Description de Blue

Blue est une plateforme holistique de gestion de l’expérience conçue pour gérer les initiatives d’opinion les plus populaires, des opinions des étudiants sur l’enseignement à la motivation des collaborateurs sur le lieu de travail.

Conçu pour prendre en charge vos processus d’opinion les plus importants, notamment les évaluations de cours, les enquêtes d’engagement et les évaluations à 360 degrés, Blue exploite votre infrastructure existante (SIS, SIRH, LMS, SSO, CRM, etc.) grâce à ses capacités d’intégration de premier ordre pour une automatisation inégalée, une sécurité optimale et une confidentialité des données.

Qui utilise Blue ?

Structures nécessitant une solution logicielle d'enquête robuste et flexible qui s'adapte à leurs processus de gestion des opinions et réponde à leurs besoins particuliers en se centrant sur l'automatisation, la flexibilité, l'évolutivité et la sécurité.

Où peut-on déployer Blue ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Explorance
  • Situé à Montreal, Canada
  • Fondé en 2003

Assistance Blue

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Argentine, Australie, Bahreïn, Brésil et 21 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, catalan, chinois et 27 autres

Blue - Prix

À partir de :

7 500,00 $US/année
  • Non, pas d'essai gratuit
  • Non, pas de version gratuite

Blue n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Blue est disponible à partir de 7 500,00 $US/année.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Explorance
  • Situé à Montreal, Canada
  • Fondé en 2003

Assistance Blue

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Argentine, Australie, Bahreïn, Brésil et 21 autres

Langues

allemand, anglais, arabe, catalan, chinois et 27 autres

Blue en vidéos et en images

Blue Logiciel - 1
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Blue Logiciel - 3
Blue Logiciel - 4
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En voir 6 de plus
Vidéo de Blue
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Fonctionnalités - Blue

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Apprentissage interactif
  • Bibliothèque de questions
  • Commentaires anonymes
  • Configuration/suivi des objectifs
  • Créateur d'enquêtes
  • Distribution multicanal
  • Enquêtes et feedback
  • Enseignement supérieur
  • Feedback en continu
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la formation
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des employés
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des objectifs
  • Gestion des performances
  • Gestion des évaluations
  • Gestion du recrutement
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Intégrations de tiers
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Portail libre-service
  • Portail étudiant
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance des employés
  • Sondages d'opinion
  • Sondages et votes
  • Suivi de la progression
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives à Blue

Qualtrics Research Core (RC) est la plateforme d'enquêtes en ligne la plus sophistiquée du monde. De la recherche aux informations, à l'action.
Un LMS en open source s'adressant aux écoles qui gère les annonces, les affectations, le calendrier, les relevés de notes, les tests et les questionnaires.
Applications mobiles pour la gestion des événements/conférences, la gestion des associations et des adhésions, la motivation des étudiants et la communication avec les employés de l'entreprise
La plateforme SkillsBoard connecte gestion de l'apprentissage et gestion des talents dans un Hub de compétences pour aligner performance, développement et apprentissage. En savoir plus sur SkillsBoard
niikiis est un logiciel configurable et tout-en-un d'expérience des employés pour les petites et moyennes entreprises.
Factorial simplifie les processus RH pour chaque étape du cycle de vie des employés, afin que les services RH puissent se concentrer sur ce qui compte vraiment. En savoir plus sur Factorial
Accédez facilement aux informations sur les employés et gérez-les depuis n'importe où et à tout moment. Offrez une meilleure expérience à vos équipes avec Talentia HCM.
Passez d'une gestion manuelle à une gestion productive des performances tout en responsabilisant vos collaborateurs et en les alignant sur les objectifs de votre entreprise. Comprend également un SIRH (système d'information de gestion des ressources humaines) complet et des fonctions de motivation des collaborateurs.
Le suivi des candidatures de ClearCompany a été récemment revu pour offrir à votre équipe de recrutement les outils dont elle a besoin pour recruter rapidement les bonnes personnes.

