SilkStart MultiChapter

Description de SilkStart MultiChapter

SilkStart est un fournisseur de logiciels cloud complets et faciles à utiliser pour les organismes comptant des adhérents. Le système de gestion des associations (AMS) de SilkStart permet de simplifier les opérations. Ainsi, que votre association compte quelques membres ou mille, vous êtes connecté avec eux via une base de données cloud centralisée. SilkStart crée de magnifiques sites web fonctionnels et compatibles avec les technologies mobiles qui peuvent également s'intégrer aux sites existants.

Qui utilise SilkStart MultiChapter ?

Cette solution s'adresse aux entreprises commerciales, aux organismes à but non lucratif, aux ateliers ouverts, aux associations confessionnelles, aux business angels, aux associations d'anciens élèves et aux associations multi-sections de toutes tailles.

Informations sur SilkStart MultiChapter

SilkStart

Fondé en 2010

Informations sur SilkStart MultiChapter

SilkStart

Fondé en 2010

SilkStart MultiChapter en vidéos et en images

Vidéo de SilkStart MultiChapter
SilkStart MultiChapter Logiciel - 1 - aperçu
SilkStart MultiChapter Logiciel - 2 - aperçu
SilkStart MultiChapter Logiciel - 3 - aperçu
SilkStart MultiChapter Logiciel - 4 - aperçu
SilkStart MultiChapter Logiciel - 5 - aperçu

Comparez le prix du logiciel SilkStart MultiChapter avec ses alternatives

À partir de

200,00 £GB/mois
125,00 $US/mois
s/o
145,00 $US/unique

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non
Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de SilkStart MultiChapter

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Fonctionnalités - SilkStart MultiChapter

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Billetterie des événements
  • CRM
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communautés de membres
  • Comptabilité
  • Comptes de membre
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des chapitres
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des factures
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des newsletters
  • Gestion des élections
  • Gestion des événements
  • Gestion financière
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Personnalisation
  • Planification des événements
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rappels par e-mail
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Répertoire de membres
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion d'association : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Billetterie
  • Billetterie des événements
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Conférences/Conventions
  • Données en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gamification
  • Gestion de site web
  • Gestion des badges
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des expositions et des fournisseurs
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des parrainages
  • Gestion des participants
  • Gestion des présences
  • Gestion des remises
  • Gestion des réservations groupées de chambres
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Inscription des visiteurs
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mariages et fêtes
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification des événements
  • Promotion sociale
  • Rappels
  • Rappels par e-mail
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion d'événements : afficher la liste complète

  • API
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • Calendrier des événements
  • Champs personnalisables
  • Communication avec les membres
  • Comptes de membre
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des applications
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des factures
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des présences
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification des cours
  • Planification des événements
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail libre-service
  • Rappels
  • Rappels par e-mail
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des présences
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des abonnements : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de contacts
  • Base de données de membres
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Comptabilité
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la communication
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des présences
  • Gestion des reçus
  • Gestion des subventions
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification des événements
  • Rappels
  • Rappels par e-mail
  • Rapports ad hoc
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit

Logiciels pour ONG (organisation non gouvernementale) : afficher la liste complète

Alternatives à SilkStart MultiChapter

Plus d'alternatives à SilkStart MultiChapter

Avis sur SilkStart MultiChapter

Lire les 36 avis

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par note

5
20
4
12
3
3
2
1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Tricia G.
Executive Director (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

SilkStart Database and Website-a great choice

5 il y a 5 ans

Commentaires : I did a lot of research before choosing SilkStart and while the cost was a little more than the other comparable options, I felt that the customer service was extremely important and worth the extra cost. From the start, the people from SilkStart were very helpful and knowledgeable. Having never built a website and starting essentially from scratch, they helped guide me through the process and make important decisions on what to include in both the website content and database information captures, how to prioritize and tutorials on how to manage both the website and the database. We launched our site 5 months ago and we are so happy with the website. We are in the midst of registering for a big conference and the set up was easy for us to do. We were able to offer multi sessions within the conference as well as a variety of ticket options which has been extremely helpful. We had a few questions along the way, and after submitting a ticket, we had the questions answered within a couple of hours. SilkStart was a great choice for us!

Avantages :

Ease of use, many tutorials and FAQ to help problem solve, easy access to support with quick response time.

Inconvénients :

The cost was a little higher than that of others we compared.

Réponse de l'équipe de SilkStart

il y a 5 ans

Thanks Tricia. We're glad to hear that our commitment to ongoing customer support was one of the things that won you over. Its great to hear the conference setup was also easy for you.

