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Description de GLPi

GLPi est un logiciel open source ITSM et centre de services qui permet à votre organisation d'améliorer son infrastructure informatique, d'optimiser la productivité du personnel et réduire les coûts ! GLPi dispose d'une interface web qui permet de créer votre propre base de données : prise en charge multiutilisateur, utilisation multisite, gestion multilingue, etc. Ses principales fonctionnalités fournissent une base de connaissances, un inventaire (manuel ou automatique), un déploiement de logiciels et des outils de gestion des problèmes, des incidents, des demandes, des changements, des versions et des actifs. Conforme à ITIL.

Qui utilise GLPi ?

GLPi peut être utilisé par les petites et très grandes entreprises.

Où peut-on déployer GLPi ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Windows (sur site), Linux (sur site)

À propos de l'éditeur

  • TECLIB
  • Fondé en 2009

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, espagnol, français et 3 autres

À propos de l'éditeur

  • TECLIB
  • Fondé en 2009

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, espagnol, français et 3 autres

GLPi en vidéos et en images

GLPi Logiciel - 1
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Vidéo de GLPi
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Comparez le prix du logiciel GLPi avec ses alternatives

19,00 €/mois
Version gratuite
Essai gratuit
19,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
N/A
Version gratuite
Essai gratuit
10,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - GLPi

  • Gestion de la configuration
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Rapports et analyses
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources

Alternatives à GLPi

Une plateforme ITSM intelligente, intégrée et innovante certifiée ITIL 2011 pour les services, les actifs, la disponibilité et la gestion de projet.
KACE Unified Endpoint Manager unites traditional endpoint management with modern management in a shared intuitive interface.
C2 ATOM est un puissant logiciel de gestion des services informatiques en ligne, totalement adaptable à vos besoins en matière d’amélioration de la performance opérationnelle.
Virima résout vos problèmes de gestion de services et de ressources informatiques les plus difficiles. Aucune autre plateforme n'offre de telles fonctionnalités, flexibilité et valeur.
Asset.Desk enables inventory (IT and all other assets), Asset and Lifecycle Management, License Management and Contract Management
VIZOR est une solution de suivi des problèmes d'assistance certifiée ITIL pour l'utilisateur final informatique et le support client. Essayez-le gratuitement dès maintenant.
USU IT Service Management is a modular, fully ITIL-compliant software suite. It offers everything IT organizsations need.
Une plateforme SaaS qui propose la gestion des services d'entreprise grâce au routage automatisé, aux alertes, au suivi des interactions, etc.
Aladdin, is a cloud-based Asset Lifecycle Management Solution that can help you save costs and increase lifespan of you assets.
Deepser est une solution ITSM et ITAM complète développée pour optimiser les demandes d'assistance, les processus organisationnels et la gestion des actifs.
CMDBuild est une solution intégrée pour la gestion du centre de service. Hautement configurable, compatible ITIL, multilingue et open source.
Canfigure est une solution modulaire de gestion des services et ressources des technologies de l'information basée sur les principes de l'ITL (Information Technology Infrastructure Library). Canfigure peut être déployée sur site ou hébergée dans le cloud.
Alloy Navigator est une solution réelle superbement conçue pour des clients réels, construite par des informaticiens réels comme vous.

Avis sur GLPi

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
58%
4
37%
3
5%
Mairina
Mairina
Gerente de Telecomunicaciones e Infraestructura (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

An excellent incident manager, software control and inventory management!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : My experience with GLPI has been excellent. Initially I only used it to manage incidents and requests, however now I can use the problem management and change management module which has allowed me to solve many associated cases that were previously handled in isolation. In addition to the mentioned functionalities, we carry out the traceability of projects with their respective activities, where it is possible to notify each person involved of the status of the project. Another advantage of this tool is that it allows you to take inventory control of your organization and this adds value to the other features that I mentioned. In the free version you have extensive functionalities and in the paid version the support is very efficient when it comes to configuring your IT infrastructure based on the best ITIL practices. In particular I recommend 100% to all users.

Avantages :

In my assessment GLPI is a very complete software package that has innumerable advantages for an IT company, it is based on the vertical of ITIL to manage the IT resources of an organization. Through this powerful tool it is possible to manage the inventory of assets of a company, perform support tasks through the management of incidents, problems and changes, allows you to manage your projects and create knowledge bases and manage inventories. In particular I use it in the company with various purposes, from incident management to project monitoring and hardware control of our network.

Inconvénients :

Currently I do not have to contribute in relation to the tool, since as it has been updated it has solved practically all the issues compared to a year ago. The community keeps this package updated, and hence the value of being supported in open source.

Raju
Raju
IT Engineer (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Informatique et sécurité réseau, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

One application for all IT Solutions

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : We have been using this software from years now and it has helped a lot to keep track of assets and all the call or tickets reaised, Also can be tracked all the remedy provided.

Avantages :

This single software has many components software which has helped a lot in tracking the asset and the tickets raised along with solution provided history. All the assets are once updated into the system, It has helped to track assets in and out. It also provides desk support feature by which any body in organization can raise a request and can be tracked the same.

Inconvénients :

Manual updation, all asset entry has to be done manually. There is no feature for auto discovery like in OCS. Since it is a paid software subscription is required.

Utilisateur vérifié
Assistant Professor (Brésil)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Comprehensive administration of IT resources, but not very friendly and dated interface

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

It is free, and even if you are not dealing with IT resources, you can tailor this software to use it to manage your support service. I have used it a couple of years to manage an academic research laboratory in a public University, but migrated to another solution because usability drawbacks and old-fashioned interface. Anyway, I do recommend it for people working with IT, because it is rich inbuilt-in features that makes easier to use it for the purpose he was originally designed for. On the user side, however, the software works without much problems.

Inconvénients :

The interface is dated, and initially may be very difficult to find where are the settings that the administrator want/need to change.

Alejandro
CTO (Mexique)
Matériel informatique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

GLPI easy to use and very capable for a single or multiple organizations

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : At least two years using the solution to support several customers, multiple support groups and inventory management including licenses, configurations and email following

Avantages :

The hability to support multiple organizations in an easy workflow with business rules

Inconvénients :

Not being able to use a mailbox per customer (Entity)

Ronald
Security Information Analyst (Brésil)
Santé, bien-être et fitness, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Good open source service management platform

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : Using that was ok with no big problems. The main point would be the reports and how to export information from there to have dashboards to support business.

Avantages :

It is an ITSM that guarantee the management of large IT infrastructures with lots of assets.

Inconvénients :

It is an expensive tool and it is not easy to configure to have the broad view of all information in there.