Description de JobDiva

JobDiva est le premier système de suivi des candidatures et solution de gestion des talents de bout en bout en monde en aidant plus de 30 000 professionnels du recrutement à l'internationale, notamment des entreprises de la Fortune 500.
JobDiva associe application de CRM (Customer Relationship Management), synchronisation avec tous les principaux prestataires de systèmes de fournisseurs et d'offres d'emploi, analytique BI, recueil automatisé de CV 24h/24, 7j/7, application mobile et plus grande base de données de CV au monde. JobDiva est conçu pour les agences de recrutement et les services RH de toutes envergures.

Qui utilise JobDiva ?

Avec plus de 30 000 utilisateurs, JobDiva est actuellement adopté par une part significative de professionnels dans le secteur du recrutement. Quelle que soit la taille de l'organisation, JobDiva favorisera un recrutement efficace.

Informations sur JobDiva

JobDiva

Fondé en 2001

JobDiva en vidéos et en images

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Informations sur JobDiva

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Fondé en 2001

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s/o
24,00 $US/mois
s/o
69,00 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de JobDiva

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

JobDiva - Fonctionnalités

  • API
  • Acquisition de talents
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de CV
  • Base de données de CV
  • Base de données des employés
  • Cabinets de recrutement
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des applications
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des candidatures à l'emploi
  • Gestion des e-mails
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  • Gestion des pipelines
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Gestion des évaluations
  • Gestion du recrutement
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Intégration des médias sociaux
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  • Marquage
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Page Offres d'emploi
  • Planification des entretiens
  • Portail libre-service
  • Profils des candidats
  • Publication d'offres d'emploi
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rappels
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  • Suivi de la conformité
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  • Suivi des candidatures
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  • Tableau de bord d'activités
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  • Workflow configurable

Logiciels ATS : afficher la liste complète

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  • Alertes/Notifications
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  • Analyse en temps réel
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  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du recrutement
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Logiciels d'agences d'intérim (travail temporaire) : afficher la liste complète

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  • Gestion de la conformité
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  • Portail employés
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  • Tableau de bord d'activités
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Logiciels de gestion des talents : afficher la liste complète

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  • e-mail marketing

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  • Vérification des références

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JobDiva - Alternatives

Plus d'alternatives à JobDiva

Avis sur JobDiva

Lire les 941 avis

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Vikas H.
Vikas H.
Senior Sales Consultant
Automatisation industrielle, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/02/2021

"JobDiva is the best ATS"

Commentaires: There is no-doubt about the capabilities of JobDiva. Training support provided by JobDiva is also amazing and you can easily customize according to the recruitment process that you follow in your organization.

Avantages: Searching candidates on JobDiva is always a great experience. JobDiva definitely has superior candidate tracking capabilities. When it come to searching candidates for a job, it doesn't require recruiters to think of putting any bollean logic. You simply put the key words which are critical to a job and JobDiva will automatically apply bollean logic to your search. You can internally submit the candidature to your account managers for them to review and once approved you can mark an external submission on JobDiva. It lets you do everything that you need to do with your candidates. It is a comprehensive tool for sourcing, interviewing, billing, on-boarding and payroll management.

Inconvénients: There is nothing that JobDiva doesn't have which a recruiter would need to successfully place and track candidates throughout the entire recruitment cycle.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/02/2021
Joshua M.
Lead Recruiter
Recrutement, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/10/2021

"Amazing ATS"

Commentaires: JobDiva makes our recruiting process a breeze. From finding the right candidates, to documenting skills, to running reports, JovDiva provides it all. It’s very user friendly and the set up is easy and quick.

Avantages: JobDiva provides end users with a robust applicant tracking system. With complete customization, this ATS can be adapted to any organization, big or small. The unlimited user defined fields that are reportable are the most useful feature for us.

Inconvénients: Their mobile app leaves a lot to be desired for. You can quickly look up a candidate, but beyond that your options are very limited.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/10/2021
Beth K.
Recruiter
Recrutement, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 29/06/2017

"JobDiva is functional but has some hiccups that need to be tweaked."

Avantages: 1. Ability to cancel a termination. Very easy to reactivate someone who was on assignment and goes back for whatever reason.
2. Candidate hotlists.

Inconvénients: 1. Unable to edit a note once it has been saved. You can only delete it and start over again. Would be very nice if there was an edit function.
2. Overtime Bill Rate - when you enter the OT Bill Rate, then do the DT Bill Rate and enter the other information, when you go back up the OT Bill Rate reverts back to the regular Bill rate. You have to type it in again before you hit approve then save. Very frustrating.
3. The Applications page you can rearrange icons to change the order of the icons but you cannot move the icons that you do not normally use to another section lower on the page. Create some separation. All the icons lumped together is too much when you really may only use a few on a regular basis.
4. If two candidates use the same email address (ie husband and wife), job diva automatically merges the two accounts which creates a mess. There is no easy way to "unmerge" them. It would be more ideal if JobDiva looked at social security numbers to see if it is a duplicate account.
5. When an existing candidate uploads a new resume to their profile, sometimes the new resume does not include their home address information and then it wipes out the street address that was in the customer information section.
6. A note automatically populates in candidates notes when a qualification is added which creates a whole bunch of unnecessary notes on the profile. I think this could be changed so it did not populate automatically.
7. You cannot be logged into JobDiva on two separate computers. Sometimes I have to go back and forth between the front desk and my office. If I log into the other place, I get kicked out of the other one. very frustrating.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 29/06/2017
Aman V.
Lead Recruiter
Recrutement, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 29/07/2021

"Complete Talent Solutions"

Commentaires: I've been using JobDiva for 4 years now and I've decided to continue using it. Just need few upgradation.

Avantages: Database creation and Notes can be seen easily.
Submission tracker and overall performance of Candidate, as well as recruiter, can be seen.

Inconvénients: Order of Candidates irrespective of time and data fetch from Dice, Monster, and Career Builder.
Sometimes uploading profile is difficult and it cannot fetch all the necessary data from Resume.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 29/07/2021
Pamela Y.
AE
Recrutement, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/08/2019

"What I think could help"

Commentaires: Overall it's been great and easy to learn. If I don't know the answer its easy to ask for help!

Avantages: It's very user friendly and easy to learn being someone who hasn't ever used this crm or software. I like that you have hyperlinks throughout the system to direct you to another page instead of having to use only the search bar.

Inconvénients: I wish that when searching for a company it would generate all possibilities because it is difficult to know how team members at work put in a new company. For example I have a company Xvoyant I wish that when I searched XV it would generate possibilities and pull up Xvoyant. Also when we are in a company profile I wish that it would generate under company analytics all people and clients instead of us having to click show all clients and I wish recent communication would just be at the top instead of having to click that as well a couple times to show most current conversations. Thank you!

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 01/08/2019