Pour qui ?

Les entreprises de fitness de toutes tailles qui proposent des cours et des sessions privées.

Notes moyennes

2 772 avis
  • Note globale 4.8/5
  • Facilité d'utilisation 4.6/5
  • Service client 4.7/5
  • Fonctionnalités 4.7/5
  • Rapport qualité-prix 4.7/5

Informations sur le produit

  • À partir de 15,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Oui
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Acuity Scheduling
  • http://www.acuityscheduling.com
  • Fondé en 2007

En savoir plus sur Acuity Scheduling

C'est comme un assistant personnel pour votre emploi du temps - seulement mieux. Avec Acuity Scheduling, la réservation de rendez-vous avec vos clients et consommateurs n'a pas à être une perte de temps sans fin. (Alléluia !) Laissez vos clients voir votre disponibilité en temps réel, sélectionnez la date et l'heure qui leur conviennent le mieux, payez en avance via Stripe, Paypal ou Authorize.net et même annulez ou reprogrammez tout seul - sans avoir à vous rendre fou.

Acuity Scheduling - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Paiements en ligne
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Rappels de rendez-vous
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation du calendrier
  • Accès mobile
  • Booking en ligne
  • Facturation
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Point de vente (PDV)
  • Portail des membres
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Facturation
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des classes et horaires
  • Gestion des contrats
  • Gestion des employés
  • Gestion des stocks
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Réservation en ligne
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements
  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Coaching d'entreprise
  • Coaching personnel
  • Coaching sportif
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Correspondance tutorat/coaching
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des programmes
  • Planification des rendez-vous
  • Suivi de la progression
  • Gestion des calendriers
  • Planification des rendez-vous
  • Rappels d'appels
  • Rappels de paiement
  • Rappels par SMS
  • Rappels par e-mail
  • Rendez-vous récurrents
  • Replanification
  • Réservation en ligne
  • Suivi de confirmation de rendez-vous
  • Conforme HIPAA
  • Forfaits de soins
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Photos avant/après
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Gestion des rendez-vous
  • Notes SOAP
  • Point de vente (PDV)
  • e-mail marketing
  • Gestion des stocks
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des installations
  • Bibliothèque d'exercices
  • Plan de remise en forme
  • Programme de nutrition
  • Suivi des certifications
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements
  • e-commerce
  • Évaluations de la condition physique
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion de la paie
  • Gestion des employés
  • Gestion des locations de stands
  • Gestion des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Profils client
  • Rendez-vous récurrents
  • Affectations et tests électroniques
  • Classement automatique
  • Cours en ligne
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Notes de cours
  • Paiements en ligne
  • Planification des rendez-vous
  • Plans d'apprentissage
  • Portail parent et étudiant
  • Rapports de suivi
  • Suivi des présences
  • Carte de fidélité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Paie et commissions
  • Point de vente (PDV)
  • Réservation en ligne
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats
  • Gestion des offres
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Planification des rendez-vous
  • Gestion des capacités
  • Gestion des membres
  • Gestion du marketing
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Suivi des présences
  • Facturation
  • Gestion de la concurrence
  • Gestion des cours
  • Gestion des instructeurs
  • Gestion des présences
  • Gestion des récitals
  • Gestion des stocks
  • Gestion des étudiants
  • Inscription en ligne
  • Paiements en ligne
  • Planification
  • Point de vente (PDV)

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés

Avis les plus utiles sur Acuity Scheduling

Best scheduling tool ever

Publié le 18/04/2019
Viktor N.
Marketing Strategist
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Been using Acuity for several years (3+) and continue using it for schedule consulting meetings, strategy sessions, meetings with customers, etc. It would be a lot more difficult to run my business without Acuity. Sure there are other tools, but none of them compare to Acuity in easy of use and feature set. I could've gotten a lifetime deal for $50 to one of their competitor recently and save hundreds/thousands of dollars over the next few years, but it had terrible UI and wasn't worth it. Continue paying Acuity monthly, it's worth it.

Avantages: It has everything you need for scheduling. It integrates seamlessly with my Google Calendar, so it pulls my availability from calendar and updates calendar with appointments when they get scheduled. Makes my life extremely easy. Plus, it sends out reminders to people - email and SMS - to make sure they show up for the meeting. I have multiple calendars for multiple things, all work well together with my Google Calendar. The scheduling page the users see to book an appointment is by far the best one out there. It's easy to use and understand what's going on. I don't like scheduling meetings with other people that use other scheduling tools, so convoluted.

