15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Olark

Olark Live Chat constitue la méthode la plus simple pour entrer en contact avec les clients qui parcourent votre site web. Ajoutez un widget de chat Olark à votre site pour aider instantanément plus de clients et conclure plus de ventes. Olark s'intègre à un certain nombre de plateformes CRM, de vente en ligne et d'assistance pour vous fournir des données fiables et des informations client pertinentes.

Qui utilise Olark ?

Olark Live Chat est idéal pour les petites et moyennes entreprises sur des marchés variés, notamment dans les secteurs de la vente au détail, l'e-commerce, le SaaS, l'éducation, etc.

Olark Logiciel - 1
Olark Logiciel - 2
Olark Logiciel - 3
Olark Logiciel - 4
Olark Logiciel - 5

Olark ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Olark

Olark

4,5 (471)
29,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
27
30
4,7 (471)
4,4 (471)
4,6 (471)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
55,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
183
245
4,3 (3 865)
4,2 (3 865)
4,3 (3 865)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Olark

Freshchat
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Messagerie client en temps réel
Relevé et historique des chats
Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Drift
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Messagerie client en temps réel
Réservation en ligne
tawk.to
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Messagerie client en temps réel
Relevé et historique des chats
Tidio
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Rapports et analyses
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
LiveChat
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Messagerie client en temps réel
Relevé et historique des chats
LiveAgent
Fonctionnalités les mieux notées
Chat proactif
Gestion des boîtes de messagerie
Journalisation des appels
Comm100 Live Chat
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Messagerie client en temps réel
Stratégie de marque personnalisable

Avis sur Olark

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
61%
4
34%
3
5%
2
1%
1
0%
Fakher
Marketer (Tunisie)
Meubles, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Plateforme de chat

5,0 le mois dernier Nouveau

Avantages :

Olark possède une interface facile à utiliser

Inconvénients :

Il est décevant de constater qu'il n'existe pas d'application mobile

Bediss
Digital Marketer (Tunisie)
Vente au détail, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Facile à utiliser

4,0 il y a 3 mois

Avantages :

Le chat est un autre moyen d'interagir avec les clients qui ne sont pas disposés à appeler ou à envoyer un e-mail

Inconvénients :

Les paramètres nécessitent un peu plus de réglage.

Shayne
Shayne
Director of Sales (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

The Best Customer Service Add On!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Our company (which is a SaaS), started using Olark after we had major issues with another website chat client. Olark is way better and is definitely more reliable. Apart from work, I also use Olark for one of my e-commerce side businesses. Right now, it can easily be integrated with WordPress. Not sure about other platforms, though.

Avantages :

1) User-Friendly: I've found Olark to have a very simple and user-friendly interface for both - the recipient and the sender. 2) Affordability: Olark gives you the opportunity to look much bigger and way more professional than you already are! All of this at a very nominal price, of course. As of April 2019, Olark has one pricing model that can either be billed monthly, annually or for two years straight. As you choose a longer commitment, the prices reduce accordingly. Also, if you're not sure about what chat client is best suited for your business, you can always try Olark for 2 weeks, absolutely free. What I like the most is that there are no "Starter", "Pro", "Enterprise" discriminations! 3) Intelligence: Olark allows you to pre-assign quick responses that keep your customers from having to wait for an answer. Our employees love this feature because they don't have to type the same response again and again. Another smart feature is the notifications that our employees get when they leave their workstations and forget to log out. Olark gives the customer a quick response, giving them an option to send the chat as an email instead. This is great for a future follow-up. 4) Reporting Feature: Olark gives the administrator the option to assess the quality of an employees' chatting capabilities as well as his/her productivity levels. An employee can also learn from any feedback that's left by their customer with regard to their chat experience.

Inconvénients :

1) No Image Sharing: This may not be a necessity for all businesses, however, we occasionally require our customers to send us screenshots of the issue that they are facing. This can help us serve them better. We have makeshift walkarounds for this, but having an image sharing option would be great. 2) One User At A Time: Unfortunately, only one user can be logged on to the agent at any given time. This could be a deal breaker larger businesses that have more than one customer care representative.

Ifeoma
Ifeoma
Developer (Nigeria)
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to use support solution.

4,0 il y a 6 ans

Avantages :

Olark is amongt the simplest helpdesk applications to try. It is intuitive and has a very short learning curve for new support staffs I have introduced to Olark. Olark has got an array of smart features , which helps the conversion rate on our website and also helps the sales team better improve the quality of customer service offered to customers and clients. I like the searchable transcript feature , which ensures every conversation between sales agents and web. visitors are saved in the cloud. Thereby allowing anyone on the sales team to search through the chat transcripts either for analysis purposes or to follow up on previous conversations. It has an efficient mobile approach ,which has ensures users who communicate with the website team via mobile phones, have a quality experience just as someone communicating via pc or tablet.

Inconvénients :

Olark automatically closes open chat conversations if agents have not responded in over five minute. I wouldn't know why this was introduced ,however it does not do the sales team any good.

Jesse
Support Representative (É.-U.)
Services financiers, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Decent value but performance somewhat lacking

2,0 il y a 5 ans

Commentaires : When Olark is functioning correctly, it's a decent tool. The service is affordable, and this has been the largest draw. Our organization uses it as an integrated chat support option and it has helped take our support to a higher level. Some issues arise however when our users contact our other support channels and report "not getting a response" which we determined to result from our rep's not receiving the text, simply open chats with no content. We have no way to determine when this is happening or why but it comes and goes sporadically. When the transcripts are later sent to our email inbox (another of their useful features) we see the conversation, but by then it's too late and our customers are already frustrated. We've kept it for over 2 years because we've built a lot of our other functionality around it, however the problems (such as not having accurate visibility of when other reps are online as another example) have continued and we will likely be seeking an alternative option.

Avantages :

Easy to use Through metrics and reporting Easily integrated with other ticketing and metrics tracking programs

Inconvénients :

Unable to post images (from the chat rep side) Performance/ functionality somewhat inconsistent Limited ability to create personalized macros Agent visibility (knowing when teammates are online) often unreliable/ not functional

Réponse de l'équipe de Olark

l’année dernière

Hi Jesse, Thanks for your review. We're glad we could be helpful. If you have any questions around additional support or the ability to post images we'd be happy to chat with you at Olark.com

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