Description de Capsule

Capsule est le CRM en ligne simple et intelligent. Établissez des relations clients plus fortes, augmentez vos ventes et gagnez du temps. Capsule gère vos contacts, vos e-mails, vos activités et votre pipeline de ventes en un seul endroit. Il s'intègre à d'autres outils populaires tels que Google G Suite et offre une vue complète de vos clients et autres contacts. Il propose un compte gratuit pour deux utilisateurs ou des comptes payants à partir de 12 dollars par mois.

Qui utilise Capsule ?

Les propriétaires de petites entreprises qui veulent mieux organiser leurs activités commerciales et leurs clients. Directeurs des ventes/marketing/VP des petites et moyennes entreprises à la recherche d'un débouché commercial.

Informations sur Capsule

Zestia

Fondé en 2009

Capsule - Prix

À partir de:

18,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Oui, version gratuite disponible

Capsule est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Capsule est disponible à partir de 18,00 $US/mois.

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Informations sur Capsule

Zestia

Fondé en 2009

Capsule en vidéos et en images

Capsule Logiciel - 1 - aperçu
Capsule Logiciel - 2 - aperçu
Capsule Logiciel - 3 - aperçu
Capsule Logiciel - 4 - aperçu

Déploiement et prise en charge de Capsule

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Documentation
  • Vidéos

Capsule - Fonctionnalités

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  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation du marketing
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  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Devis
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des activités
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Qualification de leads
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
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  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels CRM : afficher la liste complète

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Logiciels CRM en ligne : afficher la liste complète

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  • Rapports et statistiques
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Logiciels CRM immobilier : afficher la liste complète

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  • Gestion des e-mails
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Logiciels de CRM pour PME : afficher la liste complète

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Logiciels de SFA (Sales Force Automation) : afficher la liste complète

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Logiciels de gestion de contacts : afficher la liste complète

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  • Rappels
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  • Rapports personnalisables
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  • Segmentation de leads
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Logiciels de gestion des leads : afficher la liste complète

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Logiciels de predictive lead scoring : afficher la liste complète

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Logiciels de prévision des ventes : afficher la liste complète

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  • Rappels
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Logiciels de suivi commercial : afficher la liste complète

Capsule - Alternatives

Plus d'alternatives à Capsule

Avis sur Capsule

Lire les 135 avis

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par note

5
84
4
40
3
9
2
1
1
1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Peter M.
Peter M.
Director
Aviation et industrie aéronautique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/11/2020

"Best CRM I've ever used"

Commentaires: Peace of mind for my business

Avantages: Visual presentation of the data, ease of access, monthly subscription, data capture, project tracking, email link capability, mobile access.

Inconvénients: The CRM had no functions that I disliked

Alternatives envisagées : SugarCRM, Salesforce Sales Cloud et Act!

Pourquoi passer à Capsule: All other products were too complex with difficult to set up daily interactions

Réponse de l'éditeur

envoyé par Zestia le 10/11/2020

Hi Peter,

Chloe here from Capsule. Thanks for taking the time out to write a review about Capsule - we're really glad it's helping your business!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/11/2020
Peter R.
Director
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/11/2020

"wonderful Software for every business"

Commentaires: The software is simple to use, it has a wide range of tools that you can use. However, the great thing you dont have to use all the features and they are hidden away, so they dont affect your everyday usage. Incredibly for this type of software and all the tools you can access, it is incredibly affordable for personal, small business or large companies. We really love the product

Avantages: We have used this software for over five years. We used to use act and were reluctant to move to another provider. We moved because we could use the software on all forms of devices, anywhere in the world. The other great feature is that it is so simple to use, you hardly need any training at all

Inconvénients: Actually we love it, so we dont really have anything negative to say

Réponse de l'éditeur

envoyé par Zestia le 24/11/2020

Hi Peter,

Chloe from Capsule here. Thanks for reviewing us! We're so happy to hear that Capsule has worked out for you!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/11/2020
Utilisateur vérifié
Sales and Marketing Manager
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/09/2018

"Features and Format Lacking, Good for the Basics"

Commentaires: Overall, Capsule seems middle-of-the-road. It's been useful as a database to keep our pipeline and outreach organized at a base level but hasn't impressed beyond that.

