Qui utilise Kareo ?

Kareo est très populaire chez les cabinets médicaux de 1 à 10 prestataires et les entreprises de facturation médicale présentant 1 à 100 prestataires.

Description de Kareo

Avec Kareo Billing, aucun logiciel ne sera à même de surpasser votre processus de facturation interne. Ses applications web et mobiles aident votre cabinet à gérer facilement les patients et les complications potentielles qui accompagnent la facturation à l'assurance. Kareo est une plateforme éprouvée et approuvée par plus de 40 000 fournisseurs. Kareo Billing automatisera l'ensemble de votre processus afin de vous permettre de recevoir vos paiements plus rapidement.

Informations sur Kareo

Kareo

http://www.kareo.com

Fondé en 2004

Prix de Kareo

Kareo n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Kareo est disponible à partir de 160,00 $US/mois.

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À partir de

160,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Kareo - Fonctionnalités

  • Candidatures en ligne
  • Gestion des comités
  • Gestion des documents
  • Gestion des expirations
  • Gestion des rendez-vous
  • Privilèges
  • Suivi des certifications
  • Vérification de licence

Logiciels d'accréditation des médecins : afficher la liste complète

  • Facturation des patients
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des flux de patients
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Photos avant/après
  • Planification
  • Portail des patients

Logiciels de chirurgie plastique : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des images
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Notes sur l'évolution
  • Planification
  • Plans de traitement
  • Portail des patients

Logiciels de dermatologie : afficher la liste complète

  • Avis de versement
  • Clôture de réclamations
  • Devis
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des réclamations
  • Historique des factures
  • Saisie de codes et de frais
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Vérification des assurances

Logiciels de facturation pour le secteur médical : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Facturation médicale
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des réclamations
  • Gestion des stocks
  • Inscription de patients
  • Planification des médecins
  • Planification des patients
  • Portail des patients
  • Prescription électronique
  • Prise en charge de plusieurs bureaux
  • Prise en charge de plusieurs médecins
  • Vérification de l'admissibilité à l'assurance

Logiciels de gestion pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des médecins
  • Gestion des non-présentations
  • Planification des gardes
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Rendez-vous récurrents

Logiciels de planification pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Accès aux dossiers médicaux
  • Confirmations de rendez-vous
  • Consultations vidéo
  • Formulaires d’accueil
  • Indépendant du dossier médical partagé
  • Messagerie sécurisée
  • Paiement des factures
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de soins
  • Renouvellement d'ordonnance
  • Résultats de laboratoire
  • Résumés des soins

Logiciels de portail pour patients : afficher la liste complète

  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Conforme HIPAA
  • Conférences vidéo
  • Facturation médicale
  • Formulaires en ligne
  • Gestion de cabinet
  • Messagerie personnelle
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitement à distance
  • Prescription électronique
  • Rappels de rendez-vous
  • À des fins médicales

Logiciels de télémédecine : afficher la liste complète

  • Bibliothèque d'exercices
  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des assurances
  • Gestion des rendez-vous
  • Notes sur l'évolution
  • Plans de traitement
  • Portail des patients
  • Pour la kinésithérapie
  • Rappels de rendez-vous
  • Rapports et analyses
  • Évaluations

Logiciels pour kinésithérapeutes : afficher la liste complète

  • Conformité pour le secteur médical
  • Facturation
  • Gestion des comptes patients
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des réclamations
  • Notes SOAP
  • Outils d'évaluation des résultats
  • Rappels de rendez-vous

Logiciels pour ostéopathes : afficher la liste complète

  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Dossiers patients
  • Facturation
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des réclamations
  • Notes SOAP
  • Planification
  • Portail des patients

Logiciels pour podologues : afficher la liste complète

  • Cabinet d'un seul praticien
  • Cabinet de plusieurs praticiens
  • Dossier médical informatisé et partagé
  • Facturation médicale
  • Gestion des employés
  • Gestion des réclamations
  • Patient hospitalisé/résident
  • Planification des rendez-vous
  • Plans de traitement
  • Portail libre-service
  • Prescription électronique
  • Rappels de rendez-vous
  • Suivi de la conformité
  • Évaluations initiales

Logiciels pour psychologues : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Dossier médical informatisé
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des admissions
  • Gestion des vaccins
  • Messagerie SMS
  • Notes cliniques
  • Offres groupées personnalisées
  • Planification
  • Saisie des frais
  • Traitement des codes

Logiciels pour pédiatres : afficher la liste complète

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Plus d'alternatives à Kareo

Avis sur Kareo

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Score moyen

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 3,9
Fonctionnalités 3,9
Rapport qualité-prix 3,6

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Teegan F.
Owner
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/08/2019

"Great EHR with room for improvement for natural healthcare providers"

Commentaires: Using Kareo has been a overall great experience. It does almost everything we want it to do well, and the few things it needs to improve it at least allows you to do partially.

