17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de JobNimbus

Idéal pour les couvreurs, les rénovateurs, les restaurateurs, etc., JobNimbus vous fait gagner du temps et de l'argent avec des outils de gestion des tâches, des contacts et des tâches intégrés dans une interface extrêmement simple à utiliser. JobNimbus vous permet de suivre sans effort votre pipeline de ventes et d'emplois. Créer des devis et des factures, prenez des photos de travail, attribuez des bons de travail, créez et partagez des documents, planifiez des tâches, consultez des calendriers partagés, envoyez des commandes de matériel, suivez des paiements, etc. Créez des rapports avancés en direct pour rester informé en toute circonstance. Web, iOS, Android.

Qui utilise JobNimbus ?

Conçu spécifiquement pour les couvreurs et rénovateurs qui recherchent une solution de gestion de projet avec CRM vraiment simple pour gérer leurs contacts, tâches, missions, documents et informations financières. Si les logiciels de gestion vous semblent trop complexes, essayez JobNimbus.

JobNimbus Logiciel - 1
JobNimbus Logiciel - 2
JobNimbus Logiciel - 3
JobNimbus Logiciel - 4
JobNimbus Logiciel - 5

JobNimbus ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

JobNimbus

JobNimbus

4,6 (476)
300,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
165
16
4,6 (476)
4,6 (476)
4,5 (476)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
14,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
202
67
4,1 (6 844)
4,3 (6 844)
4,1 (6 844)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à JobNimbus

Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion de l'assistance téléphonique
Gestion des activités commerciales
Salesforce Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation des processus métiers
Champs personnalisables
Contrôles/Permissions d'accès
Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Base de données de contacts
CRM
MarketSharp
Fonctionnalités les mieux notées
CRM
Gestion des documents
Suivi des projets
QuickBooks Online
Fonctionnalités les mieux notées
Rapprochement bancaire
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
AccuLynx
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des documents
Suivi des projets
Leap
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des offres
Planification
SalesRabbit
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Configuration/suivi des objectifs
Segmentation de leads
CoConstruct
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Planification
Suivi des projets

Avis sur JobNimbus

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
25%
3
5%
2
0%
1
1%
Jason
Jason
President/CEO/CTO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I have been using JobNimbus for a few years and am very happy with the service, price, and features.

5,0 il y a 7 ans

Avantages :

Support, and that they are striving to make the product better. The automation feauture is great, saves a lot of time.

Inconvénients :

If you lower your users you have to change the subcription separately. Some learning curve on the system.

Réponse de l'équipe de JobNimbus

il y a 7 ans

Jason, thank you for taking a few minutes to share your experience. We love that some of our favorite features have been useful, and thank you for noticing our keen interest in improving the experience each day. That is our goal, and in that spirit, if you've run into any roadblocks as far as users or subscription settings, we're standing by to help at support@jobnimbus.com or (855) 964-6287. We'd also love to help troubleshoot custom solutions or training options if that would be useful. Please don't hesitate to reach out to our Training Manager Ronnie Smith at training@jobnimbus.com. Thanks for being part of the family!

wayne
COO (É.-U.)
Construction, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

ReHome Review

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall, we are pretty happy with it. We will continue to use it and build it out. So far, JobNimbus staff seems really eager to listen to the needs of their customers and work toward solutions. That is a big plus for us. We don't mind growing with the software as long as it is continually improving.

Avantages :

Ease of Use. JN has most of the features that we need as a remodeling company. Good support if we run into something we need assistance with.

Inconvénients :

Phone app needs to be a little more robust. Need to be able to see contacts in board view in the phone app and be able to navigate from that view. This is a huge disadvantage when working on the go. With large number of products it would be much easier to find contact in the appropriate workflow- filtering is too cumbersome.

Brandon
Commercial Vice President (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Bad Growth

3,0 il y a 7 mois

Commentaires : Friendly staff. If you have an issue to discuss, be prepared to wait a few days for a zoom meeting....

Avantages :

When we first started with JobNimbus it was do to an ok product at a great price. Now many years later and a few price increases all they seem to want to do is integrate. The SumoQuote purchase was a great move but other than that......

Inconvénients :

I have to use JobNimbus for residential and another product for commercial as Nimbus doesnt do any job costing or vendor portals, or customer portals.... The new insights is AWFUL! The functionality is questionable at best. They offer contacts and jobs function. If the jobs function is turned on, you should not be able to enter invoices, material orders, work orders, etc into a contact.... WRONG. Tons of wasted time fixing errors. Now instead of fixing it they have decided that if you want to use jobs, they can turn off the contacts BUT if you have any documents (like signed contracts) you lose them.... They have not updated the core issues AT ALL! Custom documents still require the use of knowing in depth HTML (without the use of CSS) or a... yep integration costing you more money per month.

Réponse de l'équipe de JobNimbus

il y a 6 mois

Hey Brandon, thank you for the detailed feedback. I'd love to get you on a call with one of our product managers to talk through these issues and help make a plan to improve your experience. Could you please email me at brad@jobnimbus.com so I can get you connected?

Gary
Owner (É.-U.)
Construction, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Review

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Work order and sub-contractor management.

Avantages :

Overall it is pretty simple to use. I 've actually figured out some of the support issues that your support team couldn't figure out. Also figured out a couple of work arounds to make the system more useful for my company.

Inconvénients :

Your sections in the estimate templates. Currently I click on the section link to create the section but I then open up my notepad to enter the description so I can see the entire thing in order to proof read it. I then copy and paste it into the description field.

Réponse de l'équipe de JobNimbus

il y a 5 ans

Thank you, Gary! For those Estimate line item Descriptions, you can actually drag those fields to make them bigger. Just click the little lines at the bottom right of the field to expand each one as necessary. Our support team can help guide you if you need additional assistance, and we hope to make these auto-expand in the future, as well!

Stephen
Team Lead (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Must Have

5,0 l’année dernière

Commentaires : Must have in any sales industy especially in the construction industry

Avantages :

being on the go like most contractors being able to go through all your customers, jobs, tasks, and other key things in this industry at the touch of a button.

Inconvénients :

Not a lot of cons. I wish when documents fail to save or close randomly it would auto save.