15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de NOVA

Aurora Software est fière de vous offrir NOVA, une solution complète de logiciels pour entreprises de transport routier ! NOVA utilise les technologies de transport les plus récentes pour permettre à votre entreprise de fonctionner de manière fluide et efficace. NOVA prend en charge tous les aspects des besoins de votre entreprise : répartition des opérations, facturation, ELD/intégration de dispositifs embarqués, comptabilité intégrée, règlement des chauffeurs, tarification automatique, application mobile pilote, imagerie intégrée, sécurité des chauffeurs, etc.

Qui utilise NOVA ?

TL, LTL, intermodal, courtage, fret aérien, entrepôt. Donc, que vous conduisiez 5 camions ou 500, cette solution vous offre les outils pour faire fonctionner votre entreprise de la façon dont vous en avez besoin... et que VOUS voulez !

NOVA Logiciel - 1
NOVA Logiciel - 2
NOVA Logiciel - 3

NOVA ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

NOVA

NOVA

4,7 (42)
200,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
22
Intégrations introuvables
4,7 (42)
4,8 (42)
4,9 (42)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
56
1
4,3 (57)
4,4 (57)
4,4 (57)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à NOVA

Unanet ERP GovCon
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Suivi des frais
Suivi du temps et des dépenses
ITS Dispatch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des expéditions
Planification
Verizon Connect
Fonctionnalités les mieux notées
GPS
Réservation en ligne
Suivi des véhicules
TransPlus
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Pegasys
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Suivi des expéditions
Degama DTMS
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des expéditions
Planification
Truckin Digital
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des expéditions
Implantations de pilotes
AscendTMS Logistics Software
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Suivi des expéditions
PCS TMS
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des expéditions
Historique des itinéraires

Avis sur NOVA

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,7
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
71%
4
26%
3
2%
Connie
CEO (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Awesome Service

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall experience has been Excellent!!!! Great customer support, open to ideas and suggestions from customers.

Avantages :

All of our information in one place. Do not have to go between systems to dispach, invoice or pay vendors. It is a one stop shop that more than meets all of our needs!!!!

Inconvénients :

Nothing really, if I am having a problem with something, I just call support and ALL of the issues are handled quickly.

Tawnia
Owner (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Aurora Software

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : The people have been great to work with. They have guided us along the process of building our customized software needed to operate our business model.

Avantages :

That it could be customized to fit our industry needs.

Inconvénients :

The change over from our old software to the new software was a bit challenging as a user. Also we are not extremely compatible with Quick Books and it currently forces us to re-enter a lot of information.

SUSAN
Logistics Specialist (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Many Transportation Requirements Not Featured

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

The professionalism of the support team. Always cordial and a sincere desire to help.

Inconvénients :

The software does not alert you when a driver has an upcoming expiration; cdl, medical certificate, annual review. The maintenance section does not have any alerts for upcoming service, annual inspections, tag renewal. Also, the maintenance section has very limited search capabilities. It will not let you search by VIN #'s or by Tag #'s. This is a huge disadvantage.

Tim
Pres (É.-U.)
Équipement et fournitures de bureau, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Nova lack of customer service

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Fair, they either dont have enough staff or dont really know what customer service is

Avantages :

It worked well, except when the were doing a upgrade without notifying us. Occasionally it would just stop working. And God forbid you try to call for text support or to order a additional device for a new vehicle, i called a month ago, never hesrd from them.

Inconvénients :

Being non responsive numerous times i called

Kimberly
Office Manager (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent Customer Service and features

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : For the most part it's really great software, and when there is something wrong Aurora will be there to fix it ASAP. They make you feel like a customer and not just a number. I feel that is the most important thing. Having help when you need it instead of being transferred around and sitting on hold forever. You can overlook the small faults if you know they're on top of it right away.

Avantages :

Users can play with this software without fear of messing anything up and tailor it to your needs for the most part. Customer service is wonderful, as always, and they are willing to help with anything from the simplest question to implementing new features. It's pretty intuitive... if you feel like you SHOULD be able to do something, more often than not that is how the software is set up to use. Dragging and dropping, right clicking for menus. Color coding and system messages are all so useful with NOVA. Lots of helpful reports for every department.

Inconvénients :

In regards to the NOVA software, the help file is painfully out of date, that is, if there's any info on the specific feature at all and not just a blank page. I would rather be able to look up and do something myself than feel the need to call CS every time. New, useful features are added without letting us know. Sometimes it's like a bitter-sweet surprise discovering something "new" only to find out it's been there for months. Still pretty buggy in spots. Updates can cause downtime, but not for long.