Avantages: I love the layout of Kareo. The dashboard is great and offers a lot of functionality while still looking clean and professional. The clinical portion is great as it shows all the sections of the note on one page. The ability to add and remove sections is also very useful. The interaction checker is nice, but needs improvement. The iPad app is really slick and I preferring using it when adjusting my patients (Chiropractor), as it allows me to quickly tap on each segment I'm adjusting from a list.

Inconvénients: There is very little support for natural products/supplements in Kareo. You CAN make it work, but it's definitely not easy - requiring manually entering every single product you wish to recommend in the "Drug Favorites" section.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/08/2019
Shirley W.
President
Hôpitaux et soins de santé, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/02/2020

"Easy to learn and use"

Commentaires: When we first went to Kareo, we were coming off a system that had brought us to our knees: nothing worked right, clients were frustrated and we had no faith in things reported in the system. Kareo changed all of that for us--we were able to have reports we could trust, true transparency for the clients, and so many functions we were able to do more efficiently.

Avantages: We love that the software is intuitive, and we can teach a clinic how to use it (on a basic level) in about an hour. The reports are accurate and easy to use. We can set up favorite reports, and generally get help whenever we're "stuck"

Inconvénients: Enrollments--getting providers enrolled properly and getting assistance with those enrollments. Also, we really dislike that they offshore their help desk. It's challenging to get someone who can help us when we get an offshore rep.
We also wish there was a better defined collections procedure/status in the system which would help us better monitor what's gone to collection.
We cannot bill UB04 charges for facilities out of Kareo.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/02/2020
Jenifer H.
Office Manager
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2020

"Easy to use"

Commentaires: In the beginning I was a bit overwhelmed with the features of this program, but once you are able to find your way around it is so easy to work with and the support team is great.

Avantages: I've used Kareo for the past 8 years and the support staff is wonderful and very helpful, they know their product and always come through with solving the problem in one call.

Inconvénients: The one feature I would love to see is where our company's name can appear on certain reports, I've been requesting this for a while now so am waiting for that.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/10/2020
Mathew C.
Physician
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2019

"Not good for our single-physician dermatology practice"

Commentaires: Not good. See my "Cons" list above. Unfortunately instead of month-to-month...the sales guy (who, after you sign up, you'll never hear from again) talked me into 1 year. Now I'm trying to buy out that year so we can go back to CollaborateMD...which was much more evolved...user-friendly...with features that actually work.

Avantages: Fairly easy to use on a daily basis for me as the physician, entering SOAP notes. I did like immediately entering ICD-10 and CPT codes right after seeing the patient and writing my note. Relatively inexpensive compared to other options

Inconvénients: Whew.... 1. I guess my expectations for a "success coach" were different from what they provide. If, during implementation you want to schedule time with your "coach," that person provides you a link to THEIR schedule and you find a time (usually at least a week away) and pencil yourself in. 2. Many ICD-10 and CPT codes for my specialty are not in Kareo when you go to create the superbill. It's been 2 years now....unacceptable. 3. To link to a lab or pathology...they provide you with a form which then gets sent to that lab. From there it's up to you to see that it happens. Both the hospital lab we use and UCSF dermatopathology were unable to link with Kareo. 4. The "voice reminder" feature is a really bad late '70's computerized voice. If it calls a patient and gets a voicemail...it begins talking as soon as it hears a voice (the message) so by the time the patient's recorder begins recording...the message is already almost over. The patient is left wondering what that computerized voice was and who called? 5. The visual accounting screen is really poorly laid out.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Kareo le 06/12/2019

Hello Mathew, Thank you for letting us know about your experience with our system. We value any and all feedback about our software, as it helps us to continually evolve and improve our services. It is important to us that your practice is set up for success in every way possible, and our Success team is an important part of that process. In addition, our Support team is available and willing to provide immediate support if your Success coach is unavailable. We currently have a specialist assigned to your account, and they will be contacting you immediately to address your specific concerns.

Regards,
Kareo

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/12/2019
Michele M.
President/CEO
Services financiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/08/2020

"Billing Softare Tried and True"

Commentaires: I have had an amazing experience with Kareo. Of course like any software program you will have hiccups and bumps in the road but after working in the medical billing industry for almost 15 years I can say that Kareo has been the best software program I have used!

Avantages: The feature I like most about Kareo is the built in eligibility feature. Not having to login to numerous portals to check eligibility makes my job 10X easier!

Inconvénients: I wish Kareo would not make you get out of the pt insurance info area to check the pts eligibility. This happened with the newest update and it is not very efficient at all. Also the same with adding a new Medicare policy, you have to get out of the insurance area and go back in to check hospice, the drop down box won't work unless you do this. Not efficient at all.
I would also like to see Kareo automatically capitalize pt demographics when you are entering them, all other software programs I have used have this feature built into them.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/08/2020