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Description de GLPi

GLPi est un logiciel open source ITSM et centre de services qui permet à votre organisation d'améliorer son infrastructure informatique, d'optimiser la productivité du personnel et réduire les coûts ! GLPi dispose d'une interface web qui permet de créer votre propre base de données : prise en charge multiutilisateur, utilisation multisite, gestion multilingue, etc. Ses principales fonctionnalités fournissent une base de connaissances, un inventaire (manuel ou automatique), un déploiement de logiciels et des outils de gestion des problèmes, des incidents, des demandes, des changements, des versions et des actifs. Conforme à ITIL.

Qui utilise GLPi ?

GLPi peut être utilisé par les petites et très grandes entreprises.

GLPi Logiciel - 1 GLPi Logiciel - 2 GLPi Logiciel - 3 GLPi Logiciel - 4 GLPi Logiciel - 5

GLPi ne vous convainc pas tout à fait ?
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GLPi

4,5 (25)
Produit local
GLPi
19,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
36
Intégrations introuvables
4,5 (25)
4,6 (25)
4,2 (25)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
7,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
155
20
4,0 (12 969)
4,3 (12 969)
4,2 (12 969)

Alternatives à GLPi

Jira
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Méthodes Agiles
Planification et programmation de projets
Freshservice
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion de l'assistance téléphonique
Gestion des billets
HaloITSM
Fonctionnalités les mieux notées
Définition des priorités
Gestion des incidents
Gestion du cycle de vie des ressources
Spiceworks
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des stocks
Nios4
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion du stockage de données
Saisie et transfert de données
BOSSDesk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
EcholoN
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des billets
Portail libre-service
SummitAI
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des accords de service
Gestion des incidents
Suivi des ressources
Virima
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ressources informatiques
Gestion des stocks
Suivi des ressources

Avis sur GLPi

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
52%
4
44%
3
4%
Mairina
Mairina
Gerente de Telecomunicaciones e Infraestructura (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

An excellent incident manager, software control and inventory management!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : My experience with GLPI has been excellent. Initially I only used it to manage incidents and requests, however now I can use the problem management and change management module which has allowed me to solve many associated cases that were previously handled in isolation. In addition to the mentioned functionalities, we carry out the traceability of projects with their respective activities, where it is possible to notify each person involved of the status of the project. Another advantage of this tool is that it allows you to take inventory control of your organization and this adds value to the other features that I mentioned. In the free version you have extensive functionalities and in the paid version the support is very efficient when it comes to configuring your IT infrastructure based on the best ITIL practices. In particular I recommend 100% to all users.

Avantages :

In my assessment GLPI is a very complete software package that has innumerable advantages for an IT company, it is based on the vertical of ITIL to manage the IT resources of an organization. Through this powerful tool it is possible to manage the inventory of assets of a company, perform support tasks through the management of incidents, problems and changes, allows you to manage your projects and create knowledge bases and manage inventories. In particular I use it in the company with various purposes, from incident management to project monitoring and hardware control of our network.

Inconvénients :

Currently I do not have to contribute in relation to the tool, since as it has been updated it has solved practically all the issues compared to a year ago. The community keeps this package updated, and hence the value of being supported in open source.

Raju
Raju
IT Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

One application for all IT Solutions

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : We have been using this software from years now and it has helped a lot to keep track of assets and all the call or tickets reaised, Also can be tracked all the remedy provided.

Avantages :

This single software has many components software which has helped a lot in tracking the asset and the tickets raised along with solution provided history. All the assets are once updated into the system, It has helped to track assets in and out. It also provides desk support feature by which any body in organization can raise a request and can be tracked the same.

Inconvénients :

Manual updation, all asset entry has to be done manually. There is no feature for auto discovery like in OCS. Since it is a paid software subscription is required.

Utilisateur vérifié
Assistant Professor (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Comprehensive administration of IT resources, but not very friendly and dated interface

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

It is free, and even if you are not dealing with IT resources, you can tailor this software to use it to manage your support service. I have used it a couple of years to manage an academic research laboratory in a public University, but migrated to another solution because usability drawbacks and old-fashioned interface. Anyway, I do recommend it for people working with IT, because it is rich inbuilt-in features that makes easier to use it for the purpose he was originally designed for. On the user side, however, the software works without much problems.

Inconvénients :

The interface is dated, and initially may be very difficult to find where are the settings that the administrator want/need to change.

Utilisateur vérifié
CIO (Espagne)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

GLPI is an open source ITSM

4,0 il y a 5 mois

Commentaires : For companies who have little budget and they need an ITSM tool is ok, but it's not awesome at all.

Avantages :

After other ITSM tools, GLPI was not very hard to configure and deploy.

Inconvénients :

The flexibility for changing the standard behaviour of the solution. You should develop your functionalities. User interface was old style and the users didn't like it at all.

Ronald
Security Information Analyst (Brésil)
Santé, bien-être et fitness, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good open source service management platform

4,0 l’année dernière

Commentaires : Using that was ok with no big problems. The main point would be the reports and how to export information from there to have dashboards to support business.

Avantages :

It is an ITSM that guarantee the management of large IT infrastructures with lots of assets.

Inconvénients :

It is an expensive tool and it is not easy to configure to have the broad view of all information in there.