Ron J.
Principal ()
Administration publique, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

The Benefits of CRM and Great Website Integration in One Package

4 il y a 4 ans

Commentaires : SilkStart was not the least expensive of the alternatives we evaluated, but was also not the most expensive. On balance it delivered good value for money. Some other association management platforms may appear to be inexpensive, but to get the same functionality as SilikStart would have required bolting on additional 3rd party modules and probably some IT skills to enable them. In the end, they were of no better value. SilkStart kept it simple

Avantages :

Starting with the website, we found the available templates yielded clean and contemporary page designs that helped communicate professionalism to members. Integration of a dynamic member directory into the website gives small members an opportunity to showcase themselves and realize a mini website as part of the perks of joining the organization. With SilkStart, this was easy to do - even for people with limited experience on website publishing. SilkStart also streamlined the membership acquisition process by making it faster and easier for new members to join and for the organization to receive payment. A process that used to take days was reduced to minutes. Collecting member fees is usually a headache for organizations and can require significant resources to follow up with members to collect payment. With SilkStart, members receive reminders of their renewal and, if they do not pay on time, SilkStart can continue to send reminders and serve as a virtual collection agency. Many organizations hold events - either as their primary raison d'etre or as fundraisers. With SilkStart, we were easily able to set up events, ticket pricing tiers and create and send messages to promote them. For my client, integration with their QuickBooks system was important. SilkStart delivered.

Inconvénients :

It would have been nice to have a dashboard for administrators, to give them a quick overview of the organizations member status and activities. A member acquisition funnel (like a sales funnel) would be helpful, but is not currently available.

Kim B.
Director of Marketing and Communications (É.-U.)
Développement et commerce international, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Pleasure to work with SilkStart

3 il y a 5 ans

Commentaires : We have been working with SilkStart for over a year now. Through challenges and tribulations of launch and post-launch, training and expectations, SilkStart was very helpful and supportive of our needs. Though the answers were not always what I wanted to hear, they always conveyed with more than just a "yes" or "no" that helped me understand the bandwidth and capacity of the program and the developers.

Avantages :

Modules cover all the aspects of the business we need. The lay-out of the back-end is very clear and it is easy to understand how to navigation among the modules. When we had a problem with communications, they understood and developed a comprehensive group email program that is light years ahead of what it was when launched. They are good at explaining timelines, sprints and priorities.

Inconvénients :

Communications module still needs a lot of work. The templates are very glitchy, image library is difficult to use and cannot manage the images in any order. There's no easy way to send an event notice without creating it in group email module and building from scratch. The bandwidth of the developers, while improved, still seems limited and I'm not really sure where their priorities lie relative to our business functions and requirements.

Réponse de l'équipe de SilkStart

il y a 5 ans

Thanks Kim. We appreciate that you value the support you receive and the value for money SilkStart provides. We're delighted to have such a progressive multi-chapter association on our platform and look forward to continuing to develop our features to meet your unique needs.

Martin B.
Operations and Member Services Manager (Canada)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great choice for small to medium sized not-for-profits.

5 il y a 5 ans

Commentaires : One my major tasks in my first year of employment was to select a new platform for our ageing website and to find an AMS so that we could consolidate our various contacts. I researched a number of options and finally settled on SilkStart. Silkstart offers current technology (updates are frequently rolled out), fresh, modern looking templates and a robust contact/event management system. The pricing is comparable to other more popular software solutions without the burden of a contract. The staff have been fantastic, and the transition was very smooth. It was also important that we find a Candian solution to our needs. I would not hesitate to recommend SilkStart.

Avantages :

Cost effective, fresh templates. various design options with the use of the many widgets available.

Inconvénients :

Not really a con, but the SilkStart is targeting a segment of the not-for-profit market.

Réponse de l'équipe de SilkStart

il y a 5 ans

Thanks Martin. We pride ourselves on making the transition to SilkStart a painless experience and I'm glad to hear that you're finding SilkStart's features robust. Our modern website templates and technology help your organization stand out online and I'm glad to see this helped us stand out over the competition.

Annie J.
Vice President (É.-U.)
Organisme social ou civique
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Great member management platform

5 il y a 6 ans

Avantages :

Our organization is thrilled with our new website backed by SilkStart’s robust platform. With this website, we get the best of both worlds: an award-winning website that projects a modern online image, without having to spend the effort to put it together. From the beginning, our site has been easy to use and we can make our own updates with no technical skills required. The features they develop are exactly what we need. SilkStart gets organizations. Truly. End of story. If we do run into any snags, Silkstart’s topflight customer service is super responsive. Silkstart takes care of us by providing a highly customizable event calendar to suits our needs as event organizers, but also provides a seamless one-stop registration, payment, and feedback experience to out without changing pages. Thank you SilkStart for making managing 700 members so easy.

Inconvénients :

That their software is proprietary. While we've never had a problem with this company, before we came to Silkstart we were left high-and-dry when our web builder went out of business. We were so impressed with Silkstart that we were willing to try again, but we are cognizant that we would have to start from scratch if the same thing happened to them.