Inconvénients: Only thing that I thought would be nice that I haven't seen done yet is being able to specify a number of appointments available per week. So I have time available from 10am - 5pm Mon - Fri, so anyone can book an appointment. But I would like to limit bookings to 10 appointments per week, regardless what day/time they get booked. So after 10th appointment is booked, the whole week becomes unavailable. Other than this, everything works great.

Easy to use for business and customers

Publié le 03/01/2020
Maggie E.
Business owner
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Acuity is perfect for organising my 1-2-2 personal training sessions. It enables time to be blocked off before and/or after a session as well as multiple calendars which I can use for mobile and studio thereby having different booking settings for each. The reminder emails and text messages mean that customers are much more likely to let me know if they’re not attending and overall prevent any issues with people not turning up for their session. The customer service is excellent.

Avantages: Quick and easy to add a booking from the business end as well as customer end. The pricing tiers enable one to choose the best option meaning there’s no paying out for features that aren’t required. I particularly like the fact it sends out a reminder text message to customers which you can customise as you when you want them to receive it. I also like the way I’m able to add the number of rooms available in my facility and it will automatically ensure that these are not overbooked no matter how many coaches I have on the system. For what it offers it is an excellent price.

Inconvénients: I would prefer to use GoCardless as a payment processor and, as this is not an option, I use a different software for payments. The class booking could be better; again, I use a different system for this as I want to be able to add limits on to how far in advance a customer can book into a class and I want the class to show in my iCal regardless of whether someone is booked in or not, which at present it doesn’t.

Will not use any other Scheduling software!

Publié le 18/11/2019
Nancy G.
Owner
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I would be lost without this program. It is exactly what a scheduling program should be and not trying to add on things it doesn't NEED.

Avantages: I have been using this program for years and it has never failed me. Even when I had an issue it was resolved promptly. It has all the features I need as I have multiple streams of income in my business and it satisfies the scheduling needs for all of them...from coaching to website design strategy sessions and training

Inconvénients: There isn't anything I don't like about this program although I do wish at times I didn't have to use another 3-party app to integrate.

Visually unfriendly

Publié le 29/08/2019
Nancy B.
Business owner
Médecine douce, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Customer service is cute and funny but overall the scheduler needs a lot of work. I am going to accept my 4 free months and keep working with it but I really don't know if I will stay.

Avantages: The low cost and colorful customization of the patient portal.

Inconvénients: The scheduling itself. The type face is so tiny, you have to review it twice, so it's time consuming, selecting the time is tedious ( a drop down would be so much better), and the way the whole thing reads is very over complicated. Also, the option to block should be there as well, so that you click on a time slot and perform the function you need. The block function requires that you start from scratch, instead of allowing you to simply select a time slot like you do with scheduling. Finally, the fact that the admin gets flooded with emails of every scheduling action instead of only the actions the admin hasn't done is such a waste of time and it's all or nothing.

Checks all my boxes

Publié le 21/10/2019
Rashidat O.
CEO
Services à la personne et aux familles, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I’m managing my time for multiple groups of needs and Acuity is allowing me to do that all in one place. I can manage my personal needs, my life coaching needs, and my nonprofit needs all in one place and still keep my hair (because I haven’t pulled it out trying to keep myself afloat). I look forward to continuing to use the software as it has room for me to expand and handle other needs that I foresee in the future. For me, Acuity is a great one stop shop to manage and connect people to the services provide.

Avantages: I switched from Calendly because I was having people make appointments at the last minute and back to back. I really appreciate that Acuity has functionality to account for my preferences in both situations. I really enjoy the ability to personalize my different scheduling links since I set up scheduling for a few different scenarios. I tend to use the specific appointment type scheduling link, which is great to have separated from the overall link so that there is no confusion in booking. There is so much other functionality that I haven’t had a chance to use yet link the intake forms and billing, but I’m looking forward to using it. Also, I really enjoy the emails and correspondence that I’ve had with organization. I haven’t even submitted a help ticket, but every email is funny and engaging and it feels like someone is personally attending to me!

Inconvénients: I had a little bit of confusion with the set up of my calendars. It took some searching to figure out how to combine all my appointments to one calendar. All in all I figured it out and still love my account.

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