Qui utilise Podio ?

La flexibilité de Podio signifie qu'il convient à tout type d'entreprises, des start-up aux grandes entreprises comptant plusieurs milliers d'utilisateurs.

Description de Podio

Citrix Podio propose une nouvelle façon de s'organiser, de communiquer et de travailler. Plus de 500 000 organisations utilisent Podio pour gérer des projets et des services d'entreprise. Les clients de l'éditeur comprennent aussi bien de petites entreprises en croissance qui utilisent Podio pour gérer l'ensemble de leurs activités que des équipes innovantes au sein de grandes entreprises. Podio accélère les communications et fournit la transparence et la responsabilité nécessaires pour travailler efficacement en équipe, en permettant à tous les collaborateurs d'organiser et de suivre le travail de groupe à partir d'un seul endroit facile à utiliser.

Informations sur Podio

Podio

https://www.podio.com

Fondé en 2009

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
Vidéo de Podio
Play
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Présentation des tarifs de Podio

Podio est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Podio est disponible à partir de 9,00 $US/mois.


À partir de

9,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Podio - Fonctionnalités

  • Analyse de la productivité
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion des affectations
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Messagerie
  • Notes et commentaires
  • Planification et programmation de projets
  • Suivi de la progression
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion d'équipe : afficher la liste complète

  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban

Logiciels de gestion de projets : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur

Logiciels de gestion de tâches : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

Podio - Logiciels similaires

Plus d'alternatives à Podio

Avis sur Podio

Afficher 5 avis sur 264

Note globale
4,3/5
Facilité d'utilisation
4/5
Service client
4,1/5
Fonctionnalités
4,2/5
Rapport qualité-prix
4,4/5
Manuel D.
Business Office Manager
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/05/2019

"The best CRM and working software"

Avantages: It is amazing how it can integrate with so many things, send emails, sms, signatures. The files can be organized with just a click. It is also suitable for any type of business sin it can be customize. At a good price

Inconvénients: Extremely difficult to set up. Requires additional help to do it

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/05/2019
Justin H.
Project Manager/Estimator
Construction, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/09/2019

"Serves it's purpose"

Commentaires: The big boss also loves this program, because it can generate many different reports for him, from bid activity, pending logs, securement logs, win percentages with different customers or geographic areas. allows him to see many different metrics with just a few clicks.

Avantages: The website is incredibly customizable, which allows you make this program perform many tasks that vary greatly. Our main purpose was to use this as a bid center for our company, allowing all of our branches to see who was bidding which jobs. After setting that up, we were able to have podio send out reminders after certain amounts of time to follow up on the bid results. If we were awarded the job, it will then send out notices to our purchasing department, project managers, and super intendents with the relevant information (start end dates, contract prices, labor hours estimated, location, contact info, etc). It is very helpful to make sure our branches do not double up estimating the same projects.

Inconvénients: Being very customizable also means it can be quite tedious to set up initially. There are, however, many premade modules you can either use as is, or customize to fit you needs.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Podio le 09/09/2019

Hi Justin, thanks for the review! Much appreciated. Cheers, Sara from Podio

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/09/2019
Shannon G.
Software Developer - Supply Chain
Vente au détail, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2020

"Bring together your team for project management, at Podio"

Commentaires: It is highly suggested to medium and large size business setup. It will benefit both business to business and business to customer type market. I have found it very unique in terms of project management.

Avantages: Citrix Podio is a complete solution for carrying out the execution of the projects. It assists us from the beginning of the project planning till its end closing. We have boosted up our sales funnels and our pipeline never gets empty. This is because we are capable of delivering the quality content to our clients with the help of this tool, that allow us to add images in the project and provide us true guideline in managing our content.

Inconvénients: I have felt a gap in its email feature which is not as effective as other market tools. Also for me its price is not so effective no doubt it balance its amazing features but still for those business who really need a back end for support might finds it costly.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2020
Utilisateur vérifié
Digital Marketing Specialist
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/10/2018

"Very flexible software, but increasingly unreliable"

Commentaires: Overall, pretty good for a budget CRM. But it feels like a platform with its better days behind it.

Avantages: Podio is designed for project managers, but we used it as our CRM - which shows how flexible it is. It worked well, the UI is nice, the workflows save you a lot of time and you can link up items well for automation (e.g. if you close a deal, mark the associated company item as 'customer'). The reporting worked quite well too. You can pull data into reports and create nice dashboards. And you can export to Excel.

Inconvénients: Citrix aren't investing in Podio - it looks the same as when we started using it years ago. It's also increasingly unreliable - there have been numerous all-day outages in 2018. This is frustrating when you depend on Podio to run your business. We have since moved onto a different CRM software because of these issues.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Podio le 29/10/2018

Thanks for sharing your review of Podio! We are dedicated to improve the reliability and performance of Podio in the future. Please read more details here: https://blog.podio.com/2018/01/10/2017-year-in-review/

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/10/2018
Kelsey H.
Director of Operations
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/06/2020

"Just what we needed."

Commentaires: Great! Will continue to use for the foreseeable future!

Avantages: Ability to customize templates for different project types. I also like that I can share projects with people outside of Podio without having to add them as users.

Inconvénients: It’s not very pretty to look at, but I would rather have a clean interface than compromise function for beauty.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/06/2020