Description de Megaventory

Ce système web d'inventaire, de suivi des commandes, de facturation, de reporting et de gestion de la production est conçu pour les entreprises de taille moyenne réparties sur plusieurs sites.

Recevez des alertes sur les stocks et soyez informé de la disponibilité des fournisseurs et des délais. Suivez les niveaux de stock, les coûts et la valeur de l'inventaire au fil du temps. Gérez la préparation, les séries, les lots, les codes-barres, les retours, les expéditions, les livraisons directes et les transferts internes.

Adoptez Megaventory pour une gestion réussie de votre entreprise et profitez de l'interface conviviale et de l'assistance complète.

Qui utilise Megaventory ?

Les PDG/directeurs des opérations/gestionnaires informatiques d'une entreprise de plus de 30 personnes qui achètent, vendent, distribuent ou fabriquent principalement des marchandises physiques.

Où peut-on déployer Megaventory ?

Cloud, SaaS, web

À propos de l'éditeur

  • Megaventory
  • Situé à Austin, É.-U.
  • Fondé en 2009
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 202 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, espagnol, français et 3 autres

Megaventory - Prix

À partir de :

150,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Megaventory n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Megaventory est disponible à partir de 150,00 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Megaventory
  • Situé à Austin, É.-U.
  • Fondé en 2009
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 202 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, espagnol, français et 3 autres

Megaventory en vidéos et en images

Megaventory Logiciel - 1
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Vidéo de Megaventory
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Fonctionnalités - Megaventory

  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Audit de l'inventaire
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Codes-barres et RFID
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Entrée et sortie
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des achats
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des demandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des modèles
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Gestion des éléments
  • Identification des produits
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • Planification de la production
  • Planification des ventes et des opérations
  • Prévision
  • Prévision de la demande
  • Rapports et analyses
  • Recherche/Filtre
  • Saisie de commande
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série
  • Tarification et calculs des coûts
  • Traitement des commandes
  • Traitement des factures

Alternatives à Megaventory

QuickBooks Commerce enables you to manage inventory and orders for your multichannel business and keep track of products.
Le leader des logiciels de comptabilité pour les petites entreprises. Accès instantané aux informations sur les clients, les fournisseurs et les employés.
NetSuite ERP exécute toutes vos opérations de back-office et vos processus financiers sur une plateforme unique et unifiée dans le cloud. En savoir plus sur NetSuite
Le meilleur logiciel d'inventaire pour QuickBooks - dynamisez les opérations de votre entrepôt tout en augmentant les profits et la satisfaction des clients.
Square POS est une solution de point de vente complète qui offre une suite d'outils allant du suivi des ventes et des stocks à l'analytique approfondie.
Fournit aux entrepreneurs de petite et moyenne envergure un accès complet aux informations commerciales et de projet.
Logiciel simple de gestion des stocks pour détaillants, grossistes, dropshippers, distributeurs et fabricants.
Logiciel de CRM disponible sur le Cloud et sur site pour les ventes, le marketing et le service client.
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing. En savoir plus sur Odoo

Avis sur Megaventory

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
39%
3
5%
2
2%
Pierpaolo
Pierpaolo
Operations Manager (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Amazing!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Easy to use and to check. Really cheap and excellent customer service.

Avantages :

It is one of the cheapest options on the market and it does his job extremely well. We are a sweets confectionery start up and Megaventory offers everything we could need at this stage. The customer service is excellent.

Inconvénients :

the software, like most of the competitors, is not really flexible. So in order to change and elaborate your data, you need to force the system a little.

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 5 ans

Thank you for your review! Please be informed that any text you see in Megaventory can be changed to your preference (things like column names, field labels, button names, etc). Also, invoice headers and footers can be adapted to your preference and additional versions can be created. Finally, if these features cannot be used to implement a workaround we're open to custom development work commissioned by clients subject to certain conditions (basically that the new feature is a good fit for the technical infrastructure and the product vision we have). Hope this helps - we're at your disposal for specific requests.

Jyotsna
Founder (Inde)
Produits alimentaires, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A low-drama inventory and manufacturing option for D2C brands

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : As a cloud kitchen and direct to consumer brand, keeping a tab on consumption was a real challenge. Other options were either for manufacturing or retail sales; Megaventory was flexible enough to be wrangled in to a solution wherein we manufactured and procured. Support was terrific, I would say that they are the absolute best when it comes to support/consultation. They worked closely with me to answer every question. Highly recommend.