Avantages: The ability to export to Mailchimp has been very useful, it allows us to immediately update lists without having to go through multiple extra steps.

Inconvénients: Certain features I'm used to in a CRM are missing. The only way to correlate multiple organizations (as a subsidiary or similar case) is to make a note of it in the organization description and that doesn't link through. You're also unable to categorize a contact under multiple organizations, so you need to create a new person with the same name if you want to put them under more than one company. It would also be nice to have a better search and reporting function. The only things you can search for are the person, organization, case, and note content, so every other bit of information you'd like to search for and compile must be placed as a tag, which gets clunky and disorganized easily. There is some sales pipeline reporting, but the options are not as robust as other CRM systems I've used in the past.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 07/09/2018
Arlène V.
Health Care Consultant
Santé, bien-être et fitness, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/08/2021

"A simple but powerful CRM platform"

Avantages: The one thing I like the most about Capsule is its simplicity. It might not have all the "bells and whistles" that other CRM platforms have but it does its job. The sales pipeline, for example, it is very good because it is intuitive and gives you the key information you need for lead generation and sales – including clear analytics that show you how things have been going. Another thing I am a fan of are Capsule's tasks and their automation. Simply lay out a process and break it into steps, or tasks, and have each one become active once the task that came before has been completed. For me, a mobile app is something I always look at when picking up a tool, so it was great to see that Capsule does have one, which means that I can work even when I am not at my computer.

Inconvénients: While Capsule has a free plan, it comes with a contacts limit that you are likely going to hit in a few months. This may not seem like a problem when you are getting started but it may turn out to be a bit of an issue if you decide to opt for a different CRM solution and need to migrate everything from Capsule. Also, keep in mind that Capsule might not have some features you may want a CRM to have so I would suggest looking at its features list carefully before signing up.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Zestia le 24/08/2021

Hi Arlene,

Thanks for writing a review about Capsule. We really love hearing how our customers appreciate how simple and intuitive it is to use. I'll be sure to let the team know the mobile app and the tasks features are really useful to you!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/08/2021
Rebecca H.
Director
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2020

"Capsule Review"

Avantages: Very easy to set up
Easy and intuitive to use
It is flexible enough so that it can be moulded around a requirement or purpose, even if that function isn't immediately obvious.
The support staff are great at coming up with solutions and work arounds
Support staff are very quick to respond.
The close links with Mailchimp and Zapier are great and really easy to merge different systems.

Inconvénients: You can't 'drag and drop' documents from the system to emails.
There's no 'pre-opportunity' stage - i.e. no way of registering an interest in a product (linking a client and product or organisation) without it being a formal 'opportunity' - there needs to be a 'pre-opportunity' facility to ease admin in the system.
There's no way of retaining a record of a meeting in the calendar.
There's no one to stand behind my husband and remind him to record notes in the system! :-)

Alternatives envisagées : Zoho CRM et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Capsule: it worked better for our requirements, customer support was personal and significantly better and the price was better.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Zestia le 16/10/2020

Hi Rebecca,

Chloe from Capsule here. Thanks for your review - I'll be sure to pass on your feedback to our team. As for the pre-opportunity problem, you could use a Case for that and then you can link that case to an Opportunity if it does move into the pipeline. That way you can have a clear record of it, but it isn't impacting conversion rates or anything like that. You can read more about Cases here:
https://capsulecrm.com/support/projects-and-events/understanding-cases/. While you can't see your past tasks in the Calendar, you can go to the task list view and filter for completed tasks. Here you'll be able to see a list of everything that's been completed. While we can't put someone behind your husband and nudge him - you could set up a task for a certain time each day that recurs every week (5 recurring tasks), basically just as a prod to remind him to add notes? I hope that gives you some tips and if you need any extra support you can always reach out to us.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2020