When I Work

Qui utilise When I Work ?

Des opérations de petites à grandes entreprises, les équipes de gestion dans chaque secteur utilisent le logiciel gratuit (jusqu'à 75 employés) When I Work pour établir la planification du personnel et améliorer la communication.

Description de When I Work

When I Work est à présent gratuit et offre aux entreprises un moyen simple de planifier et de communiquer avec leurs employés horaires. Offrez un accès à l'emploi du temps et au pointage à chacun, en toutes circonstances. Effectuez vos tâches de planification en déplacement grâce aux applications gratuites pour iPhone et Android. Gagnez du temps et de l'argent grâce à des outils simples de planification du personnel.

When I Work aide à créer les emplois du temps de plus de 500 000 personnes dans le monde entier. Des milliers d'entreprises s'inscrivent chaque semaine pour adopter When I Work. Le tarif de base démarre à 1,50 $ par utilisateur et par mois.

Informations sur When I Work

When I Work

http://www.wheniwork.com/

Fondé en 2010

Vidéo de When I Work
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Présentation des tarifs de When I Work

When I Work est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de When I Work est disponible à partir de 1,50 $US/mois.


À partir de

1,50 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de When I Work

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

When I Work - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Appels audio
  • Chat en temps réel
  • Conférences vidéo
  • Enquêtes et feedback
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fils de discussion
  • Gestion des tâches
  • Intégration de tiers
  • Partage des fichiers
  • Recherche

Logiciels de communication d'équipe : afficher la liste complète

  • Calcul des heures supplémentaires
  • Gestion des calendriers
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi FMLA
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion des absences : afficher la liste complète

  • Budgétisation et prévision
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Main-d'œuvre variable
  • Mesure des performances
  • Planification du personnel
  • Prévision du travail
  • Suivi des compétences

Logiciels de gestion du personnel : afficher la liste complète

  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Facturation
  • Gestion des feuilles de temps
  • Heures facturables et non facturables
  • Saisie automatique du temps
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Taux de facturation multiples

Logiciels de gestion du temps : afficher la liste complète

  • Achats
  • Analyse nutritionnelle
  • Fonctions pour cafétérias
  • Fonctions pour établissements de soins
  • Gestion des recettes
  • Gestion des stocks
  • Paiements et financement en ligne
  • Planification des menus
  • Point de vente (PDV)
  • Repas gratuits et réduits
  • Suivi des plateaux
  • Écoles
  • Étude des coûts

Logiciels de gestion pour la restauration : afficher la liste complète

  • Conforme HIPAA
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des médecins
  • Gestion des non-présentations
  • Planification des gardes
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Rendez-vous récurrents

Logiciels de planification pour cabinets médicaux : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel

Logiciels de planning : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Changement d'équipe
  • Distribution planifiée
  • Gestion de la paie
  • Gestion des ressources
  • Messagerie
  • Planification automatisée
  • Rapports et analyses
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de planning du personnel : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Carte perforée
  • Carte perforée en ligne
  • Gestion de la paie
  • Gestion des feuilles de temps
  • Messagerie
  • Rapports et analyses
  • Reconnaissance biométrique
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des postes de travail
  • Suivi des salariés
  • Suivi des vacances/congés

Logiciels de pointage : afficher la liste complète

  • Base de données de membres
  • Comptabilité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements

Logiciels pour ONG (organisation non gouvernementale) : afficher la liste complète

  • Analyse nutritionnelle
  • Calcul du coût de la main-d'œuvre
  • Coût des recettes
  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion de la production
  • Gestion des clients
  • Gestion des recettes
  • Gestion des stocks
  • Gestion des ventes
  • Historique des ventes
  • Informations nutritionnelles et sur les ingrédients

Logiciels pour boulangeries : afficher la liste complète

  • Contrôle de qualité
  • Facturation
  • Gestion de la distribution
  • Gestion des commandes
  • Gestion des fûts
  • Gestion des recettes
  • Gestion des stocks
  • Planification de la demande
  • Suivi de la production

