Settings Menu Needs Work"

Commentaires: My experience has been good overall. I think they make a lot of aspects of treatment easy which is good given their name. I don't like very many EHR's in the world because all they care about is practice management and are pretty terrible for high-volume clinical tasks - which makes them indirectly quite expensive in terms of labor to use. I think SimplePractice is a good balance between the two - though their reporting and practice management is still pretty weak.

Avantages: I really like their balance between practice management and clinical documentation for a small practice, as well as the degree of customization for forms and documents. Their portal is pretty easy for clients to use (I rarely get people having trouble with it). I like their booking widget for my website. The telehealth video/audio quality is very good. Their help database is one of the better ones I've seen, lots of great articles and clear instructions that seems to be kept up to date.

Inconvénients: Their settings menu is not intuitive and you have to hunt around to find the setting you are looking for. CEU offerings are not on topics of interest to me. Their clearinghouse doesn't have one of the carriers I need. Reporting and practice management tools are weak. Their paid therapist collaboration group where potentially sensitive information is discussed is hosted by Facebook (perhaps the most untrustworthy and unethical software company on the planet) AND they charge us to be invited to participate on a platform that doesn't cost SimplePractice any money to host other than maybe some moderating? That doesn't align well with the brand reputation and quality of SimplePractice and isn't really a good value for the money (in my opinion).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/12/2019
Tina H.
LPC
Psychologie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2020

"Would Recommend Simple Practice"

Commentaires: Overall, I really like that I can do so much paperless admin tasks with SP.

Avantages: The features that are most impactful are the paperless Intake process, the online billing, and the HIPPA-compliant storage of all PHI and billing information. It was fairly easy to learn to use and integrate into my business.

Inconvénients: The Telehealth features are minimal and scarce. We really need better features to be able to do things that other platforms offer--writing board, chat within telehealth sessions, sharing sound from the client's screen when screen sharing, easier screen sharing for the client, better group video sessions.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/09/2020
Jenni B.
LPCC
Services à la personne et aux familles, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2018

"Initial Pros and Cons"

Commentaires: I am just getting started...I have high hopes yet!

Avantages: **Note: I am very new to Simple Practice and I'm only three weeks in. What I like most about this is the idea that everything will be located all in one place. No paper files to lug around, reduced costs on printing paper and ink for intakes and informed consents, and I'm excited about having automatic appointment reminders for clients. I like that I can send clients the documents ahead of time so they don't have to spend 20-25 minutes when they first arrive filing out paperwork. We can get started right away. And I appreciate that I can customize the way I contact the clients as their individual preference (some want texts, some want voice messages).

Inconvénients: Although I am fairly tech savvy (I'm the top end of the millennials), I have not found simple practice as user friendly as I had hoped. I have used many support options so far and find the in-person ones most helpful. While trying to create my current intake form into one of the forms and documents...I found it rather nightmare-ish. It was tedious and I felt like it took 10 times longer than it needed to. I was SO glad my 30 minute phone consult had given me the heads up to use the pre-existing template and just change every question so I didn't have to totally re-invent the wheel. I am SO glad the template already existed! But I still felt like I was using a chisel on stone. It felt tedious and painful. I'm glad that's over!
Sometimes I get stuck on the calendar page and haven't yet found the button to default to the normal HOME setting so I have the sidebar. These are small things that I hardly ever have a hard time wasting time on..and yet I found myself not being able to get back there today multiple times.
Not as user friendly as I hoped.

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplePractice le 27/08/2018

Jenni, we know you're just getting started with SimplePractice, and we also know there's a bit of a learning curve getting used to any software product. It's great to see that you're looking forward to being totally paperless! I'm also glad to see that you were able to connect with a SimplePractice team member to help you get your intake forms all set up. We offer unlimited live support - take advantage so we can get you up and running! Thanks for choosing SimplePractice and for joining our community - we're proud to support the vital work that you do.

- Gillian from SimplePractice

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2018
Robin F.
LCMHCS
Psychologie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2020

"Simple practice honest review"

Commentaires: Overall my experience with SimplePractice has been positive and I would recommend it over other electronic health records. In doing my research and talking with others, simple practice stood out as the most user-friendly and clinically professional platform.

Avantages: As a former pen and paper therapist, getting started with SimplePractice was a bit tedious, But that would have been the case with any electronic record. Once that process was complete using it daily with current and new clients has helped me run a more professional and organized practice. It is easy to use and has a lot of helpful features like forms, templates and assessments.

Inconvénients: There may be a way to do group sessions when you upgrade to the platform for Telehealth but I have not figured this out yet. I would like to be able to do a group meeting with multiple colleagues or supervisees.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/06/2020