Planio

par Planio

4.5 / 5 20 avis
Planio

Logiciels les + demandés


Pour qui ?

Les équipes de développement de logiciels utilisent Planio pour suivre les bugs et les problèmes, les flux de travail agiles, l'intégration étroite avec GIT/SVN, les wikis et le service d'assistance.

Notes moyennes

20 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 9,00 $US/mois
  • Version gratuite Oui
  • Version d'essai gratuite Oui
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Planio
  • http://www.plan.io
  • Fondé en 2010

En savoir plus sur Planio

Planio est un outil de suivi des problèmes basé sur Redmine. Vous pouvez créer des flux de travail personnalisés adaptés à votre situation. Le centre de service facilite la gestion des tickets d'assistance. L'intégration étroite avec GI/SVN signifie que vous pouvez lier vos validations de référentiel aux problèmes dans Planio. Le transfert des données depuis d'autres outils et l'assistance téléphonique sont inclus gratuitement avec chaque plan.

Planio - Fonctionnalités

  • Filtrage
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des billets
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Suivi des problèmes
  • Collaboration
  • Collecte de commentaires
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Gestion des versions
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes
  • Audit des problèmes
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de projets
  • Gestion des affectations
  • Gestion des tâches
  • Problèmes récurrents
  • Programmation des problèmes
  • Tableau de bord
  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service

Produits suggérés

Avis les plus utiles sur Planio

Overall very positive.

Traduire avec Google Translate Publié le 28/07/2015
Bob A.
CEO
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
Rapport qualité-prix

Commentaires: The system is reasonably fast, and good at what it does. Problems are responded to promptly (very quickly in some cases!). Over a 6 month period we reported three relatively obscure bugs, and all three were fixed within 24 to 48 hours. The core functionality is strong and reliable. If there is a negative, it's that the company makes assumptions about its user base which in our case do not apply, especially in the area of external task status change notification. Specifically, the system allows plain text email notifications, but these contain all the task data, which represent a serious potential leak of private information. To avoid that, one can activate encrypted email notifications, but then every member of the system MUST have encrypted email setup in their email client. As anyone who has ever tried to configure that in Outlook or Thunderbird can tell you, the installation of a certificate and the configuration of the client to use it are fraught with difficulties. Many people just give up. An ideal solution would be for the system to support plain-text email notification of task status changes as it does now, but with the option to not include the details, just the task title and the statement "The status of this task has changed. It is now assigned to you with XXXX Priority. Please see the task for details [link]". However, this is a relatively minor problem that does not detract significantly from our overall positive experience using the system. It's a strong solution.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Planio le 04/08/2015

Hi Bob,

Thank you very much for your valuable feedback. It is highly appreciated.

Regarding our email update functionality, I completely agree with you that email is not a safe medium to transmit sensitive data. That's why we introduced OpenPGP encryption for all email notifications a while back. You can read my blog post about it here:

http://plan.io/blog/post/90456288938/closing-the-email-encryption-loophole-with

Unfortunately, setting up email encryption is still trickier than we wish it would be, depending on the email client you are using. However, we consider offering email notification encryption via OpenPGP to be the best of the options currently available to service providers like us.

I will forward your feedback regarding the removal of certain information from the notification emails to our product team, though.

Thanks again, please don't hesitate to get back to me at any time with any questions or feedback.

~ Jan Schulz-Hofen, Managing Director

Useful tool for project management.

Traduire avec Google Translate Publié le 12/01/2019
Daniel P.
Consultor ADF
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
4 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The obtaining of reports in relation to the hours worked, the assigned projects and the organizational structure is fantastic. We continue using Planio for all our projects. It allows us to optimize operations more and more.

Avantages: It is an innovative application that has an intrinsic project management under an agile methodology.
This allows creating sections, timelines, letters, labels, time for each activity, incorporation of members to the work team, monitoring of activities, recording of hours worked.
It is a tool that has helped us a lot in the company, I always highlight its potential for the most precise planning of each reality in the provision of technological services.

Inconvénients: Care must be taken when creating schedules, letters, tasks or tickets for any team member.
It can cost very expensive. Well, this application can generate reports with multiple filters. In addition, it is tedious to eliminate tasks once completed and transferred to the production line.
They have notifications by email, but they do it in excess.

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