Logiciels pour brasseries : afficher la liste complète

  • Base de données de clients
  • Booking Management
  • Facturation
  • Gestion des banquets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats
  • Gestion des cuisines et des menus
  • Gestion des devis
  • Gestion des installations
  • Gestion des recettes
  • Gestion des serveurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion des événements
  • Étude des coûts

Logiciels pour les traiteurs : afficher la liste complète

When I Work - Alternatives

Plus d'alternatives à When I Work

Avis sur When I Work

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,5
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4,5

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Trish C.
Senior Receptionist and Lead Trainer
Vétérinaire, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/07/2019

"Great software for teams of all sizes"

Commentaires: I've been using this software for 5 years, first as an employee then as an employer. Ease of use for both parties is fantastic and it's well worth paying for to save the time. When I change places of business, if I have a choice, I will choose When I Work again and again.

Avantages: - Shift templates, makes scheduling a lot easier
- The ability to copy and paste any shift, even faster than clicking and choosing
- Simple to add and remove employees
- App is fairly easy to use
- Time clock is awesome, easy to use

Inconvénients: - Looking at the full staff schedule on a particular day can be tedious.
- For those making schedules, it's so much easier to do on a computer
- In order to have a printed schedule, it downloads the PDF which you then have to print. I wish this printed right off the website.

Réponse de l'éditeur

envoyé par When I Work le 29/07/2019

Hi Trish,

Thank you for taking the time to review When I Work, and your feedback is appreciated! We are always looking for ways to make improvements and appreciate users like you that provide feedback so we can enhance and improve When I Work!

Best,
Amanda

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/07/2019
Erin M.
Sales & Marketing
Produits alimentaires, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/03/2020

"Scheduling made simple"

Commentaires: Overall we have loved using When I Work. It makes scheduling seamless and reduces the amount of time we spend on employee schedules. We also really love the reminders and text alerts as it makes it easy to communicate with our team quickly when things change.

Avantages: When I Work is so easy to use, it is simple to add employees, great for creating shift templates and the chat features and shift drop applications make changing the schedule simple for employees. As a manager these features are awesome as they reduce the amount of time that I spend re-working the schedule.

Inconvénients: The only challenge we have faced is that we don't have access to the task list as we don't pay for this version of the application. We would love to try it out to see if it is a good value add for us.

Réponse de l'éditeur

envoyé par When I Work le 18/03/2020

Hi Erin -

Thank you so much for taking the time to give us such a lovely review!

I'm so happy to hear features we offer like Shift Swaps & Drops and WorkChat have been so useful for you. It's awesome to hear that scheduling has gotten easier as well!

We'd be happy to discuss our Tasks feature and see what options are available for you. Feel free to submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ so we can assist!

Again, thanks so much for this lovely review!

Kindly,
Adrianne

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/03/2020
Amy M.
Director
Bibliothèques, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/10/2020

"I've Reviewed Them Before But They Stay Current And Deserve To Be Commended"

Commentaires: When I Work has really been great. Gone are the days of me trying to create weekly and monthly calendars and juggle handwritten requests for sick and vacation time. Staff can request through When I Work and I can easily update our schedule. I've saved hours and hours a month being able to utilize the templates as well.

Avantages: When I Work has saved me daily headaches. Public Libraries don't have the funding to implement expensive employee scheduling software. When I Work even offers a free version which we started out with awhile ago but as our staff grew we moved into the paid format. Our library and employee pool has grown and changed, When I Work grows and changes alongside it. They continuously offer new resources and seek to keep ahead of us and just "know" what issues we may have as our staff is in flux.

