Description de ModMed

EMA de Modernizing Medicine est un système de dossier médical partagé conçu spécifiquement pour les spécialités suivantes : dermatologie, ophtalmologie, orthopédie, ORL, chirurgie plastique, traitement de la douleur et urologie. De plus, le système peut être utilisé par un nombre illimité de prestataires de soins et d'assistants. Ce système créé par des médecins propose de nombreuses fonctionnalités clés comme une application iPad native, un système d'apprentissage adaptatif sur le cloud, des notes et des factures automatisées, des fonctionnalités MIPS et MACRA, etc. Une gamme complète de solutions intégrées est également disponible.

Qui utilise ModMed ?

Cabinet de dermatologie, ophtalmologie, orthopédie, chirurgie plastique, ORL, urologie et traitement de la douleur.

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ModMed

4,3 (151)
ModMed
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
72
Intégrations introuvables
4,2 (151)
3,7 (151)
4,1 (151)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
1
Intégrations introuvables
5,0 (1)
5,0 (1)
5,0 (1)
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Alternatives à ModMed

TRIARQ Health
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Intergy
Fonctionnalités les mieux notées
Clôture de réclamations
Planification des patients
Saisie de codes et de frais
Allscripts Practice Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Planification des patients
Vérification de l'admissibilité à l'assurance
Nextech EMR & PM
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Planification des patients
Intelligent Medical Software
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Facturation
Prescription électronique
Sevocity
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Facturation médicale
Planification des patients
athenaOne
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des rendez-vous
MicroMD
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
AdvancedMD EHR
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des dossiers patients
Planification des rendez-vous

Avis sur ModMed

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
3,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
26%
3
10%
2
3%
1
7%
Tom
Tom
CEO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

An EMR that puts the physician and patient first

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

Specialty-specific EMR built that is easy to use and intuitive. Assists with proper ICD-10 coding and use of modifiers. Additional modules for Pathology, Practice Management/Billing, Telemedicine, and MIPS reporting are available as integrated features. A proactive and responsive company that takes provider issues and input seriously.

Inconvénients :

The system is designed around an optimal workflow. As with any EMR, office workflows will need to be updated in order to align with the system's capabilities.

Réponse de l'équipe de Modernizing Medicine

il y a 5 ans

Tom, thank you for taking the time to share your review and for your continued support! -Alex B., Marketing

Brandon
Practice Administrator (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées :

Modernizing Medicine

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : Overall our experience has been positive with ModMed. I think part of any new EMR is that they do so much it takes time to really incorporate it all into your practice. So on that end, I think even the things we currently like the least will improve.

Avantages :

The software is a whole suite with EMR and practice Management. The two work together nicely. It allows easy scheduling of providers and linking of the visits. It helps drive the physician through their note while ensuring that they are coding their visits properly. It also helps with MIPS and other programs. They also do regular updates to improve the software, which is great.

Inconvénients :

The things that are the least liked are the inability to really fine tune the scheduling. Even though you limit the type of appointments per location or provider, it still providers the schedulers with all options even if they are not able to use them. Also, creating the notes can be a bit cumbersome. I think some more "customization" would be helpful.

Charity
Practice Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinets médicaux, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

The schedule is development's redheaded stepchild

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : EMA is robust, and the PM system has come a long way in the past few years. Medical documentation is vital (EMA), and the billing portion of the PM has understandably received more attention and more advancement than the scheduling portion. Hence my title.

Avantages :

Integration with Relatient for appointment confirmations

Inconvénients :

The list is long, but here are a few highlights: -Desperately need permissions granularity by user and by appt category (preference group). -When an account is inactivated users are still able to set appts. Not ok. Inactivating an account should disable it from a scheduling perspective. -As an administrator I'm spending way too much time changing the templating daily. The templating is simplistic and clunky as far as edits to existing template. Needs a delete option of "from today's date forward" and not just "delete all" or "delete this single one". -The schedule block feature should be granular; not all users should have that permission. I also need to be able to make recurring blocks, to be able to choose the date in the block window and not have to go to that date in order to block (which if you're in a week view is a PIA), and need to be able to choose a date range. -The schedule grid was not optimally designed for a multi-provider practice that wants to "view all providers here today". Each time I go to the schedule I have to reload every doc. Would like to be able to choose a default schedule that could be user preset that would load with some sort of default button, or at the very least have the system keep the memory sticky of the way I had it loaded when I left that screen. Way too many clicks right now. -Canceling appointments requires too many clicks. -Need a drag and drop feature from one provider's schedule to another.

Réponse de l'équipe de Modernizing Medicine

il y a 4 ans

Dear Charity - Thank you for taking the time to share your detailed feedback with us. I have personally shared this with our product teams here for review. Our support team will be reaching out directly to you to assist on several of the items noted. - Holly A., Clinical Solutions Manager

Holley
Practice Admin (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Mod Med transition

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

The accuracy of reporting and ease of use

Inconvénients :

Relatient confirmation system was not offering enough resources for our practice.

Alan
President (É.-U.)
Cabinets médicaux, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées :

Best EHR I’ve used!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our entire practice runs on ModMed EHR and practice management. This is the best business move I have ever made.

Avantages :

EMA (Electronic Medical Assistant) by Modernizing Medicine increased my productivity by 3-fold. That is to say, with this product I can see 3X more patients than I could without it. Charting is meticulous and fast, and visits are completed by the time the patient leaves. Frequently updated to give requested features — updates occur about every 2-6 weeks. Tech support is excellent and responsive. Requests for enhancements are responded to rapidly.

Inconvénients :

Steep learning curve when starting makes it seem intimidating, but after a few days of use, it becomes automatic. Frequent updates sometimes introduce coding errors that need correction

Réponse de l'équipe de Modernizing Medicine

il y a 3 ans

Hi Dr. Gorenberg - Thank you so much for the great feedback and sharing your review with others considering our EHR and suite of solutions. - Holly, Clinical Solutions Manager