15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Yonyx

Yonyx est une plateforme basée sur le cloud servant à créer des guides interactifs, pilotés par l'arbre de décision, qui se raccordent à la plupart des systèmes CRM. Les guides Yonyx aident les utilisateurs à suivre les processus métiers de manière interactive, qu'il s'agisse de dépannage, de service client, de télémarketing ou de libre-service client.

Yonyx permet d'améliorer la qualité et la cohérence du service fourni par une organisation, ce qui se traduit par une CSAT (satisfaction client) améliorée, une réduction des coûts et une augmentation des revenus grâce à une meilleure fidélisation et une acquisition plus rapide des clients.

Qui utilise Yonyx ?

Les équipes opérationnelles utilisant des applications d'aide à la décision basées sur les connaissances, des équipes de support technique, des équipes de service client, des préventes, du télémarketing, un service d'assistance et d'entretien informatique, des rédacteurs techniques.

Yonyx Logiciel - 1
Yonyx Logiciel - 2
Yonyx Logiciel - 3

Yonyx ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Yonyx

Yonyx

4,7 (235)
100,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
34
8
4,7 (235)
4,7 (235)
4,8 (235)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
159
40
4,4 (2 151)
4,5 (2 151)
4,3 (2 151)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Yonyx

Zoho Desk
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des billets
Stratégie de marque personnalisable
Zingtree
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse en temps réel
Mesure des performances
Scénarios possibles
Google Docs
Fonctionnalités les mieux notées
Génération de documents
Outils de collaboration
Partage des fichiers
Microsoft SharePoint
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Outils de collaboration
Partage des fichiers
UJET
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Gestion des centres d'appel
Suivi des appels
Bitrix24
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de clients
Confirmation et rappels
LiveAgent
Fonctionnalités les mieux notées
Chat proactif
Enregistrement des appels
Journalisation des appels
Vivantio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Deskpro
Fonctionnalités les mieux notées
Communication multicanal
Gestion de la base de connaissances
Gestion des ressources informatiques

Avis sur Yonyx

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
76%
4
21%
3
3%
Wes
Wes
Product Support Engineer
Utilisateur LinkedIn vérifié
Machines, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis
Source : GetApp

Providing Self-Service to our Dealer Network

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : We use Yonyx to provide troubleshooting and start-up assistance of our products to our dealers. While we have manuals, documentation, procedures, etc, it works so well to let our people "choose" what they need help with. And without needing to flip pages back and forth in a manual as they progress (we all know how that is "go to page 9, and it says go to page 112, which may take you to another page, okay now where was I?", instead "BOOM" we take them directly to answers they want and quick back click, they continue onward. Yonyx has been more than just an external guide for my company, it is a training tool. Instead of doing lecture and powerpoints, I open up our Yonyx guides and use them as well, as they have more incorporated photos than my manuals do. And again, why flip back and forth through a technical manual, when a Yonyx page can provide "choices" for answers, and in one click, take you to it. When I first looked around for some type of Online Flowcharting, I was surprised at all the flowchart software, but so limited on something that I could use for our network to provide an easy interactive decision flowchart tool to create easy and quick hyperlink web pages. Yonyx is a great tool for providing easy Interactive Flow Charting. They have the best auto expanding decision map view that I have seen. No, trying to create a flow map on your own. Add more decisions, statements, and Yonyx adjusts the map for you. No clutter. Overall, I have been very happy with the ease of creating some lengthy guides.

Avantages :

While many of my dealers would like an "App", for offline usage, they forget all the data involved which could make for a big download. Being "cloud" based, it is easy for me to change information and the next time they use the guide, it is "up to date" and not using old information by accident.

Inconvénients :

Would be nice to add "scoring" as I have seen, for feedback or using to provide an answer for a tally. I could use this for a teaching or quiz versus paper copies or using something like surveymonkey.

Tonia
Vice President (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

One of the best business decisions we have made in 26 years!

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : My onboarding with [sensitive content hidden] has been the best onboarding experience anyone could ask for, he is extremely knowledgeable, problem solver, patient and an excellent teacher!

Avantages :

We can be consistent in what should be said to our clients with customized decisions tree scripts. I can take my 21 year of experience and troubleshoot the problem with Yoynx decision trees to help our staff answers questions with out management. It can be customized for almost an application you can conceive. We will also be integrating with Striven software for smoother customer service experience.

Inconvénients :

Just started using Yonyx non that I can see right now.

Victoria
CSR (É.-U.)
Immobilier, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

review

3,0 il y a 2 ans

Avantages :

That it works most of the time on a daily basis

Inconvénients :

That it isn't consistently working well.

Réponse de l'équipe de Yonyx

il y a 2 ans

Dear Victoria We appreciate your feedback and would like to understand your concerns. I'd appreciate if you could reach out to me at my email - so that we can setup a zoom meeting.

Shubhashish
Sr. Dir.
Services d'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Must have side-arm to reduce variation across thousands of decisions

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : The team is supportive and knowledgeable, they have always helped in times of need.

Avantages :

- Easy to setup and customize - User friendly authoring and change options - Standard reports are quickly available

Inconvénients :

- Advanced reporting needed some customization work

Eric
Software Developer (É.-U.)
Services financiers, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

As a software developer

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : I have been developing with Yonyx for a couple of weeks now. I very much enjoy working with these APIs and the platform in general. The user interface for designing decisions trees is extremely easy to use and teach to others. The API documentation is very good too, I have worked with many companies that charge even more for their software integrations, but have terrible documentation or support when it comes to implementation. So far with Yonyx, everything has worked as we expected it to, and the resources provided to integrate from start to finish are very complete and easy to work through. I would definitely recommend to others looking for some sort of decision tree solution, with support for completely custom integrations.

Avantages :

Great API Documentation Very Easy To Use Very Easy To Train on Great Functionality

Inconvénients :

The online dashboard Some of the training videos could use some refinement