17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Maintenance Connection

Maintenance Connection d'Accruent est une solution multisite de GMAO/EAM (Enterprise Asset Management) qui aide les équipes de maintenance à passer d'une maintenance réactive à une maintenance préventive des actifs, à prolonger la durée de vie des actifs et à maximiser le retour sur investissement grâce à une plateforme robuste et facile à utiliser avec une mise en œuvre simple et rapide et une excellente satisfaction dans la prestation de services. Cette solution est conçue pour être évolutive, quelle que soit l'entreprise, offrant une flexibilité et une configurabilité étendues qui garantissent une fonctionnalité approfondie dans les principaux secteurs d'activité.

Qui utilise Maintenance Connection ?

– Fabrication/entrepôt – Énergie – Gestion des installations – Soins de santé – Gouvernement – Loisirs – Gouvernement de la ville et de l'État – Transport – Métal/mines

Maintenance Connection Logiciel - 1
Maintenance Connection Logiciel - 2
Maintenance Connection Logiciel - 3
Maintenance Connection Logiciel - 4
Maintenance Connection Logiciel - 5

Maintenance Connection ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Maintenance Connection

Maintenance Connection

4,5 (298)
110,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
65
2
4,3 (298)
4,3 (298)
4,6 (298)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
26,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
115
20
4,4 (156)
4,3 (156)
4,4 (156)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Maintenance Connection

ClickMeeting
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des inscriptions
Inscription en ligne
Streaming en direct
IBM Maximo Application Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la maintenance
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
CribMaster
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
HxGN EAM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Gestion du cycle de vie des ressources
Suivi des ressources
Infor M3
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la chaîne logistique
Gestion des stocks
Gestion financière
UpKeep
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
eWorkOrders CMMS
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des ordres de travail
Maintenance préventive
Aladdin
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Gestion des techniciens
Historique des services
Prometheus Platform
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Gestion des stocks
Rapports et analyses

Avis sur Maintenance Connection

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
48%
4
46%
3
5%
2
1%
1
0%
Godfrey
Godfrey
Technical Quality Manager (Malawi)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Tabac, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Maintenance Connection Review

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : The software is extremely user-friendly and functionality. It is capable of handling much more than asset management, preventative maintenance, protocols, and task tracking. It even has a process of evaluation for collective requests and budget control.

Avantages :

Maintenance: calendar-based maintenance planning to facilitate preventive/predictive maintenance. Since automated alerts are sent, periodic maintenance is required, essential maintenance is hardly ever forgotten.

Inconvénients :

Provides only a few tools for creating ad-hoc or tailored reports.

Joanna
Joanna
Maintenance Coordinator/Engineering Clerk (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

CMMS Software You Can Use

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : We have been able to implement MTBF tracking and starting to analyze the data we've been collecting to help put the top issues to rest. Their customer service team is top-notch, they are there to answer any questions or issues you might have. Kudos to them and all of their quick responses!!

Avantages :

The simplicity of initial setup and the ease of daily use is one of the best things about Maintenance Connection. The software is very intuitive and is designed with the end-user in mind. Their community area (MC User Connect) is a great part of the package - there's a Product Suggestion area, on-demand learning videos, and a library that holds a great amount of instruction if needed.

Inconvénients :

If you are using Maintenance Connection to connect multiple locations or facilities under one system, there are some areas of the software that need to be location specific, such as Failures - all 8 of my facilities do not share the same failure codes - we each have different equipment and machinery.

Réponse de l'équipe de Accruent

il y a 6 ans

Thank you so much for the great review, Joanna! We're so glad you're a Maintenance Connection customer. Thank you!

Stergios
Operations System Manager (É.-U.)
Matériaux de construction, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Maintenance Connection Review and Feedback

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Overall, the product is great. I would like to see options to schedule more then a week out.

Avantages :

Ease of use for building PMs and work order creation. Mobil use is a great option

Inconvénients :

Labor management and multiple modules to create a PM.

Steven
Maintenance Supervisor
Automatisation industrielle, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

limited usefulness with Ipads

3,0 il y a 8 ans

Commentaires : Our technicians use Ipads to access the program, and they are very limited in what they can see and do. When work orders are in a complete status, they are not easily accessible form the ipads, which limits the information the next shift has to see what has been done. The work orders only have a very small text line so it is awkward to type in and to see detailed notes or reports from the Ipads. Since the techs cannot access the information, the reports tend to be very brief and lack details that could help other techs if the same problem comes up again. The company wants to save money on the number of computer logins, so techs do not have regular access to see the work orders on a computer, and the program works differently between the Ipad and computer so they cannot use the computer efficiently when they do manage to get access through one. I have tech level access, but still receive automated reports which can be helpful to see what is going on; I do not see what flexibility there is with creating new reports or using the program to track specific techs or shifts.

Avantages :

It is helpful in tracking work that needs to be done. It makes assigning projects to specific technicians easy, and tracking how long it takes to complete projects.

Inconvénients :

Tablet program is awkward and very limited use when used on its own.

Stephen
Administrator (É.-U.)
Produits pharmaceutiques, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Overall Maintenance Connection Review

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : We use the maintenance connection software daily and have become more friendly with it as time goes on

Avantages :

Multiple functions available including assets, preventative maintenance and work order modules plus users and groups

Inconvénients :

the reporting features are not as easy as other programs