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Fonteva for Associations

Fonteva for Associations

Description de Fonteva for Associations

Fonteva Membership est un logiciel de gestion d'association (pour les moyennes et grandes organisations avec plus de 10 employés). Il combine la solution CRM de Salesforce avec des fonctionnalités dont les organisations composées de membres ont besoin pour développer et entretenir leurs relations avec leurs adhérents et accomplir leur mission, notamment : l'adhésion et le CRM, les portails des membres, les communautés, les microsites, les réunions, les événements, le commerce électronique, la comptabilité des revenus, les rapports, les tableaux de bord et une plateforme de développement.

Qui utilise Fonteva for Associations ?

Cette solution s'adresse aux associations, aux organismes à but non lucratif, aux associations d'anciens élèves, aux associations d'utilisateurs et à toutes les organisations fondées sur l'adhésion.

Fonteva for Associations Logiciel - 1
Fonteva for Associations Logiciel - 2
Fonteva for Associations Logiciel - 3
Fonteva for Associations Logiciel - 4
Fonteva for Associations Logiciel - 5

Fonteva for Associations ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Fonteva for Associations

Fonteva for Associations

4,6 (87)
175,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
36
1
4,6 (87)
4,6 (87)
4,7 (87)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
347
13
3,8 (1 450)
3,8 (1 450)
3,7 (1 450)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Fonteva for Associations

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Paiements électroniques
Rédaction de chèques
Google Docs
Fonctionnalités les mieux notées
Génération de documents
Outils de collaboration
Partage des fichiers
CommUnity
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Contrôles/Permissions d'accès
Idéation
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
MemberSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Renouvellement d'abonnements
Traitement des paiements
YourMembership
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des cotisations
Traitement des paiements
iMIS
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des abonnements
Traitement des paiements
VeryConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Communication avec les membres
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Profils d'utilisateurs
Raklet
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Renouvellement d'abonnements
Traitement des paiements

Avis sur Fonteva for Associations

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
72%
4
22%
3
3%
2
1%
1
1%
Harry A.
Harry A.
Chief Technology Officer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Top Notch Association Management Software

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

We conducted an in-depth search and review to evaluate and select an Association Management Software (AMS) for our medium sized Association. There are a variety of reasons as to why we selected Fonteva, but to summarize here are our main reasons for selecting this product. 1. User Experience - The SF Lightning and Fonteva user experience for our end users is clean, simple, and easy to learn. The flexibility it offers is clear and concise to staff and will make their day to day work much more efficient. The system is highly configurable. 2. Community Groups - For a chapter based association like ours there will be many benefits to having this feature enabled. Chapters will have a variety of accessible features that our current AMS doesn't easily offer. 3. Integration - We use a wide variety of other software to run our organization. Salesforce and Fonteva's ability to connect with and integrate is simple and cost efficient. I highly recommend this a solution for your Association.

Inconvénients :

No negatives have been found yet. Of course, you'd love for it to be cheaper. Keep an eye on the size of your environment.

Frank
Director, Information Management (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My thoughts on Fonteva AMS

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

The best thing about Fonteva is that it is on the Salesforce platform. Having the ability to configure the AMS with Salesforce has been a dream come true for us. In regards to Fonteva itself, I really like the flexibility it provides in solving business solutions as well as the amount of time saved with basic management of association management. My staff really loves Salesforce/Fonteva and that wasn't the case for our legacy platform. With staff buy-in, we're able to get a lot done now with our AMS.

Inconvénients :

Fonteva is not a platform you can learn overnight. Your staff must devote time to learn the structure before any sort of major configuration or custom work. More than likely, a 3rd party resource should be brought to help and assist with any sort of business objectives in order to configure the platform properly. Lastly, avoid custom code as much as possible because the more you learn about the tool, the higher likelihood you'll be able to configure a solution using out of the box tools with Salesforce.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Fails to deliver on many promises. Lots sacrificed with little payoff.

2,0 il y a 4 ans

Avantages :

I like that it's built on Saleforce CRM.

Inconvénients :

Implementation took much longer than anticipated and cost much more than forecasted. Elements of each part of the software fail to meet expectations. Core competencies such as invoicing, events set-up and managment, reporting, renewals, and eCommerce have been faulty. Support does not include support for the whole system. Their business model changed to using 3rd-party companies for setup, configuration, and advanced support. Upgrades are not free, and fees are not controlled and predictable. eCommerce engine fails to meet standards for SEO and basic eCommerce structure. Emails and integration with platforms either don't work or require excessive labor. Renewal and invoice automations can fail.

Shruti
Deputy Director Enterprise Applications (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

This is one of the best cloud based CRM out there for Membership Management.

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : The product is the best out there and has lot of options to customize. The staff is very supportive.

Avantages :

Software is easy to use and has lot of flexibility to tailor it as per the association needs.

Inconvénients :

The software has some room to improve. We have soem issues with Join process and renewal proceeses which can be improved. We also think finance side of Fonteva can be made better by improving schedule payment and lockbox functionality.

Julia
Sr. Director of Operations (É.-U.)
Formation professionnelle et coaching, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Six months in and loving it

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Platform user - we use Fonteva for membership, events and e-commerce. We had a great planning and implementation process. The Fonteva team is honest, transparent, good partners (they tell you when you are trying to do something that doesn’t make sense in the system), and highly responsive.

Avantages :

Users can adapt functions in meaningful ways to fit their business needs without a lot of admin or other support

Inconvénients :

Reporting is not always intuitive and does often require admin support to do higher level reporting