SimpleConsign

Qui utilise SimpleConsign ?

Au service des magasins de dépôt-vente, des friperies et des magasins d'achat-vente, ainsi que des boutiques d'antiquités. Parfait pour les nouveaux magasins. Profitez également de conversions de données gratuites à partir d'autres systèmes. Un système qui évolue réellement au rythme de votre entreprise.

Description de SimpleConsign

Gérez votre magasin de dépôt-vente, votre friperie, votre magasin d'articles d'occasion ou d'antiquités depuis n'importe où avec ce logiciel web avancé pour le secteur de la revente. SimpleConsign fournit un point de vente illimité, ainsi que la gestion complète des clients, des consignataires et des stocks. Toutes les mises à jour ainsi que le support technique, la formation et le transfert de données sont entièrement gratuits. L'éditeur propose une solution parfaitement adaptée aux magasins disposant de plusieurs sites et qui inclut l'intégration à QuickBooks, un reporting robuste, un accès en temps réel pour les revendeurs/consignataires et plus encore. Les avis des propriétaires de magasins de dépôt-vente le résument en un mot... simple.

Informations sur SimpleConsign

Traxia

http://traxia.com/

Fondé en 2009

Let us partner with you!
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Présentation des tarifs de SimpleConsign

SimpleConsign est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de SimpleConsign est disponible à partir de 129,00 $US/mois.


À partir de

129,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de SimpleConsign

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

SimpleConsign - Fonctionnalités

  • API
  • Accès hors ligne
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Logiciels de caisse : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Audit de l'inventaire
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des statuts
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • VMI (vendor managed inventory)

Logiciels de gestion de stocks : afficher la liste complète

  • API
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Catégories personnalisables
  • Catégorisation/regroupement
  • Champs personnalisables
  • Comptes clients
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des prix et des marges
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des transitaires
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Intégration QuickBooks
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Optimisation des prix
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Point de vente (PDV)
  • Pointeuse
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Saisie de commande
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des commandes
  • Suivi des réparations
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing

Logiciels pour la consignation : afficher la liste complète

SimpleConsign - Alternatives

Plus d'alternatives à SimpleConsign

Avis sur SimpleConsign

Lire tous les avis

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,6
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,4

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Eric jackson S.
Managing Partner
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2018

"Early Adopter Here"

Commentaires: We've been very pleased with everything about this software. Most importantly (in my book) their customer service is VERY responsive and extremely helpful. Considering how much our operations rely upon their interface, any downtime would be catastrophic. The handful of times that we have had issues, they really have dropped everything to work with us to get it resolved in short order. That means pretty much everything for our store.

Avantages: The software is very intuitive. We switched our software over from a piece-built Access system back in 2013, and there was a learning curve for staff, but it went very smoothly. For a high-volume consignment based store with over 7,000 consignors, I can't imagine using anything else. Additionally, being cloud-based means that when we have technological complications on one computer, we still have functionality.

Inconvénients: There have been a few tweaks and customization changes that we have requested from the company that either haven't happened or have taken a long time to implement. Please understand, this is a minor issue, and they have become a very large company so we don't expect special treatment. The fact that this is the thing I like "least" is more testament to how great the bulk of our experience has been.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Traxia le 14/08/2018

Thanks so much Eric. What a terrific review! We really appreciate you taking the time. We tweak and make changes to the system based on the number of requests we receive for a particular feature. We truly want SimpleConsign to be a customer-driven system. Believe me, we're listening to all of your suggestions. Thanks again.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/08/2018
Martha V.
Owner/Manager
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/02/2021

"Everything on my fingertips!"

Commentaires: I have everything on my finger tips. Their support is awesome!

Avantages: I love this software because of the ability to work anywhere and with every transaction or change I can see it, no need to be glued to the physical store. It has great reporting, I make my own custom reports, I really like that. I also like the fact that they are always trying to improve it...making it better for us users. Their training videos are a great tool when you forget how to do something. Overall I am well pleased with my decision of moving over to Simple Consign. I just wish they had Big Commerce also like they have shopify.

Inconvénients: No Big Commerce, not connected to ebay...that would be very helpful, if they could connect our store to Big Commerce and eBay.
Also it would be very helpful if it would have a weekly summary of sales report that it would generate a daily sales and than at the end a total of the week. I would like that because that will help me with my sales goals for next years projections. Just a daily report and than at the end of the week all dailys and the end total would be AWESOME!

