Description de FieldAware

Ce logiciel basé sur le cloud, conçu pour une utilisation mobile, a été entièrement créé afin d'offrir une grande facilité d'utilisation et une flexibilité totale. Avec FieldAware, vous étonnerez vos clients, améliorerez la productivité de votre équipe et garderez une longueur d'avance sur vos concurrents. Votre entreprise mérite un système de gestion des interventions puissant et facile à utiliser, incluant la gestion des ordres de travail, la planification des travaux, la gestion des actifs, etc.

Qui utilise FieldAware ?

FieldAware convient aux entreprises de maintenance sur site de toutes tailles et de tous les secteurs d'activité. Toutes les entreprises ayant des agents sur le terrain proposant des services à distance à des clients, peuvent bénéficier de cette solution.

Où peut-on déployer FieldAware ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • FieldAware
  • Situé à Plano, É.-U.
  • Fondé en 2009

Assistance FieldAware

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

allemand, anglais, français, irlandais

À propos de l'éditeur

  • FieldAware
  • Situé à Plano, É.-U.
  • Fondé en 2009

Assistance FieldAware

  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

allemand, anglais, français, irlandais

FieldAware en vidéos et en images

FieldAware Logiciel - 1
FieldAware Logiciel - 2
FieldAware Logiciel - 3
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Vidéo de FieldAware
FieldAware Logiciel - 1
FieldAware Logiciel - 2
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Comparez le prix du logiciel FieldAware avec ses alternatives

FieldAware

FieldAware

70,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
64,95 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
154,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
35,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - FieldAware

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Champs personnalisables
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des billets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de CVC
  • Rapports et statistiques
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Signature électronique
  • Suivi des activités
  • Suivi des projets
  • Suivi du temps en ligne
  • Synchronisation de données
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données

Alternatives à FieldAware

Conservez vos devis, factures, achats et plus encore dans un seul système. Accès au bureau et à l'application, aux formulaires électroniques et aux certificats. Version d'essai gratuite de 30 jours.
Solution simplifiée et complète pour les devis et travaux, l'expédition, l'inventaire, les points de vente, la comptabilité et le suivi en temps réel.
Créez et contrôlez votre activité de maintenance sur site avec une plateforme simple et complète que toute votre équipe adorera utiliser.
Gestion intelligente du travail, des projets complexes aux tâches simples . Planifiez, planifiez et terminez le travail à l'aide d'une interface utilisateur et d'applications fluides.
Conçu par des experts du secteur, AroFlo est un logiciel de maintenance sur site extrêmement fiable. Il automatise les activités et change la vie.
Un logiciel métiers conçu pour maximiser la productivité et l'efficacité avec le personnel sur le terrain en éliminant le papier de votre bureau.
One cloud industry-focused field service, work and asset management solution. Digitizes the complete service contract-to-bill processes
Wrike est un logiciel de gestion de projets pour entreprise incluant des modèles, une gestion du temps, des diagrammes de Gantt, des tableaux Kanban, un reporting, etc. En savoir plus sur Wrike
INControl est un outil de gestion des processus opérationnels axé sur la numérisation et l'efficacité. Prenez le contrôle de votre entreprise.
Une solution GMAO web et mobile pour les prestataires de services d'entretien des biens immobiliers
Smart, flexible paperless forms, Job Scheduling, CRM and Smart Automation all included in one powerful but super simple to use solution
Logiciel robuste et convivial d'ordonnancement et de planification visuels permettant de suivre tous les types de ressources. En savoir plus sur Visual Planning
GMAO basée sur le cloud qui rationalise les ordres de travail et la gestion des installations. Créez des projets, attribuez des ordres de travail et gérez les actifs.

Avis sur FieldAware

Note moyenne

Note globale
3,3
Facilité d'utilisation
3,5
Service client
3,2
Fonctionnalités
3,1
Rapport qualité-prix
2,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
34%
4
23%
3
6%
2
10%
1
27%
Davina
Davina
Executive Administration (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

FieldAware makes it easy to manage field crews

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall we now easily dispatch field techs, export/import time sheets into our time payroll system, and can locate associates for a more efficient mid-day dispatch.

Avantages :

FieldAware is visually easy to read, quick to dispatch and the setup and implementation is quick.

Inconvénients :

I least like that a team can't see their dispatch and only the Team Lead can see the dispatch. Also, the Team Lead must clock an entire team in. Sometimes team members arrive at different times, and in order for the team to know where they're going they must talk with Team Leads rather than look at their IT equipment.

