15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Quill

Un logiciel de gestion de cabinet juridique pour les cabinets d'avocats modernes. Quill est conçu pour les petites et moyennes entreprises (100 utilisateurs ou moins). L'éditeur vous aide à connecter vos fonctions de front-office et de back-office afin de conserver tous vos dossiers, contacts, factures, e-mails et documents organisés en un seul endroit. Éliminez le casse-tête de la conformité et redonnez de la flexibilité au travail à distance afin de vous concentrer sur ce qui compte le plus : passer moins de temps à gérer votre entreprise et plus de temps à gagner de l'argent.

Qui utilise Quill ?

Des avocats, juristes, partenaires, administrateurs, comptables, responsables de la conformité et médecins indépendants basés au Royaume-Uni qui souhaitent gérer leur cabinet juridique de manière plus efficace et rentable.

Quill Logiciel - 1
Quill Logiciel - 2
Quill Logiciel - 3
Quill Logiciel - 4

Quill ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Quill

Quill

3,9 (23)
30,00 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
59
1
3,9 (23)
3,8 (23)
4,2 (23)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
11,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
101
14
4,6 (41)
4,7 (41)
4,8 (41)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Quill

Lexzur
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de cas juridiques
Gestion des documents
Stockage de documents
Osprey Approach
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des formulaires
LEAP
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de cas juridiques
Gestion des documents
Suivi du temps
Clio
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de cas juridiques
Suivi du temps
Filevine
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de cas juridiques
Gestion des cas
Notes de cas
CARET Legal
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Suivi des frais
Suivi du temps
Centerbase
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Gestion des factures
Suivi du temps
MyCase
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de cas juridiques
Gestion des clients
Lawcus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de cas juridiques
Notes de cas
Suivi du temps

Avis sur Quill

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,2
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
52%
4
22%
3
9%
1
17%
Andrew
Solicitor/Director (R.-U.)
Services juridiques, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Wish we had found Quill earlier.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : The main benefit to us as been making the transition to going paperless not just a possibility, but a success that has led to other efficiencies.

Avantages :

We moved to being fully paperless 6-12 months ago. Quill has been essential in making that transition possible. I wish we'd found Quill and gone paperless many years earlier. The system is intuitive and easy to navigate. Organising documents, e-mails, etc is automated and Quill set up standard document folder for us which are all different for different areas of law. It all feels tailored to us and our needs rather than using software designed for someone else that doesn't quite fit. The support team are great too. Very quick and responsive. Legl integration is awesome for sending clients a link to pay a bill safely and securely within minutes.

Inconvénients :

There's the odd quirk from time to time but Quill work quickly to sort these out.

Réponse de l'équipe de Quill

il y a 10 mois

Thank you so much for choosing Quill! it's great to see your feedback and we look forward to helping your firm succeed in the future.

Talvinder
Solicitor (R.-U.)
Services juridiques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Brilliant Software

5,0 l’année dernière

Commentaires : Excellent and improved the management and functions throughout the firm.

Avantages :

The most impacting features are the cased management and the integration with Office 365.

Inconvénients :

The fields can be limited and not always relevant to the case.

Réponse de l'équipe de Quill

l’année dernière

It's great to see the results of our product development investment in our DocsHub document management tool, which integrates MyQuill with the MS Office suite amongst other system features - in reviews such as yours. And, our software development investment continues apace - for a future-proofing promise.

Elena
Director (R.-U.)
Cabinet d'avocats, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Probably Good for those who are already established

3,0 l’année dernière

Commentaires : At the moment, whether it’s my lack of experience, the lack of user friendliness of the system or a combination of both, I do not feel that Quill is suiting my business.

Avantages :

The case management docs hub and ease of populating fields/templates that work really well.

Inconvénients :

Not ideal for new businesses. Unfortunately I have not found it very user friendly as a beginner. There is no manual provided. The help guides are extremely basic and don’t assist a great deal, also they have not all been updated to correspond with the updated software. I have found that I’m spending a great deal of time trying to navigate the system rather than doing fre earning work and as a sole trader this is highly problematic. It is not possible to create documents in the system, you have to download to work on letters then upload again which takes space on your computer’s memory, equally, it is not possible to amend a document in your docs hun without downloading the document again and amending on your desktop before uploading. When time recording you have to physically select the latest fees, it does not do so automatically. It doesn’t seem as though it is geared towards criminal firms, there are courts missing from the lists and the codes don’t seem to correspond (for instance on a criminal investigation you are required to enter mags classifications).

Steve
PM (R.-U.)
Cabinet d'avocats, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Does what it says on the tin.

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Minimal training required for staff to use. Easy control for the admin to monitor and authorise all transactions. Good initial training provided by the provider.

Avantages :

Reliable control of all client monies and transactions

Inconvénients :

Report function. bit muddled, Title and date issues in report printing and some reports do not work.

Réponse de l'équipe de Quill

il y a 3 ans

Hi Steve, we are so pleased to hear your positive feedback about our onboarding and training team, they will be chuffed to see this. We have shared your feedback on reporting and this is on our product development team's radar already as an area of improvement. They will also be in touch!

Cyma
Office manager (R.-U.)
Cabinet d'avocats, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

User Friendly!

4,0 l’année dernière

Commentaires : Brilliant service from the account manager, one point of contact which really helps.

Avantages :

Easy to use, good customer service. Been using ir for a very long time now and everyone is used to the features on quill.

Inconvénients :

Feel outdated sometimes, especially when compared to other available products

Réponse de l'équipe de Quill

l’année dernière

It's great to see long-standing clients such as yourself publishing positive comments about our software's user friendliness and accompanying account management support - two aspects of our product and service which we prioritise always as they combine to provide a simpler way to manage a law firm. Our latest software iteration, called MyQuill, is currently in the process of being rolled out to our client base. This is the new look-and-feel system that's replacing the older screens with a much sleeker interface. Look out for its arrival. We trust this will address your 'outdated' query.