Lansweeper

Qui utilise Lansweeper ?

Les petites et moyennes entreprises, de même que les entreprises, les prestataires d'infogérance et les consultants titulaires de la licence Lansweeper Ultimate. Plusieurs entités juridiques ainsi que différentes configurations peuvent être concédées sous licence ensemble.

Description de Lansweeper

Lansweeper est une solution de gestion d'actifs sans agent qui peut analyser n'importe quelle configuration réseau. Cette solution utilise la plage IP et la numérisation intégrée AD ou les serveurs spécifiés, qu'il est essentiel d'analyser plus régulièrement. Obtenir un inventaire complet de tous les postes de travail, serveurs, routeurs, commutateurs, moniteurs, imprimantes, téléphones VoIP. Déploiement automatique du logiciel en utilisant des étapes spécifiques. Une mine d'informations sur le matériel et les logiciels est scannée et peut également être utilisée pour créer des rapports au moyen d'un éditeur de rapports intuitif.

Informations sur Lansweeper

Lansweeper

http://www.lansweeper.com/

Fondé en 2008

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Présentation des tarifs de Lansweeper

Lansweeper est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Lansweeper est disponible à partir de 495,00 $US.


À partir de

495,00 $US

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Lansweeper

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Windows)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Lansweeper - Fonctionnalités

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des demandes
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des coûts

Logiciels de gestion des ressources informatiques : afficher la liste complète

  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service

Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Audit des problèmes
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des stocks
  • Planification de la maintenance

Logiciels de gestion informatique : afficher la liste complète

Lansweeper - Alternatives

Plus d'alternatives à Lansweeper

Avis sur Lansweeper

Lire tous les avis

Note globale

4,5/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,4
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,6

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Écrivez votre avis !
Steve L.
PC/LAN Analyst
Télécommunications, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/06/2018

"Great Product for all your IT needs"

Avantages: - Provides IT with all the tools we use in one place.
- Manage devices and easy reports
- Large community support and oday add-ons.

Inconvénients: - only issue I have is the built in remove software is very poor.
normally have to use another product alone with it.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/06/2018
Utilisateur vérifié
Infomation Security Administrator
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/03/2020

"Lansweeper"

Commentaires: One of the simplest technologies to deploy and manage. Asset, software and forensic audits are so much simpler and safes a lot of man hours.

Avantages: Deployment is easy and simple. This can also be said of the overall management of the software. A very important factor in my line of work is reporting. Lansweeper simplifies this with a whole list of standard reports that can also be used as templates for custom reports. Besides using Lansweeper for asset and software management, we also use it to report on vulnerable applications and assist in some of our internal forensic investigations.

Inconvénients: There are currently no SIEM integration. This would be a great feature to integrate with our SOC.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/03/2020
Utilisateur vérifié
Post Production Engineer
Divertissement, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/11/2020

"Simple to Install and Easy to Use but Often Limited"

Commentaires: We had no idea what our network and systems looked like and Lansweeper helped significantly in offering a lot of insight into what our topology is, how many assets we have, and what the systems look like in terms of software installs, OS versions, patches, etc. The fact that it costs fractions of the larger offerings is a major plus.

Avantages: It's ease of use over the long term. From set up to day to day, configuring lansweeper to fit into your environment is super simple and straight forward. We use it mostly for network scanning, IP management, and asset management.

Inconvénients: We're a mixed environment -- a lot of Linux, Mac, and Windows systems -- it would be nice for Lansweeper to add more robust features for both Linux and Mac. Also, to build search queries requires knowledge of SQL. Which seems sort of ridiculous but I would imagine that the Lansweeper will improve the complex search/queries features soon.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/11/2020
David W.
Applications Supervisor
Divertissement, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/12/2018

"A really good starter tool for endpoint management"

Commentaires: I recommend this for a small (<2K nodes) single site environment. If they beefed up the deployment tools and added an agent based WOL, this would be a rockstar of a product.

Avantages: Simple to setup and easy to use. With a little SQL skills you can easily setup dashboards to monitor some critical information, like primary software versions or percentage of total deployment of AV software.

Inconvénients: Deployment tools are really weak. Installer logic is very limited with no access to WMI for creating conditions. Deployment packages do not survive reboot (ie multi reboots in a single installation package).
Deployment installations are flakey. I can push the same package to a computer and it will fail 3x in a row and successful on the 4th. Tech support is based in UK, so if you are in the States forget phone support.
"Software" inventory is based on Add/Remove registry, not file based. Any taught files to scan for are not included in any "Software" reports. They are completely separate

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/12/2018
Utilisateur vérifié
Infrastructure Support Analyst
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/07/2020

"A greet way to start asset tracking"

Commentaires: Lansweeper was easy to deploy and configure on the network and the insight it gave us into all the assets we had was invaluable to say the least. We used the system to track supplies levels on all out multi function printers. We used it to track and graph out when computer system would need to be replaced and when warranty's were going to expire.

Avantages: I loved being able to see what users had what systems and what software they had on them. We also used this to monitor ink and supplies levels of all our multi function printers so we could ensure that even our remote site stayed working.

Inconvénients: We wished there a was a bot more customization to the alert emails that we would set up so we could see what we needed at a glance.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/07/2020