17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de iClassPro

Développé par des propriétaires d'école, pour les propriétaires d'école, iClassPro est une des meilleures solutions logicielles de gestion de cours en ligne pour les entreprises de cours de formation. L'abonnement à iClassPro comprend des fonctionnalités pour la planification des cours et des camps, le suivi des inscriptions, les communications, les comptes clients, l'inscription en ligne, le reporting, etc. De plus, l'équipe de support client de iClassPro se tient à votre disposition pour vous aider à chaque étape du processus.

Qui utilise iClassPro ?

Les entreprises de cours récréatifs utilisent iClassPro pour rationaliser leurs activités quotidiennes, offrir une plateforme d'inscription en ligne, améliorer les communications et augmenter la productivité sur le lieu de travail.

iClassPro Logiciel - 1
iClassPro Logiciel - 2
iClassPro Logiciel - 3
iClassPro Logiciel - 4
iClassPro Logiciel - 5

iClassPro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

iClassPro

iClassPro

4,5 (458)
129,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
80
2
4,3 (458)
4,4 (458)
4,6 (458)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
0,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
369
14
4,0 (1 020)
4,1 (1 020)
3,8 (1 020)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à iClassPro

Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Suivi de la progression des tâches
Tableau kanban
LinkSquares
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Signature électronique
Suivi de la conformité
Main Street Sites
Fonctionnalités les mieux notées
Confirmation d'inscription
Inscription en ligne
Traitement des paiements
Gym Assistant
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des abonnements
Traitement des paiements
Zip
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôle du processus d'approbation
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des bons de commande
Abby
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Facturation en ligne
Historique des factures
The Studio Director
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Planification des cours
Suivi des présences
SalesRabbit
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration/suivi des objectifs
Gestion du territoire
Segmentation de leads
Mindbody
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Planification en temps réel
Réservation en ligne

Avis sur iClassPro

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
33%
3
6%
2
0%
1
0%
Mike
Mike
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Sports, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Berks East Review

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : We have been using iClass for 5 and a half years, and believe it is currently better than other alternatives.

Avantages :

General Setup is easy to set up and make classes and billing. Able to send billing statements, and messages to all the clients.

Inconvénients :

Wish we could make custom reports. Wish there was a color blind option when viewing past due balances on family screens. When a trial or make up - Would like to make a note to the trial record. Notes on families and students are difficult to find, and should be integrated so that you can see note about family and students more easily.

Courtney
Operations Manager (É.-U.)
Services à la personne et aux familles, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

iclass is simply the best for all Fitness and Gymnastics Management

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : I have had a great experience with iclass. All customer service encounters have been helpful, guides and resources are great and overall programming is straightforward and constantly updating with great features!

Avantages :

iclassPro is designed simply and efficiently. This makes it easy for everyone to use. From Instructors, front end and management it helps streamline multiple processes in a few easy steps.

Inconvénients :

The invoicing system. I would love to be able to customize individual invoices and send them directly through iclass. Being able to add an invoice number or add specific services and change pricing amounts would be so helpful to our services. I would also love to see a training on basics of iclass and how to use all functions from a basics training level for new staff to get an overview.

Kristin
Owner (É.-U.)
Sports, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

new Customer - having some doubts

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall the customer support has been very good in the areas that they can help us with. I am, however, very disappointed about being sold a product that once installed does not function for my company in the way it was described. See above.

Avantages :

I really like the clean look that it presents to our customers that are registering for our program.

Inconvénients :

We have found several problems that hopefully can be resolved. *The "make up" feature that we were sold on, in actuality does not function for our business at all - it is useless to us and we are still having to use our manual system. *we have had a problem with our selection of payment methods and our customers are still able to select a payment option (AmEx) that we do not accept and thus we are having to spend time and resources to correct what should have been automatic *The staff portal would be far more useful to us if we could post automatic messages to our staff when the log in to the time clock

Ellen
General Gym Manager (É.-U.)
Services aux consommateurs, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

iClassPro, the backbone of our service business' needs

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : Great support, if we need something there is always someone who reaches out right away, so we know they received and that they are working on a solution.

Avantages :

Ease to learn and navigate, there are a multitude of reports we can produce, they are always evolving and improving systems. Listen to their customers and make changes and updates as needed.

Inconvénients :

When it's down, we literally cannot work.

Brent
COO (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

iClass is Crucial to Class Management

5,0 il y a 5 mois

Avantages :

I appreciated iClassPro's user-friendly interface and intuitive features. It made it easy for us to manage our class schedules, registrations, and payments all in one place. The ability to automate certain administrative tasks, such as sending reminders and generating reports, was particularly helpful in streamlining our operations. Additionally, the customer support team was responsive and knowledgeable, providing assistance whenever we encountered any issues or had questions about the software.

Inconvénients :

While iClassPro offered a comprehensive set of features, the only thing I would say is that the system can run slow on some occasions. Other than that, it is has been great. Looking forward to seeing more customization options, membership plan incorporation, and more utilization options for their new automation feature.