15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Megaventory

Gestion de la chaîne d'approvisionnement en ligne, facturation et reporting pour les entreprises de taille moyenne. Profitez d'une interface conviviale et d'une assistance complète. Les entreprises du monde entier gèrent les commandes et les bons de commande, les devis, les commandes en attente, la livraison directe, les consignations et les retours sur plusieurs sites et langues. Travaillez avec précision avec des numéros de série, des numéros de lot et des dates d'expiration. Extensions natives Magento, WooCommerce, Shopify, QuickBooks. Adoptez Megaventory pour une gestion réussie de la chaîne d'approvisionnement.

Qui utilise Megaventory ?

Les PDG/directeurs des opérations/gestionnaires informatiques d'une entreprise de plus de 30 personnes qui achètent, vendent, distribuent ou fabriquent principalement des marchandises physiques.

Megaventory Logiciel - 1
Megaventory Logiciel - 2
Megaventory Logiciel - 3
Megaventory Logiciel - 4
Megaventory Logiciel - 5

Megaventory ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Megaventory

Megaventory

4,5 (132)
150,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
112
9
4,4 (132)
4,6 (132)
4,8 (132)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
39,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
78
28
4,4 (388)
4,3 (388)
4,3 (388)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Megaventory

Zoho Inventory
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Unleashed
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Suivi de l'inventaire
Brightpearl
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des stocks
QuickBooks Online
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Rapprochement bancaire
Reporting financier
Cin7 Core
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Traitement des commandes
Sortly
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Acctivate Inventory Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion des stocks
Suivi de l'inventaire
Sage Construction Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité clients
Comptabilité fournisseurs
Facturation
Square Point of Sale
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Sécurité des données
Traitement des paiements

Avis sur Megaventory

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
58%
4
36%
3
5%
2
2%
Tia
Tia
Operations Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Médecine douce, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Perfect for scaling manufacturing companies with multiple distribution outlets

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We have gained a better understanding of our inventory with customizable reports and tracking.

Avantages :

I loved the simplicity and ease of use of the software, as well as the customer service! The team was INCREDIBLE in helping us set up the software and customizing it to our needs. I have never encountered this level of customer service with any other software company we tried.

Inconvénients :

They are working on implementing batch tracking which is one feature we could use.

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 3 ans

Thank you for your review! Really appreciate it! *Update: Megaventory now supports Batch Numbers and Expiry Dates.

Colter
CEO/CTO (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Outstanding support!

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Very good. Once gain it is the support and willingness to listen to feedback that has me sold!

Avantages :

The support is very good. We are developing our own "engineering" interface using the powerful API which comes built in. The support team has been very responsive and helpful through this process!

Inconvénients :

Honestly, I have nothing bad to say. They are responsive when you have issues and genuinely work hard to help you resolve them in a timely manner. This is all I ask of any supplier we have and Megaventory goes above and beyond. It is clear that they understand that their customer's success directly relates to their own success!

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 2 ans

Thank you Colter for your review. Supply chain operations will always be challenging but we really enjoy writing software that solves difficult problems in an optimized and user friendly way! You said it all: our customer's success is our success as well.

Steven
Director (Espagne)
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good support but its so complicated

2,0 il y a 6 ans

Avantages :

Great and quick support, i like that it is based online but it really doesn't give you much more than what you can make out of a spreadsheet the new layout isnt really any better than the old one and it would be better to update the contents rather than just the cosmetics.

Inconvénients :

Why cant there just be one page which has all the information on it. ie stock quantities, price etc, etc updating an item is not simple and trying to do an inventory check is very complicated The quotes do not look very customer friendly and you cant adapt anything,

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 6 ans

Hello, we understand your frustration with regards to the complexity of our application and we're dedicated to simplifying its usability - hence the recent redesign of certain elements. By definition any order management software cannot be about a single page where information is updated. For your day to day transactions you do a Purchase Order or a Goods In to add stock. Similarly, you do a Sales Order or Goods Out to remove stock. If you want to update your stock to correct errors, take into account damaged goods, etc you can do an Inventory Taking process. What we don't support is on the fly manually changing the number corresponding to the stock of a product (as this doesn't leave any record of why and how this happened) which would defeat the purpose of having a management system. Having said that the inventory taking process does include spreadsheets and is as such clunky - we have a solution planned for that. Thank for your detailed review and feedback.

Max
Supply Chain Manager (Canada)
Biens de consommation, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Megaventory Review

4,0 il y a 4 mois

Avantages :

Ease of use and great customer service!!

Inconvénients :

Searching could be refined - we wish it kept our search info after returning to a page/opening a new page.

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 3 mois

Thank you for your review! Glad to see how we can improve search - please reach out to us with some snapshots or a more detailed description of the scenario that can be enhanced.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Quick solution for startups

4,0 il y a 4 mois

Avantages :

Megaventory support is very proactive, the software works

Inconvénients :

Its tailored for manufacturing and isn't optimised for retail operations

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 4 mois

Thank you for your review! Happy to discuss any retail operations-related feature you'd like us to support (maybe they're actually already supported - just differently than expected)