17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de MedEvolve

Le logiciel MedEvolve Practice Management (PM) aide les cabinets spécialisés à augmenter leur vitesse, leur précision, leur productivité et leurs revenus. Les clients considèrent MedEvolve PM comme un point central pour leurs activités de cabinet. Le flux de travail de planification atteint facilement une densité optimale par fournisseur, ressource ou emplacement. Les autres fonctionnalités incluent : prise de rendez-vous en un clic, blocage et reprogrammation simples pour éviter les conflits de fournisseurs, vérifications d'admissibilité individuelle ou par lots et gestion de la facturation.

Qui utilise MedEvolve ?

MeDevolve PM est un système de gestion de cabinet prisé par les cabinets médicaux de petite à moyenne taille aux États-Unis.

MedEvolve Logiciel - 1
MedEvolve Logiciel - 2
MedEvolve Logiciel - 3

MedEvolve ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

MedEvolve

MedEvolve

4,3 (24)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
54
Intégrations introuvables
4,3 (24)
4,0 (24)
4,1 (24)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
75,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
185
1
4,2 (372)
4,4 (372)
4,6 (372)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à MedEvolve

Qualifacts Insync
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des réclamations
Graphiques
MedicsPremier
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des réclamations
Saisie de codes et de frais
PracticeSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Information aux patients
Messagerie
Planification de traitements à distance
MicroMD
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
MedEZ
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
AZZLY Rize
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Gestion des documents
iCare
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des rendez-vous
RXNT
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Prescription électronique
Signature électronique
NextGen Office
Fonctionnalités les mieux notées
Clôture de réclamations
Facturation
Gestion des réclamations

Avis sur MedEvolve

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
33%
4
67%
Cydni
Coding Specialist (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

I work with MedEvolve every day!

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

I love this program. I have been using it for almost five years now! The scheduling is super easy. Creating new patients and searching for existing patients is a breeze. I work in the control function mostly posting charges for all the doctors, and I feel that it is very user friendly. They have great customer service...any time I have any trouble I always get a quick response via email or a phone call from really nice representatives.

Inconvénients :

Every once in a while the check eligibility function on insurances freezes up and I get knocked out of MedEvolve and have to log back in, but other than that I don't have any major issues/cons with this product!

Diana
Manager (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Works well for our expanding clinic.

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

I am responsible for training employees to use MedEvolve in our clinic. This program is extremely easy to teach/learn, no matter previous computer experience.

Inconvénients :

I am still being told MedEvolve they can not do an update to their system to hide errors or outdated information (i.e., insurance plans that assimilate continuously, duplicate referring physician profiles, etc). We do review new systems that come out to stay current on what is on the market and, while MedEvolve remains our choice, every other system we have looked at is able to perform this service. Our system is full of errors that I can not hide from the user group to keep them from choosing wrong information.

Jeannie
Practice Mgr (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A good PM program that has the potential to be even better.

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

When the support staff answers the tech support line. Can usually get an immediate resolution to an issue. Which is extremely important.

Inconvénients :

No longer having Word/Excel capabilities was a huge mistake in my opinion. The custom reporting capability is still very limited & most times extremely difficult to set up a report. Too many different areas to determine if where should try making a report from. Reports, Account Analysis or Data Mining.

Barbara
Insurance/Billing Department (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I've been using this system for almost 7 years & I love that it is easy to learn & use!

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : A working knowledge of billing - posting - of patient charges- Insurance payments -Patient payments!

Avantages :

That when there is an issue - help is just a phone call or an email away. The support team is always willing to go the extra mile to help with any situations even when it is an IT issue or our EMR is the culprit. The support team again is great-they explain and teach and help - they deserve a GOLD star.

Inconvénients :

That we have to have 2 systems ie:EMR. It is very frustrating to have to work within two different systems and unfortunately the EMR we have is going away so we will no longer have medevolve in a few months.

Robyn
Administrator (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

have been with MedEvolve for many years, support has changed greatly since the beginning years.

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : before going with MedEvolve we did all our claims on paper and kept paper ledgers for statement purposes. Looked at several software systems back in 2002 and MedEvolve was the easiest to use and reports were many

Avantages :

ease of use - billing software is very good and easy to learn. Appointment scheduling pretty good, don't like the new changes though

Inconvénients :

reports can be a little tricky- lost a report due to an update that I have used since day 1 - sent an email 3/13/17, case 96021, and no one has ever gotten back with me ??? Also had someone working on an issue with an appointment type not transferring to GMed a month ago and still not resolved