Description de Totango

Totango est une plateforme de réussite des clients qui aide les entreprises à revenus récurrents à simplifier la complexité de la réussite des clients en connectant les points des données clients, en surveillant activement les changements d'état des clients et en menant des engagements proactifs. Les grandes entreprises utilisent Totango pour réduire le taux de désabonnement, augmenter les revenus prévisibles et maximiser la valeur client au fil du temps.

Qui utilise Totango ?

Les grandes entreprises à revenus récurrents qui ont besoin de simplifier leurs opérations client complexes, d'accroître la prévisibilité des revenus des clients existants ou de réduire le taux de désabonnement des comptes de grande valeur.

Totango Logiciel - 1
Totango Logiciel - 2
Totango Logiciel - 3
Totango Logiciel - 4
Totango Logiciel - 5

Totango ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Totango

Totango

4,0 (23)
Indisponible dans votre pays
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
12
3,8 (23)
4,0 (23)
4,1 (23)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
50,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
91
103
4,4 (135)
4,2 (135)
4,6 (135)

Alternatives à Totango

HubSpot Service Hub
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Suivi des tickets d'assistance
Gainsight CS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des flux de travail
Rapports et analyses
Vitally
Fonctionnalités les mieux notées
Monitoring
Score "health score"
Segmentation de la clientèle
SmartKarrot
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Rapports et analyses
Score "health score"
ChurnZero
Fonctionnalités les mieux notées
Engagement des clients
Gestion des tâches
Segmentation de la clientèle
Preferred Patron Loyalty
Fonctionnalités les mieux notées
Carte de fidélité
Cartes de fidélité
Gestion des récompenses
Agile CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion des tickets de support
EngageBay
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des e-mails
Lead nurturing

Avis sur Totango

Note moyenne

Note globale
4,0
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
4,1
Fonctionnalités
3,8
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
26%
4
57%
3
13%
1
4%
Justin
Justin
Sr. Channel Marketing Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Grade the health of your customers

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : This tool really helps give visibility into customer health, in ways that may be otherwise untrackable. Its open API integrates directly into our software product, so getting data is relatively close to real time.

Avantages :

Totango help grade the health of your software product users. We use Totango to determine which users are return users, how often they use our product, and for how long. We can then campaign to users based on usability. It also has a marketing component built in.

Inconvénients :

Sometimes it takes a little digging to find the information you're looking for. It integrates to marketing automation platforms, but you need to use a third party software like Zapier to integrate.

Monika
Customer Success Manager (Pologne)
Appareils médicaux, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Cheap and good CS platform

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : We were implementing Totango for quite some time. We have a lot of customized metrics and we required integration with BigQuery. We just started using it recently. I see a lot of good sides and useful features but I also see some missing unfortunately. However, it's a good value for money so far.

Avantages :

The biggest pro is definitely a price. For little money we get a lot of functionalities and useful features i.e. inapp NPS, successplays, possibility to integrate with a lot of tools etc. I'm sure it's a great platform to start with to make your daily CS work easier. Also, their support is super responsive and helpful. So far I had no issues. They were also very helpful with the onboarding and implementation.

Inconvénients :

I've already noticed that there are some funcionalities missing. I'm not sure if other platform have it but for example it's not possible to export some reports/dashboards with widgets, or to send reports monthly.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Worst saas tool ever. Let alone for customer success.

1,0 il y a 12 mois

Avantages :

Nothing. Basic customer success features are okay.

Inconvénients :

Getting data into totango and synchronising data with other softwares is ridiculously difficult, painful and useless. Even with tools like zapier. If you use any other software for sales/marketing/finance - do not use or waste time in implementing totango.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Appareils médicaux, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A bit clunky to use

4,0 il y a 5 mois

Commentaires : The integration with the tool took a long time (almost a year) and required a lot of workarounds. I think it still hasn't won me over fully, and I struggle to come back to it every day to log each touchpoint.

Avantages :

Totango is flexible in the context of integration with already existing solutions, ie. Hubspot - we transfer customer data two-ways between HS and Totango.It allows to set up of custom Health score, custom alerts and has a broad range of functionalities that can help with customer engagement and activities overall.

Inconvénients :

It is still a bit clunky in context of UI - some functionalities are hidden, buttons are not intuitively placed, timeline of interactions is not so easy to navigate and you can't pin information or notes like in Hubspot. The "touchpoint" is a bit tricky because one miss-click can make it so that the internal note will be sent to the people tagged in it! You also can't save a touchpoint card if you opened up a task in it, and didn't save the task first...Also the hierarchy between Company and Product is not intuitive and causes some problems during the integration.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Totango could be better. It could also be worse.

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : I've been responsible for its use for a few years, and am not thrilled with this software. We use it to track for our account managers, and even they are frustrated by this.

Avantages :

I like Totango's ability to segment users based upon their health. I like the qucik automation and tracking of user actions. I like the hierarchy that is allowed for customers, though I wish this was more extensive.

Inconvénients :

I don't like that they can only have two levels of hierarchy short of extensive workarounds. I don't like that there are many fields which can't be rolled down, for some strange reason. Their focus on their slack integration instead of resolving basic feature requests is problematic. I haven't had the best experience with their support.