Traver
Marketing Specialist (É.-U.)
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A solid field service customer management software

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Not a whole lot to share that I didn't above. We have processes to help us keep track of marketing expenses and income, though it's not built into the software itself. We've made it work. From a day-to-day basis I have no complaints about the software. Things work as they should, and it's easy to figure out what you need to do on your own, so there's no constantly calling support like with some other software we use in the office.

Avantages :

It's pretty easy to navigate. Jobs are in a nice big list. We've got years and years worth of customers. I've gone through the list many times over organizing and categorizing our customers after I joined our company a year ago. It's easy to sort through the customers with the search feature, and the itemizer allows our techs to better organize our parts cost. The scheduler itself is really handy and a great way to keep an eye on who is where.

Inconvénients :

FieldAware has a lot of features we use, but it's also missing a lot of really crucial features other softwares like Service Titan have. Right now there's no automatic text messaging when a tech is on the way or to send a review link. If you choose to sign in via the app, you cannot use the desktop. Or so I'm told, haven't tried that personally. If a technician is assigned as the secondary tech, and not the lead, jobs don't show on their app, so we have to text the assistant techs to tell them where to go. It's a solid software for it's capabilities, but it's missing a lot of features that we really could use.

Utilisateur vérifié
Closeout Specialist & HR Administrator (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Not For Everyone - But They'll Swear It Is

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : We did not benefit from it.

Avantages :

I loved the sales pitch. That's where my interest ended. We ended up paying into the triple-zeros for our "trial" period, which is fine, if it would have delivered as promised. They were very friendly, and they do a great job on presentation. I'm sure that their software would work nicely for a company who didn't have customers with guidelines on how they want their deliverables or for a company who was just using it for dispatch or internal purposes.

Inconvénients :

Everything we tried to explain about our company ended up with their sales department telling us how WE could change to fit the software, not how we could use the software to make our lives easier. We wasted countless hours of payroll time and company resources to find out that there's absolutely no reason a company in our industry would use this software. But even as we canceled and stopped taking their calls, they swore up and down that if we would just give them a chance (that we more than generously did), they'd make it work for us. After spending all the time and money, we still get sales calls from their team, who act unaware that we were ever customers, and who will tell us about the amazing trial offer. They're pretty unaware for having the word "Aware" in the title of their application. They thought we should recruit our customers to accept their style of deliverable, regardless that we have contracts that stipulate how our deliverables are presented. Bottom line is that this software will only work if you are using it with internal customers who are all ready to adopt their way of thinking. You can't get them to understand that there are contracts with big companies who want things done a specific way because the Field Aware team thinks that their customer is always wrong. It's expensive and doesn't work for our industry.

Utilisateur vérifié
Field Service Engineer (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great after recent improvements

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : At first I was disapointed, as said above after the recent updates it has now turned into a fantastoc product which is great, easy and smooth to use daily!

Avantages :

I use this software on a daily basis for my job. After the recent set of updates it has improved it hugely. Now is a lot less clunky to use and now does background syncs so jobs and be completed and you can browse your next jobs, before you had to wait for the completed job to sync on a sync screen. It lays out clearly what lies ahead for the day or the week. Also great little features like calling the customer though the app and the passthrough to google maps feature.

Inconvénients :

Fieldaware seemed to have ironed out all my cons about the app. Keep up the good work guys!

Lance
Lance
Utilisateur LinkedIn vérifié
Restaurants
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis
Source : GetApp

FieldAware Product, Services, and Applications

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : We have been in business for over 39 years; before Field Aware, our techs and service agents utilized paper work orders and emails to forward pictures and parts requests.We averaged +300 "paper work orders a week!" In June, 2013, we research numerous companies that offer electronic "paperless" work orders, asset/parts management, invoicing,
job site history, pictures attached to each job, etc. Field Aware was absolutely the best choice among all the companies we spoke to- and the best R.O.I. than any others!

Avantages :

Excellent Technical Support Immediate Followup ( since Sept. 2013, the average return call from Field Aware Support was 15 minutes!-) Program Dept. Outstanding- will help create the system specific to our business Continuous Upgrading the system

Inconvénients :

If parts are requested,and the task is marked, should be able to send email to office- otherwise we have to have someone review all the pending jobs.Make a mistake a "delete" a a job, it is forever lost in the clouds! Business Works compatible>