Description de Classy

Classy est une entreprise sociale qui crée des outils de collecte de fonds en ligne d'envergure internationale pour les organismes à but non lucratif, en modernisant l'expérience de don pour accélérer l'impact social dans le monde entier. Depuis 2011, plus de 4 000 organismes à but non lucratif ont collectivement collecté plus d'un milliard de dollars sur la plateforme Classy. Du financement participatif à la collecte de fonds peer-to-peer, en passant par l'inscription aux événements et la gestion d'événements, ainsi que les dons ponctuels ou récurrents, les organismes à but non lucratif de toutes tailles font confiance à Classy pour gérer toutes leurs collectes de fonds en ligne sur une même plateforme.

Qui utilise Classy ?

Classy travaille avec toutes les organisations à but non lucratif certifiées 501-c3. Ce logiciel permet aux organismes à but non lucratif de développer leur collecte de fonds en ligne, de mobiliser des communautés et de mieux impliquer les soutiens.

Classy Logiciel - 1
Classy Logiciel - 2
Classy Logiciel - 3
Classy Logiciel - 4
Classy Logiciel - 5

Classy ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Classy

Classy

4,3 (118)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
46
19
4,3 (118)
3,9 (118)
4,3 (118)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
81
1
3,9 (409)
3,8 (409)
4,1 (409)

Alternatives à Classy

Blackbaud Raiser's Edge NXT
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Traitement des paiements
Blackbaud eTapestry
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des donateurs
Suivi des contributions
Funraise
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des contacts
Intégration des médias sociaux
Mightycause
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Blackbaud Luminate Online
Fonctionnalités les mieux notées
Champs personnalisables
Gestion des campagnes
Gestion des campagnes e-mail
CrowdChange
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaires en ligne
Suivi des contributions
Traitement des paiements
GoFundMe
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Intégration des médias sociaux
Traitement des paiements
EveryAction
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des donateurs
Rapports et analyses
Suivi des contributions
Swoogo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Planification des événements
Traitement des paiements

Avis sur Classy

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
59%
4
26%
3
6%
2
4%
1
4%
Claire
Claire
Director (Kenya)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

The best fundraising platform for our needs

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We have been using Classy for many years now, and have raised tens of thousands of dollars from our growing community of donors. Classy is incredibly easy to use, and has amazing support, even though we're on a completely different time zone to the support team! The peer to peer campaigns, which we use at least once a year, are super straightforward and look great even if you don't know what you're doing or could never dream of creating something from scratch. We also shopped around and truly found that Classy offers the most competitive rates for what we need. Thanks!

Avantages :

Easy to use, and really prompt customer service.

Inconvénients :

Nothing! We're really happy with our use of Classy. I'm sure there's more we could do to make the most of all the platform has to offer but right now we're meeting all our needs.

Joseph
Development & Partnerships Manager (É.-U.)
Organisme social ou civique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Classy - an excellent solution for robust fundraising programs.

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Classy is very easy to use, from the moment it is set up. Implementation was relatively straightforward, and had a dedicated Classy representative to walk us through the process. Upon set up, we were able to immediately reap the benefits of the platform, and the Support - from documentation, to regular training webinars, to the assigned Client Success Manager has been very useful.

Inconvénients :

There are certain design features/elements that I wish had more customization, especially within the crowdfunding and peer-to-peer campaigns and email acknowledgement templates.

Heleen
Head of Marketing (Afrique du Sud)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

They overpromise, and wildly underdeliver.

2,0 il y a 10 mois

Commentaires : All, I'll say... there's a reason they wont let you trial the platform before signing up.

Avantages :

Peer to peer platform is slick and easy to set up.

Inconvénients :

They promised a whole lot during the sales process. And since you can't trial the platform, you need to take the lunge and pay the $4k subscription fee. We've been struggling for 7 days to install donation form on our website. The sales, product and support teams are very disconnected. Their integration with Mailchimp is very weak; as they only send name, surname and email data to MC. But, for some bizarre reason, no data about which campaign was donated to, or whether it was a standard, recurring or peer to peer donation. How do they expect you to build donor relationships without that data? We figured out that they integrate with Salesforce, and via Salesforce we now send data to MC. But, that cost us a week of engineering fees. All this for a $4k per year platform. For $4k per year, you have certain expectations. But, I waited 54mins on the customer support

Nick
Development Operations Manager (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Classy is Classy

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : Team Classy has been the most amazing customer service and team to work with. Responsive right away, always available, and the training through their library or in-person is second-to-none and done with excellence.

Avantages :

Classy is the easiest and by far most customizable CRM software that we have used. It is ready to go right away to start to build and create campaigns. The look is great and it is easy for the end-user to use as well. It is also very multi-functional in using the platform for donations, crowdfunding, peer-to-peer or ticketed events. All in one platform and delivers.

Inconvénients :

The current split of Classy and Classy Live (live event/auction) side of things is the biggest downside and separate but not a deal-breaker. They work together well.

Jen
Director of Operations (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Streamlined Fundraising Tool

5,0 l’année dernière

Commentaires : Their customer service is amazing!

Avantages :

It's very easy to use, implement, and train on. Donors are very happy with the ease of transactions

Inconvénients :

I wish they had a more robust donor database so it could be an all in one solution for us.