Avantages :

* Get started quickly * Grows with you * Multiple locations * Easy to add and update data * Reliable - no outages * Integrates with Quick Books Online ( QBO) and Shopify * Amazing customer support with passionate/knowledgable agents

Inconvénients :

* Usability for a naive user could be better * Reports are not the greatest * Calculating consumption still a manual task * No option for local pricing of an SKU * Expensive for consumer play that might have hundreds of thousands of customers

Alternatives envisagées : Orderhive et Katana Manufacturing ERP

Pourquoi choisir Megaventory : Sos inventory was not sophisticated enough. Megaventory reduces inventory when work orders are run.

Logiciel antérieur : SOS Inventory

Pourquoi passer à Megaventory : Allowed multiple locations as well as the option to both procure and manufacture.

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 3 ans

Hey Jyotsna, thank you for your review and for your nice words about our support team. Indeed we are really passionate about operations and software and we try to help whenever possible! As for the user interface, we have designed a new user interface that will launch very soon. It is a complete revamp of the current version with many improvements.

Dimitris
Director of Engineer (Grèce)
Fabrication électrique/électronique, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent cloud inventory management platform

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : It is a cloud platform that is easy to use and many people can access it from anywhere. We keep on track with all the workflow of our purchasing, production, and sales. Stock availability to manage the upcoming productions, and product cost tracking in time is something that we couldn't do without the help of the MV platform.

Avantages :

Ease of Use, very good workflow especially for companies that manufacture products. Easy access from anywhere, affordable price for what we get, excellent support. Support of Multiple Locations / Warehouses / Companies. Product Cost Tracking, Landed Cost Calculations.

Inconvénients :

We would prefer the backdating to be available in all supported features and the management of device serial numbers could not be so strict. Does not support a disassembly of a manufactured device.

Réponse de l'équipe de Megaventory

le mois dernier

Thank you Dimitris for the review and the feedback. These are all points for our roadmap. Thank you for your support.

Steven
Director (Espagne)
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good support but its so complicated

2,0 il y a 5 ans

Avantages :

Great and quick support, i like that it is based online but it really doesn't give you much more than what you can make out of a spreadsheet the new layout isnt really any better than the old one and it would be better to update the contents rather than just the cosmetics.

Inconvénients :

Why cant there just be one page which has all the information on it. ie stock quantities, price etc, etc updating an item is not simple and trying to do an inventory check is very complicated The quotes do not look very customer friendly and you cant adapt anything,

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 5 ans

Hello, we understand your frustration with regards to the complexity of our application and we're dedicated to simplifying its usability - hence the recent redesign of certain elements. By definition any order management software cannot be about a single page where information is updated. For your day to day transactions you do a Purchase Order or a Goods In to add stock. Similarly, you do a Sales Order or Goods Out to remove stock. If you want to update your stock to correct errors, take into account damaged goods, etc you can do an Inventory Taking process. What we don't support is on the fly manually changing the number corresponding to the stock of a product (as this doesn't leave any record of why and how this happened) which would defeat the purpose of having a management system. Having said that the inventory taking process does include spreadsheets and is as such clunky - we have a solution planned for that. Thank for your detailed review and feedback.

Colter
CEO/CTO (É.-U.)
Fabrication électrique/électronique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Outstanding support!

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Very good. Once gain it is the support and willingness to listen to feedback that has me sold!

Avantages :

The support is very good. We are developing our own "engineering" interface using the powerful API which comes built in. The support team has been very responsive and helpful through this process!

Inconvénients :

Honestly, I have nothing bad to say. They are responsive when you have issues and genuinely work hard to help you resolve them in a timely manner. This is all I ask of any supplier we have and Megaventory goes above and beyond. It is clear that they understand that their customer's success directly relates to their own success!

Réponse de l'équipe de Megaventory

il y a 6 mois

Thank you Colter for your review. Supply chain operations will always be challenging but we really enjoy writing software that solves difficult problems in an optimized and user friendly way! You said it all: our customer's success is our success as well.