Avis sur Blue

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
29%
3
6%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Robust Product with Excellent Support

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We use Blue to manage the course evaluation process across the entire university. I am one of about a dozen users who each manage an individual school within the university. Mine is the largest (comprising about 60% of courses offered and closer to 75% of courses evaluated).
Our university has been using Blue for about three years now. We chose this software after negative experiences with our last vendor, and we were specifically looking for something that could provide all of the below:
1) Automated data feed from our student information system (SIS) to Blue.
2) Customization for each school using the software.
3) Unified email messaging (one email per student per school regardless of number of courses involved).
4) Ability to handle large and complex questionnaires with built in triggering to ask the right questions for each individual course and instructor.
5) Ability to customize opening and closing dates for evaluations down to the course level.
6) Ability to manage both mid-term and end-of-course evaluations.
7) Ability to evaluate multiple instructors for a single course with a seamless experience for students (course and all instructors on a single questionnaire) and automatic distribution of data to separate reports per instructor (all receive course responses but each sees only their instructor responses).
I am the most advanced user on our campus, both based on training and based on the extensiveness with which I use the software. For most users here, the cour

Avantages :

The robust amount of features. Ability to copy setup from one term to the next. Ability to extensively customize evaluation process. Ability to correct an error, add a course, or otherwise update data after evaluations have started. Commitment of Explorance to improving the software based on customer feedback. Variety of training options and levels, including customer and Explorance staff led monthly webinars.

Inconvénients :

High learning curve for new users. Some of the limitations in reporting (less direct control of size/layout of displayed graphics, inability to do certain calculations in export to excel reports).

candace
ed tech specialist (É.-U.)
Enseignement supérieur, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

great product - great company

5,0 l’année dernière

Commentaires : Blue is a great product - eXplorance is a great company.

Avantages :

Blue has a lot of features and integrates well with our other systems.

Inconvénients :

Blue is somewhat complicated to administer.

Amber
Senior Analyst (Canada)
Enseignement supérieur, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Steep learning curve and limited out of box reporting capabilities

3,0 l’année dernière

Commentaires : Onboarding is fairly difficult. The product is complex, even to set up a basic project. It is easy to make mistakes and not enough safe-guards built in. Training new users is either very time consuming or expensive depending on whether you train in house or purchase training from Blue. The interface is not very aesthetically pleasing and the survey layouts are also difficult to make visually appealing and tend to need a lot of tinkering to make things line up and look nice. The documentation is hit and miss as far as whether it is helpful. Customer service is good with simple issues. Complex problems tend to drag on and require a lot of time commitment on the client-end to sort out.

Avantages :

Projects are highly customizable as far as questionnaire content is concerned.

Inconvénients :

Easy to make mistakes. Error logs usually do not provide useful information. Project set up takes more time than it should. Text export includes residual html characters that need to be converted/cleaned up before text analysis in external software. Reporting is limited and the visuals are very unattractive. Modifying the visuals is labor intensive. Much easier to export data and use an external tool. Data source set up and intermediary relationship tables unnecessarily complicate the process. The product does not take into account that more than one department in an organization may use the product i.e. a default email address that is required by the system but may result in sensitive information being shared from reports if the to/from/cc fields are not filled out properly on a report that is being disseminated via email.

Matthew
Assistant Director (É.-U.)
Enseignement supérieur, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Exceeding expectations and solving business needs

5,0 l’année dernière

Avantages :

This software allowed us to transition from paper based to electronic reviews. It provided a large community of experienced users from which to learn best practices. It created a safe, reliable platform to maximize our evaluation process.

Inconvénients :

when a subject changes their evaluation dates, they are not reflected in all the related data tables. dynamic dates do update when reminder emails are sent. course questions vs. instructor questions and how to configure in reports.

Alternatives envisagées : Qualtrics CoreXM

Pourquoi passer à Blue : Because blue has a better design for course evaluations

Greg
Manager, Institutional Research (Canada)
Enseignement supérieur, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Higher Ed review of Blue - +10 years and still going!

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall I've had a positive experience working with Blue. Their support team is fairly knowledgeable and hands-on. Their development team is also fairly responsive to 'feature requests' which is great. My team uses the product almost daily where it satisfies most (if not all) of our survey requirements. I've enjoyed seeing Blue evolve over the past 10+ years and look forward to working with it in the future.

Avantages :

I've been a blue user for 10+ years and work with the product almost daily. We use it primarily for student surveys such as Student Satisfaction, Course Evaluations, and Graduate Outcomes. We also use Blue to collect information from other stakeholders (i.e. Industry, Employees, Employers, Alumni, etc). Creating surveys is easy and intuitive for my small research team. We typically do not have any down-time with this product besides the occasional maintenance shutdown to our onsite hosted environment.

Inconvénients :

Blue is a great product for surveying stakeholders at our institution however the way they deploy features to only certain blue products makes using the software challenging. A feature available in a course evaluation survey for example may not be available in another survey 'product'. I find this challenging as I've often had to recreate complete projects in order to take advantage of certain project/reporting features. The products should be seamless and integrated across all surveys in blue... For example, DRA - Dynamic Report Access is a great feature for dynamically assigning reports to a role (vs. an individual user), however is not available for use with a standard survey.