Réponse de l'éditeur

envoyé par Traxia le 08/02/2021

Thank you so much for your review Martha, with our shopify integration that should open up a lot of other options like eBay. I will bring the rest of your ideas to our dev team, thanks so much!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/02/2021
Lizanne T.
Owner
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2021

"Kids consignment store"

Commentaires: For the most part it’s been great. Since adding the Shopify plug in and most of my business transferring to online now due to Covid I now am very frustrated with it. The customer service has been good but it’s a massive expensive for me for something that really doesnt totally work and yet I’m way to financially invested to change softwares to something that transitions with Shopify better. I hope to see some improvements and more help navigating this.

Avantages: I find the software great for having both new & used items on one software. It’s pretty user friendly and any time I have an issue with it they call me back right away.

Inconvénients: I’m having a pretty frustrating time with the ease of adding Shopify to it. It’s a lot of money to add the Shopify plug in and yet it’s quite archaic. I can’t really find anyone in Shopify that can actually help me because everything needs to be done through Traxia. I wish I could have a few hours with someone that is well versed in both Shopify and Traxia but there doesn’t seem to be such a person. The variants make my website super hard to navigate. I can’t add Facebook shopping or Instagram tagging because of this which has lost me so much business. It’s frustrating in these Covid times as I need all the help I can get and I don’t feel supported.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Traxia le 29/01/2021

Thank you for your review Lizanne. When it comes to our Shopify plug in there are bound to be hiccups as both systems are completely independent of each other. The best course of action is to get your Traxia account set up and then get your Shopify set.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2021
Jennifer H.
Owner
Vente au détail, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    2 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2021

"Traxia"

Commentaires: Like I said earlier, this is a good product and the customer service has always been great when submitting a service ticket, lately that is not so much. Updates are done with no knowledge to us, the customer. When we have found errors to updates or ask a question about the recent updates through the service ticket procedure. We haven't gotten an answer, some times we have had to call the support number to see what is going on.
Other times they say they will get back to you and they forget, so you have to follow up with them.

Avantages: That all features are on one page. It is easy to training new associates.

Inconvénients: That updates are done with out knowledge, and it can cause mistakes and they aren't found all the time by the team that did them. When an update is done and we have questions lastly we have emailed and gotten no response back on why and what happened.
Customer service was one of the reason I used to recommend traxia, but lately that has not been a good experience.
Reporting is good but still have a hard time finding or creating reports that work best for your store.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Traxia le 29/01/2021

Hey Jennifer, thank you so much for your review. Over the past several months we have made it our goal to be even more transparent about updates, and we now include them in a weekly email for all our subscribers,

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/01/2021
Michelle M.
Owner
Meubles, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/01/2021

"Recommended with No Hesitation"

Commentaires: I am finding that inventory management has become much simpler by integrating Simpleconsign into my business. Everyday activities like tagging, uploading photos to my website, processing Items… Have become become much more streamlined and take less time - which saves me $ and stress. I have over 600 consignors, and now I am able, at a click, to access their account, answer their questions, and truly understand their activity. I feel I have much more visibility to my business, and it’s health, as a result of partnering with SimpleConsign.

Avantages: I think the main feature, says it in the name. SimpleConsign… It is simple to use and intuitive. Clearly much thought was put into what features are needed most to run a consignment retail environment. It integrates beautifully with our Shopify website, and is well supported... with technicians responding almost immediately which is what is needed in a retail business space. I would highly recommend.

Inconvénients: Given it requires remote integration (owner driving roll out from afar). I would’ve hoped for an ‘integration coordinator’ for my account. Having one individual from SimpleConsign triage issues, train, ensure account specific issues were addressed, and ensure all the ‘boxes were checked’ would have prevented extra work at my end.
As well, SimpleConsign does not offer a platform that is formatted for phones. I do a lot of work remotely on my Apple phone, and find the platform hard to navigate from my phone.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Traxia le 25/01/2021

Thank you for the review Michelle, usually during your setup process our onboarding specialist is there for you every step of the way. If you are having any issues please contact us at dennis@traxia.com to make sure someone can help you get taken care of ASAP.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/01/2021