Inconvénients: The only issue I've seen thus far is a slight problem with the remote ap. Let me first say that having the ability to have an ap at all is great. My staff often is out of the library for programs and if they have an event prior to actual library hours they can clock in from their own phone. The issue that I speak of was mostly in calculating the distance that clocking in was allowed. It took a few tries to make sure that staff can check in, with a decent range, but not be so far from the library that it could be abused by someone wanting to beat the clock when they're late to work.

Réponse de l'éditeur

envoyé par When I Work le 12/10/2020

Hi Amy! Thank you so much for the kind words! We're glad the app has been a good solution for you and your team. If you ever have any questions, please reach out to us here: https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/, and we'll be happy to help!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/10/2020
Utilisateur vérifié
Office Manager
Gestion de l'enseignement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/02/2020

"Deceptive billing practices"

Commentaires: The software is okay. The program usually does what it should when it is not glitching. After 3+ years of using this product, it came to my attention that we were being overcharged every month. When I contacted customer service, they were unwilling to offer any solution, rather than explaining their confusing billing style. Not even a credit of any sort. The software sells you "user spots" in increments of ten. For a smaller business, there is a big difference between 10 and 20. So, if you have 11 employees, you need to pay for 20. How does that make sense? Even when we had less than 10 employees, we were being charged for 20. Please explain to me how that is not stealing? Their whole system is very confusing. I will be moving on to a new system because I am not satisfied with the customer service I received.

Avantages: It does what it is supposed to - enables us to schedule employees, notify them of their shifts, sends us a text when someone did not clock in or out.

Inconvénients: Their billing practices are very deceptive and not user friendly. They sell you "user spots" in increments of 10. It is very confusing how to downgrade but very easy to upgrade. I urge every customer who uses this program to check their billing to see what they are being charged for. Customer service is not helpful and seems like they are not interested in providing good customer service.

Réponse de l'éditeur

envoyé par When I Work le 04/03/2020

Hello -

Thanks for taking a moment to share some feedback with us.

I'm glad to hear that the software was meeting your needs for your workplace.

I'm sorry for any confusion around our billing processes. Billing is based on spots purchased, not necessarily spots in use. I can see how that may have been confusing, I'm sorry about that. User spots are offered in increments of 10. Allowing the option to select a quantity of 10 is a way to fit many different businesses needs. We've found that offering increments of 10 spots ensures plenty of room for growth before needing to make any billing changes again.

I can see how having a lower increment may be helpful and really appreciate you taking the time to share this feedback.

If you have any additional questions or would like to discuss this further, feel free to submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/

Kindly,
Adrianne

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/02/2020
Amanda C.
Supervisor
Gestion d'organisme à but non lucratif, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2020

"Revolutionized our Scheduling Process"

Commentaires: We used to manually schedule all staff at our child care programs. When a regular staff called in sick or requested vacation we used to have to call, text and email each individual on call or float staff to see who was available and if they could work at the location we needed. When I Work allows us to be a lot more efficient in this process. It also allows for better communication with all staff through features such as work chat, and announcements. The customer service provided from the initial demo to setting up our team was exceptional. Our rep was always available to answer our questions or educate us about new features that might be useful to us. Our rep worked with us to use the features that worked best for us. When I Work also provides ready to go resources that you can send out to teams that include everything from how to set up your account, see open shifts, swap/drop shifts etc.

Avantages: The ability to post open shifts as revolutionized our ability to communicate with and mobilize our on call staff. By posting an open shift On Call and float staff see the shift right away and are able to pick up shifts that fit with their schedules. The ease of posting open shifts has drastically decreased the time spent trying to find staff to fill gaps in schedules. With over 150 employees and 44 locations we are able to post the addresses of each location that allow staff to pull up a map to the site.

Inconvénients: At this time the product is serving us very well. When I Work continues to add new features and provides detailed descriptions and instructions to these features.

Réponse de l'éditeur

envoyé par When I Work le 10/10/2020

Hi Amanda,

Thank you so much for this detailed and thoughtful review! We love hearing about some of your favorite features and how your team utilizes OpenShifts and new features as they become available!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/09/2020