TeamViewer

Qui utilise TeamViewer ?

TeamViewer est disponible dans presque tous les pays, dans plus de 30 langues.

Description de TeamViewer

TeamViewer connecte n'importe quels PC, serveur ou périphérique sur n'importe quelle plateforme globalement en quelques secondes. Disponible dans plus de 30 langues, TeamViewer est l'un des fournisseurs de logiciels de télécontrôle et de réunion en ligne les plus populaires au monde, couvrant plus d'un milliard d'appareils. Mettre l'accent sur les technologies basées sur le cloud pour permettre un support en ligne, en collaborant en temps réel à travers le monde, avec un portefeuille de produits étendu, incluant ITBrain (anti-malware), Monitis (système de surveillance de site) et Blizz (collaboration en ligne).

Informations sur TeamViewer

TeamViewer

http://www.teamviewer.com

Fondé en 2005

Vidéo de TeamViewer
Play
-thumb
-thumb
-thumb

Présentation des tarifs de TeamViewer

TeamViewer n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de TeamViewer est disponible à partir de 27,90 €/mois.


À partir de

27,90 €/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de TeamViewer

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

TeamViewer - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Accès à distance
  • Accès à plusieurs moniteurs
  • Chat en temps réel
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Dépannage
  • Enregistrement de l'écran
  • Impression à distance
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Rapports et analyses
  • Transfert de fichiers

Logiciels de bureau à distance : afficher la liste complète

  • Chat en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Transfert de session

Logiciels de prise en main à distance : afficher la liste complète

TeamViewer - Alternatives

Plus d'alternatives à TeamViewer

Avis sur TeamViewer

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,3
Fonctionnalités 4,6
Rapport qualité-prix 4,4

Évaluer le logiciel

Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.

Écrivez votre avis !
Thierry D.
Manager
Réseaux informatiques, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2019

"Teamviewer"

Commentaires: Efficace comparé aux autres produits identiques existants.

Avantages: Le plus rapide et le plus efficace des logiciels de contrôle à distance.
La gestion des clients par l'annuaire est très pratique

Inconvénients: Le prix exorbitant de la version payante qui ne permet pas un usage autre qu'obligatoire et intensif.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2019
Xavier D.
graphiste
Design graphique, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    1 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    1 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020

"Ne jamais souscrire un abonnement"

Avantages: j'ai pris une licence pour accéder facilement à mon ordinateur à distance lors d'un déplacement

Inconvénients: Renouvellement de la licence automatique au bout d'un an, sans possibilité de l'annuler. Service commercial incompétent, pratiques commerciales inadmissibles.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/12/2020
Luis daniel R.
Lead Application Developer
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/12/2019

"An essential asset for your team"

Commentaires: For me, personally it's the best app to connect remotely available in the market. Anydesk is a good second.

Avantages: You'll be able to utilize this software to remotely connect to either assist your clients, manage your sytstems remotely, connect to a server, transfer files or execute commands from anywhere in the world. You can bookmark all your connections and manage them in groups and view the status of the machines from a simple side window.

Inconvénients: The license can be a little expensive and sometimes the software may lag if the client you're connecting too is outdated. You need to look up the licenses because even the cheapest one, unless you buy a volume license, you need to be specific on how many people will be using the license and only one can use it at the time.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/12/2019
Cheikh B.
TeamViewer Review
Matériel informatique, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/01/2021

"TeamViewer The best"

Commentaires: TeamViewer allows me to earn money without having to travel as a freelancer.

Avantages: TeamViewer is excellent software, as it allows us to transfer files quickly and privately with a high level of security. With TeamViewer, working remotely has become child's play, because you have remote access that allows you to monitor systems, networks, etc... On Windows and Linux. TeamViewer also gives you the possibility to correspond with colleagues during online meetings. The user interface of TeamViewer is also simple for the use of new software. Installations and updates can be carried out without any problems with a single click. When travelling with TeamViewer, you can use your Android devices, making it easy and convenient to be in contact with the target computer. With TeamViewer you can not only share your screen, but also access your entire computer. In short, TeamViewer is an excellent software compatible on mobile and Pc devices.

Inconvénients: I think it's a good software overall but I find that TeamViewer is very slow when it comes to transferring large files. The other aspect is voice calls really, they are not at their best. The improvement will make a good deal. Finally, without a connection there is no possibility to control or access other devices in our own network.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/01/2021
Alison W.
PowerSchool Administrator
51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2017

"Team Viewer works as a screen sharing program for institutions but is tricky to navigate for users."

Commentaires: For within an organization, the product is great for screen sharing, but outside it is just clunky.

Avantages: I like that Team Viewer has free and paid options for users versus enterprise, it ensures that you have a quality product, but does not then price-gouge the occasional user. Team Viewer is a great alternative for screen sharing when you are able to have the time to figure out the tools, or have an IT Staff who are able to set it up for you and then train you for a simple navigation. I have had good success with companies contacting me through Team Viewer, but never in the other direction.

Inconvénients: There are several things I did not like about Team Viewer. First, Team Viewer is very clunky to use. In terms of just setting up an account, there were steps that we (me and IT) did online and on the application, which also duplicated themselves. There were authorizations that seemed unnecessary. After downloading, the launched application still had to "okay" the computer, with further steps authorizing the machine through email, which were already done as part of setup. We acquired Team Viewer to share a work machine and a personal machine, with the personal account being the initiating account on the work machine, and the work account being the recipient. Due to, as Support said, too many similar characters in the two emails, they were flagged as being from the same organization even though the domains were completely different. Even with support, the issue was not resolvable. The screen sharing is extremely slow on a fairly open (no one was working) 300 mg pipe, which flies for everything else. In the end, we decided it was easier to work with two work machines for what we were trying to do, acquired a few external HDs and just used Remote Desktop. I have had success with other companies contacting me through Team Viewer, but have never been able to initiate back to them. Again, despite supports help, it is like my account is "flagged" to always be from organization to organization with little hope of resolution.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/11/2017