Pour qui ?

Les entreprises qui ne se contentent pas du minimum et veulent améliorer leurs performances en les gérant au niveau annuel. Nous travaillons avec des entreprises employant entre 100 et 5 000 salariés, principalement des organismes du secteur public/privé et à but non lucratif.

Notes moyennes

43 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de $1/mois
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Advance Change
  • http://www.actus.co.uk
  • Fondé en 2009

En savoir plus sur Actus

Le logiciel Actus vous aide à intégrer la gestion des performances sur l'année. Hautement configurable, intuitif et rapide à installer, les utilisateurs l'adorent ! Il fonctionne pour tous les types d'organisations, de 100 à 10 000 employés. Mise en place d'objectifs, contrôles, évaluations configurables, plans de développement, suivi de la formation professionnelle continue, gestion des talents, feedback 360 degrés, reconnaissance et reporting interactif. Nos experts en développement organisationnel travaillent en partenariat avec vous durant la mise en œuvre, mais aussi après, pour vous aider à atteindre un retour sur investissement rapide. Voyez par vous-même ! Réservez dès maintenant une démonstration gratuite en ligne.

Actus - Fonctionnalités

  • Autoévaluations
  • Définition des objectifs
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion des rémunérations
  • Plans de développement individuel
  • Portail libre-service
  • Suivi continu de la performance
  • Suivi de l'historique des évaluations
  • Échelles de note personnalisées
  • Évaluation par les pairs
  • Évaluations des compétences
  • Bibliothèque de questions
  • Portail libre-service
  • Prise en charge des réviseurs externes
  • Questions personnalisables
  • Rapport de synthèse de groupe
  • Rapports comparatifs
  • Rapports individuels
  • Rapports récapitulatifs
  • Suivi des évaluateurs
  • Sélection des évaluateurs
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion de la description des tâches
  • Gestion de la formation
  • Gestion des compétences
  • Gestion des recrutements
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Intégration des employés
  • Planification de la relève
  • Planification du développement de carrière
  • Évaluation des performances

Avis les plus utiles sur Actus

Mixed bag. Some real positives and some frustrations.

Traduire avec Google Translate Publié le 04/05/2017
Megan H.
HR Manager
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : asdf
3/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We have recommended this product...
The focus on performance management is higher within the organisation than it was. This helps people make clearer links to business objectives and focuses their performance against personal targets. It has ensured that people have clear records where performance is good or where there are issues to be addressed and having the system in place has helped embed a more regular 1:1 process.

Avantages: The fact it keeps a focus on performance through the year. It is logical (mostly) and provides a wealth of information should you choose to use it and allows for performance management to be continuous rather than set to specific financial years. The new appraisal format brings together everything onto one page which is brilliant and ensures an holistic view is taken to performance looking at personal development, career aspirations, objectives, links to the organisation... it is well thought out with great monitoring tools for managers and individuals to track where things are at. The support team are really helpful and have worked through issues that we've had and helped implement suggestions for development and improvement which is really positive.

Inconvénients: It can be glitchy and it is not always clear what / where to do things so comments can look saved but they are not. It is in places too specific or complex so there is the capacity for user error and a well developed system should be set up for this not to be the case. I know that some of the issues we've had have not been seen elsewhere and can not be replicated to test but they have still happened and having no reason why is frustrating as preparing for 1:1's or appraisals is time consuming and personal.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Advance Change le 19/06/2017

Thanks Megan for continuing to recommend us despite some of the challenges that we have undoubtedly experienced. I am pleased that you still gave our support and functionality a five star rating despite the glitches.

I very much hope that we can continue to get your feedback and involvement via the forthcoming Customer Forums to enhance the product further, certainly around ease of use. Most people are saying the new format is really simple so we will be in touch soon to see if there is anything we can do configuration-wise to improve your perception!

Lucinda

Good concept, but find the interface not very intuitive.

Traduire avec Google Translate Publié le 22/11/2017
Tara U.
US HR Operations Officer
Fabrication électrique/électronique, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : asdf
3/5
Note globale
2 / 5
Facilité d'utilisation
3 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Getting manager and employees to engage more.

Avantages: Auto save in sections is very helpful! Visually it is appealing. The concept of everything we need is there, it's just getting people to embrace it!

Inconvénients: The usability of the program "out of the box" is not there. People regularly tell me how convoluted they feel the software is. I think with lots of use, you can become more comfortable with it (but we are not there yet), but more streamlined and less thinking about where you have to go to do things would be helpful.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Advance Change le 23/11/2017

Hi Tara
Thank you for taking the time to give us a review, and also for pointing out how useful Actus is in encouraging people to engage more. Clearly, we are disappointed with the fact that you feel that your users are finding Actus difficult to use - this is really unusual so makes me wonder whether your configuration is not optimised. You are not one of our known Gooch and Housego contacts so I wonder whether you are aware of our free HRAdmin training sessions that take place monthly? Perhaps you would like to book on one of those and we can better understand what people are finding difficult about the system and perhaps improve your rating? Just contact support@actus.co.uk UK if you would like to book on and we will do our best to help you! I will also check in with Andrew McBride to understand his view point on this subject.
Thanks
Lucinda Carney - CEO- Actus

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