Megaventory

Qui utilise Megaventory ?

Les PDG/directeurs des opérations/gestionnaires informatiques d'une entreprise de plus de 30 personnes qui achètent, vendent, distribuent ou fabriquent principalement des marchandises physiques.

Description de Megaventory

Ce système web d'inventaire, de suivi des commandes, de facturation, de reporting et de gestion de la production est conçu pour les entreprises de taille moyenne réparties sur plusieurs sites.

Recevez des alertes sur les stocks et soyez informé de la disponibilité des fournisseurs et des délais. Suivez les niveaux de stock, les coûts et la valeur de l'inventaire au fil du temps. Gérez la préparation, les séries, les lots, les codes-barres, les retours, les expéditions, les livraisons directes et les transferts internes.

Adoptez Megaventory pour une gestion réussie de votre entreprise et profitez de l'interface conviviale et de l'assistance complète.

Informations sur Megaventory

Megaventory

http://www.megaventory.com

Fondé en 2009

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Présentation des tarifs de Megaventory

Megaventory n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Megaventory est disponible à partir de 150,00 $US/mois.


À partir de

150,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Megaventory

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

Megaventory - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Rapports et analyses

Logiciels de gestion de stocks : afficher la liste complète

  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Planification de la demande
  • Planification des ventes et des opérations
  • Traitement des commandes
  • Échange de données informatisé

Logiciels de supply chain management : afficher la liste complète

  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Entrée et sortie
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des éléments
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série

Logiciels pour inventaire : afficher la liste complète

  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Prévision des ventes

Logiciels pour la distribution : afficher la liste complète

  • Devis
  • ERP
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des expéditions
  • Intégration comptable
  • MES (Manufacturing Execution System)
  • Material Requirements Planning (MRP)
  • Rapports et analyses

Logiciels pour la fabrication : afficher la liste complète

Megaventory - Alternatives

Plus d'alternatives à Megaventory

Avis sur Megaventory

Lire tous les avis

Note globale

4,4/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,6

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Tia T.
Operations Manager
Médecine douce, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/10/2020

"Perfect for scaling manufacturing companies with multiple distribution outlets"

Commentaires: We have gained a better understanding of our inventory with customizable reports and tracking.

Avantages: I loved the simplicity and ease of use of the software, as well as the customer service! The team was INCREDIBLE in helping us set up the software and customizing it to our needs. I have never encountered this level of customer service with any other software company we tried.

Inconvénients: They are working on implementing batch tracking which is one feature we could use.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Megaventory le 27/10/2020

Thank you for your review! Really appreciate it!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/10/2020
Jyotsna P.
Founder
Produits alimentaires, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019

"A low-drama inventory and manufacturing option for D2C brands"

Commentaires: As a cloud kitchen and direct to consumer brand, keeping a tab on consumption was a real challenge. Other options were either for manufacturing or retail sales; Megaventory was flexible enough to be wrangled in to a solution wherein we manufactured and procured. Support was terrific, I would say that they are the absolute best when it comes to support/consultation. They worked closely with me to answer every question. Highly recommend.

Avantages: * Get started quickly
* Grows with you
* Multiple locations
* Easy to add and update data
* Reliable - no outages
* Integrates with Quick Books Online ( QBO) and Shopify
* Amazing customer support with passionate/knowledgable agents

Inconvénients: * Usability for a naive user could be better
* Reports are not the greatest
* Calculating consumption still a manual task
* No option for local pricing of an SKU
* Expensive for consumer play that might have hundreds of thousands of customers

Réponse de l'éditeur

envoyé par Megaventory le 02/10/2019

Hey Jyotsna,

thank you for your review and for your nice words about our support team. Indeed we are really passionate about operations and software and we try to help whenever possible!

As for the user interface, we have designed a new user interface that will launch very soon. It is a complete revamp of the current version with many improvements.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2019
Ari G.
General Manager
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021

"Integrating Megaventory with E-commerce"

Commentaires: Very customer centred

Avantages: We recently integrated one of our Woo-commerce customers to Megaventory. The system now manages what they were paying someone to do manually. Not only have we reduced their inventory and fulfilment costs by 75% but we have also sped up their ability to turn around orders. As for the team at megaventory, they are amazing, there is always someone on chat or to support us and when we met challenges unique to our business they helped us overcome them.

Inconvénients: Any issues I had with the software were addressed by the developers and I have no current issues with it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/01/2021
Steven D.
Director
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    1 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/01/2018

"Good support but its so complicated"

Avantages: Great and quick support, i like that it is based online but it really doesn't give you much more than what you can make out of a spreadsheet
the new layout isnt really any better than the old one and it would be better to update the contents rather than just the cosmetics.

Inconvénients: Why cant there just be one page which has all the information on it. ie stock quantities, price etc, etc
updating an item is not simple and trying to do an inventory check is very complicated
The quotes do not look very customer friendly and you cant adapt anything,

Réponse de l'éditeur

envoyé par Megaventory le 25/01/2018

Hello,

we understand your frustration with regards to the complexity of our application and we're dedicated to simplifying its usability - hence the recent redesign of certain elements.

By definition any order management software cannot be about a single page where information is updated.

For your day to day transactions you do a Purchase Order or a Goods In to add stock. Similarly, you do a Sales Order or Goods Out to remove stock.

If you want to update your stock to correct errors, take into account damaged goods, etc you can do an Inventory Taking process.

What we don't support is on the fly manually changing the number corresponding to the stock of a product (as this doesn't leave any record of why and how this happened) which would defeat the purpose of having a management system.

Having said that the inventory taking process does include spreadsheets and is as such clunky - we have a solution planned for that.

Thank for your detailed review and feedback.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/01/2018
Hamza saeed B.
Lead ERP Functional Consultant
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/03/2020

"Seamless Multiple Location Inventory Management"

Commentaires: Overall very satisfied experience. A product that adds significant value to business processes and operational management.

Avantages: Megaventory's ease of use, seamless location wise reporting and great customer support makes it one of the best inventory management tool in its category. Additionally its integration with financial softwares such as QBO makes it a complete cost effective ERP system for SME's.

Inconvénients: More flexibility is required in the manufacturing module to analyse budget vs actual costs. Processes that have continuously variable inputs are difficult to tackle in Megaventory especially when it is integrated with the financial modules.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Megaventory le 20/03/2020

Thank you for your review!

We're aware of the limitations of the software when it comes to variable inputs and outputs in manufacturing - an advanced and challenging problem to solve for sure! It's a priority and we're gradually improving upon it.

Thank you again:)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/03/2020