15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Open Dental

Une solution complète pour les cabinets dentaires, personnalisable pour s'adapter à toutes les tailles de cabinets, efficace et conviviale. Inclut un large éventail de fonctionnalités utiles, une assistance technique inégalée, des ressources de formation complètes et une communauté d'utilisateurs en ligne. Une équipe expérimentée de spécialistes de la conversion facilite la transition depuis presque tous les autres PMS. Développé par un dentiste dans le but de limiter les coûts de gestion du cabinet et le contrôle des données entre les mains de l'utilisateur.

Qui utilise Open Dental ?

Open Dental a été créé pour servir l'ensemble de la communauté dentaire en fournissant une solution de gestion de cabinet abordable, personnalisable et évolutive pour répondre aux besoins de tous les cabinets dentaires.

Open Dental Logiciel - 1
Open Dental Logiciel - 2
Open Dental Logiciel - 3
Open Dental Logiciel - 4
Open Dental Logiciel - 5

Open Dental ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Open Dental

Open Dental

4,6 (77)
179,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
60
Intégrations introuvables
4,5 (77)
4,5 (77)
4,6 (77)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
29
Intégrations introuvables
4,2 (229)
4,0 (229)
4,3 (229)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Open Dental

Dentrix Ascend
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
ORYX
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Eaglesoft
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Dentrix
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Planification de traitement
Curve Dental
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Graphiques
Dentrix Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des réclamations
Planification de traitement
ABELDent
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des rendez-vous
Gestion des réclamations
Novadontics
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers patients
Gestion des réclamations
Graphiques
Muntra
Fonctionnalités les mieux notées
Graphiques
Planification de traitement
Programmation des tâches

Avis sur Open Dental

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
77%
4
14%
3
4%
2
3%
1
3%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôpitaux et soins de santé, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

The Best Practice Management Software

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Open Dental manages all of our schedule, records, and manage claims and payments. I couldn't practice without it.

Avantages :

I've used Dentrix and Eaglesoft before using Open Dental, and have to say that Open Dental is by far the best. Everything is straightforward, it's simple to learn, and very customizable. Managing patient records and tracking claims and payments is a breeze. Their customer support is incredibly helpful, and the backlog of webinars and videos are the perfect training tools for someone learning the software. On top of the great functionality, the cost is incredibly affordable and makes selecting Open Dental a no brainer.

Inconvénients :

The only downside that I've experienced is that some things take extra steps to reverse if you've made a mistake. Other than that, it's very easy to use.

Réponse de l'équipe de Open Dental Software

il y a 2 ans

Thank you for the feedback - we're so happy to hear that you're capitalizing on the customization options in the software and using all our training resources! We'll continue to work hard to make Open Dental the best value on the market. Welcome to the Open Dental community :)

Nate
Dentist (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

DO IT

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall, this is an easy decision. I highly recommend Open Dental. I have used others, and Open Dental is by far the best out there. It is the cheapest, easiest, and most simple out there. There are many features that makes it amazing. SWITCH today.

Avantages :

The most easy answer all day. GET OPEN DENTAL. It is the best and easiest dental software that you will ever use! Seriously, listen to me. GET OPEN DENTAL. I have used Dentrix, Eaglesoft, and others and Open Dental is by far the easiest to use. The support is AMAZING. you never hear about this with any company, but this company is great at answering questions.

Inconvénients :

There is not ONE thing that I do not like about Open Dental. They are a great company and a great software.

Réponse de l'équipe de Open Dental Software

il y a 3 ans

Thank you for your kind words, Doctor! We are happy your experience has been stellar, that's always our goal. We look forward to continuing to serve you as your practice grows :)

Andrew
dentist (Canada)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Unsatisfactory

3,0 il y a 2 ans

Commentaires : Other reviewers write that they came from Dentrix. I find this add. That is the opposite of my experience.
User cannot simultaneously open Chart and schedule book. Try writing patient note and look something up in the schedule - not possible.
Set the procedure complete in Chart and nothing. You also necessarily need to add it to appointment procedures and complete from Schedule book. What a waste of time. Clinical notes and completed/planned procedures are displayed in the same window - it's a pain to find and add notes. Overall, I don't find Open Dental intuitive. I miss many features from Dentrix where modules are clearly separated and easy to navigate. I would not recommend.

Avantages :

Ability to text patients from within. Quick online support with chat option.

Inconvénients :

It lack usability. Features are outdated.

Lori
Office Mgr (É.-U.)
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Everything you need, nothing you don't.

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : There is a learning curve, but if you take the time to explore the features, you will find the solution to nearly every problem you have ever come across. If not, it's probably in the next update.

Avantages :

Clearly designed by people that understand dentistry.

Inconvénients :

Price of eservices. Specifically text and emails.

Réponse de l'équipe de Open Dental Software

il y a 2 ans

Thank you for your kind words and the feedback, as we are always looking for ways to improve. We look forward to supporting your practice for years to come!

Brad
Operations Manager (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

We love Open Dental!

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

One of the things we love most about Open Dental is how customizable it is. In so many areas of the software, we can make it look and feel exactly how we want. Their customer service is amazing. We can call or chat with them any time and always get a timely response.

Inconvénients :

We have used Open Dental for about 5 years and have never had any huge problems. If/when there are issues, they do a great job addressing them in the next update.

Réponse de l'équipe de Open Dental Software

il y a 2 ans

Thank you for your kind words, and we're so glad you've had such a great experience, that is very gratifying to hear! We look forward to serving you for many years to come.