GoCodes Asset Management

Qui utilise GoCodes Asset Management ?

Les services informatiques de petite et moyenne taille qui recherchent une solution complète et facile à utiliser auprès d'un seul fournisseur et ne nécessitant aucun autre achat de matériel. Consignez facilement les entrées et sorties de toutes vos ressources informatiques !

Description de GoCodes Asset Management

GoCodes fournit une solution complète de gestion des ressources informatiques qui comprend tout ce dont les équipes informatiques ont besoin pour suivre et gérer leurs équipements en déplacement de manière sécurisée. Cette solution comprend un logiciel cloud performant et sécurisé, des applications de scanner sur smartphone et des étiquettes de code QR brevetées. pour vous permettre de tirer parti de la solution très rapidement ! Il suffit de numériser l'étiquette du code QR brevetée pour créer des demandes de maintenance sur site, mettre à jour les informations sur les ressources et affecter des équipements aux utilisateurs.

Informations sur GoCodes Asset Management

GoCodes

http://www.gocodes.com/

Fondé en 2011

Prix de GoCodes Asset Management

GoCodes Asset Management n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Vidéo de GoCodes Asset Management
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

GoCodes Asset Management - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Facturation
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des étalonnages
  • Maintenance préventive
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels de GMAO : afficher la liste complète

  • Bibliothèque des ressources
  • Gestion des étalonnages
  • Planification de la maintenance
  • Suivi des ressources

Logiciels de gestion de l'outillage : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Facturation
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des étalonnages
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi des ressources

Logiciels de gestion de la maintenance : afficher la liste complète

  • Codes-barres et RFID
  • Entrée et sortie
  • Gestion de l'amortissement
  • Gestion des cessions
  • Gestion des réservations
  • Géolocalisation
  • Piste d'audit
  • Suivi des activités

Logiciels de gestion des actifs : afficher la liste complète

  • Codes-barres et RFID
  • Comptabilité des actifs
  • Gestion de l'amortissement
  • Gestion des cessions
  • Gestion des documents
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Piste d'audit
  • Suivi de l'inventaire

Logiciels de gestion des immobilisations : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Planification de la maintenance
  • Suivi des garanties
  • Suivi des équipements

Logiciels de maintenance des équipements : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Achats
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Maintenance conditionnelle
  • Maintenance prédictive
  • Planification de la maintenance
  • Rappels

Logiciels de maintenance préventive : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Gestion des pilotes
  • Gestion du territoire
  • Rapports d'historique
  • Routage
  • Suivi des personnes
  • Suivi des ressources
  • Suivi des statuts
  • Suivi des téléphones mobiles
  • Suivi des véhicules
  • Suivi en temps réel

Logiciels de tracker GPS : afficher la liste complète

GoCodes Asset Management - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à GoCodes Asset Management

Avis sur GoCodes Asset Management

Afficher 5 avis sur 180

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4,3/5
Service client
4,4/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
4,3/5
Michael G.
Hire an iPad - Phone +353 86 2239 678
Équipement et fournitures de bureau, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/01/2019

"Managing iPads"

Commentaires: I am a repeat purchaser and its a reasonably priced product that gives a lot of functionality for the price.

Avantages: The online activation and tracking is excellent. I have a rental business and checking assets in and out is quick and simple compared to the time consuming manual way I did it before. Simple to add new assets once you get the hang of it,

Inconvénients: I cannot really figure out the depreciation reports but thats not why I bought the tags so it does not matter to me. Would be nice to have a feature to add multiple activations where say only the serial number of the asset needed changing.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GoCodes le 23/01/2019

Hello Michael, thanks for providing your feedback. We would be happy to explain how our IRS GAAP deprecation reports work is needed. Also, did you know that there are three ways to add lots of assets quickly. There is a scan and copy feature, mass update feature and an upload. These three should really help you with data entry for new assets. As always call or email for additional assistance.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 18/01/2019
Tom D.
Sole Proprietor/Photographer
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    2/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/01/2019

"Held my inventory list hostage"

Commentaires: As a small Photographer in DC we didn't find ourselves needing to use it every day or in some cases every month. Therefore we simply wanted to use it when and as needed. Sadly the team had no interest in helping us when we needed the files. We had started to use them very early on when you could create your own asset tags - we had ordered a bunch of them and it took us a long time and we still haven't even gotten to use them all however the GoCodes teams wouldn't let us use them or even refund us just because we didn't really meet their client model.

Avantages: The concept of it is great, However for us it just seemed like they didn't have services for the little guy

Inconvénients: wasn't friendly to the small business owner

Réponse de l'éditeur

envoyé par GoCodes le 23/01/2019

Hello Tom, sorry to hear that things did not go as planned. As a GoCodes customer, you can view and download your asset data at any time. We always make it available to you from your online account. If you contact us with more information we can work to resolve any issue you had with our services.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/01/2019
Ruth D.
Project Management
Conseil en gestion, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2019

"stock overview"

Commentaires: Great thing. Happy what we have reached on automazation so far (using the customized fields for our specific needs). And very happy that the alert on minimum quantities was introduced so fast. Looking forward to more improvements.

Avantages: Easy check-in/out,
automated emails when low quantity is reached,
ability to draw inventory/order list

Inconvénients: reports need to be formatted to excel each time manually. I also need to delete many fields each time manually. Would be great if I could create a template of my customized report and would have it on one click in future.
I also calculate order quantity minus stock quantity (enter formula in excel) each time I prepare material order. would be great to have this report automated.
Why can I scan codes without logging in? was confusing until I found out (why it was that I was asked if it was my item). I guess there is a reason but does it make sence to be on first level?
Your format of labels are only available in US as far as I know...

Réponse de l'éditeur

envoyé par GoCodes le 30/01/2019

Hello Ruth, thanks for the review and glad to hear you like using GoCodes. Did you know we have an optional reporting module that would allow you to design and save custom reports charts and dashboards?

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2019
Kelly H.
Operations Manager
Construction, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/11/2019

"Great Tool to have"

Commentaires: we have yet to lose any equipment with GoCodes, the reporting is very easy, just overall a great piece to add to your company's arsenal..

Avantages: the ease of usage, very user friendly and customization was what I think the selling point for us.

Inconvénients: so far I have not found any part that I do not like

Réponse de l'éditeur

envoyé par GoCodes le 06/11/2019

Glad to hear that you think GoCodes is a great tool to have, and that you specifically like the ease of use and customization features.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/11/2019
Joshua K.
Owner
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/01/2019

"Great for Small Businesses"

Commentaires: Prior to using GoCodes, I attached pre-printed numeric SKUs to my inventory. This was an issue for times when my business received a high volume of orders in one day because some numbers look alike and can be confusing. GoCodes has simplified everything by using QR technology.

Avantages: GoCodes makes tracking inventory super easy by assigning a unique QR-code to each item. This helps my business particularly in making sure that we are not picking and shipping wrong items for our orders.

Inconvénients: Overall, I am disappointed that the lowest priced plan includes only 200 allowed SKUs. If you want to go to the next package which allows for 500 SKUs, you’ll pay three times the monthly rate of the base plan.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GoCodes le 15/01/2019

Hello Joshua, thanks for your review. We're glad to hear that you think GoCodes is great for small businesses. On the topic of price, you are correct but also bear in mind that competing systems often cost 2-3x more than GoCodes and provide very little of any additional value for most customers.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/01/2019