Pour qui ?

Asana aide les équipes à gérer des projets en utilisant moins le courrier électronique. Des entreprises comme Airbnb, Dropbox, Pinterest, Quora et Uber utilisent Asana pour être plus productifs.

Notes moyennes

8 329 avis
  • Note globale 4.4/5
  • Facilité d'utilisation 4.3/5
  • Service client 4.3/5
  • Fonctionnalités 4.3/5
  • Rapport qualité-prix 4.4/5

Informations sur le produit

  • À partir de 10,99 $US/mois
  • Version gratuite Oui
  • Essai gratuit Oui
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Asana
  • https://asana.com/
  • Fondé en 2008

En savoir plus sur Asana

Asana est un outil de gestion de projet qui rend les équipes jusqu'à 50 % plus efficaces. Asana est bien plus qu'un logiciel typique de gestion de projet puisqu'il permet aux équipes de suivre toutes leurs tâches. Avec les différents tableaux de bord (tâches, projets, conversations et Kanban), Asana permet à toute votre équipe de savoir qui fait quoi et quand, pour vous permettre d'obtenir des résultats. Vous pouvez utiliser Asana pour des réunions, des lancements et des campagnes, et facilement y intégrer des graphiques de Gantt, des fonctions de suivi du temps et plus encore.

Asana - Fonctionnalités

  • Alertes/Notifications
  • Automatisation des processus métiers
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des règles métiers
  • Gestion visuelle du workflow
  • Mappage de processus
  • Modélisation et conception de processus
  • Suivi des changements de processus
  • Collaboration
  • Conversation d’équipe
  • Création de bases de données
  • Création de documents
  • Gestion de projets
  • Gestion des notes
  • Gestion des tâches
  • Outils de présentation
  • Partage des fichiers
  • Suite Office
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Génération d'offres
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Filtrage
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des billets
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Suivi des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Codage des couleurs
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des tâches
  • Modèles
  • Suivi de la dépendance
  • Suivi de la progression
  • Suivi des capacités
  • Suivi des étapes
  • Actions découlant d'un événement
  • Base de données de contacts
  • Campagnes multiples
  • Gestion des canaux
  • Gestion des leads
  • e-mail marketing
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Accès mobile
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Creation de sous-tâches
  • Gamification
  • Gestion des tâches récurrentes
  • Liste des tâches
  • Outils de collaboration
  • Rapports et analyses
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Tableau des tâches
  • Tableur
  • Collaboration
  • Collecte de commentaires
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Gestion des versions
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes
  • Analyse prédictive
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier de marketing
  • Collaboration
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion de projets
  • Gestion des dépenses
  • Outils de présentation
  • Planification des médias
  • Roadmap stratégique
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Outils de collaboration
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes
  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow
  • Collaboration
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Suivi du temps
  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Définition des priorités
  • Gestion d'équipe
  • Gestion des backlogs
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des demandes
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des rétrospectives
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Suivi des statuts
  • Tableau kanban

Avis les plus utiles sur Asana

If I only had ONE tool, this would be it.

Publié le 29/10/2019
Ken I.
Owner
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I use Asana every day, and it's the first thing I fire up in the morning. I can check it's inbox to see if there are any pressing issues or communications (if I hadn't already seen it in the app), and then run down my tasks which are displayed just as I've set them up. My projects are listed in the order that makes sense to me, and tasks are scheduled, communications, files, etc., all available at a click. It even talks to Toggl, so I can track my time effortlessly. As a one-man agency, I've been able to take on much more work using Asana than if I'd tried to manage everything the old way. Before I used Asana, I tried to manage projects, service and other communications via email, labels, etc., but there's just no comparison. If you make the transition to Asana, you'll be a better coordinator, project manager, business person, etc. You won't be able to help it. ;)

Avantages: Asana is a very capable project coordination platform. It's very easily customized to fit my individual workflow, and extremely intuitive. I share access with some of my clients to allow them to create, edit and update tasks. I love the way this tool weans stakeholders from the jungle of email.

Inconvénients: I wish there were a mid-level pricing tier for entrepreneurs to take advantage of some of the pro-level features, but not have to commit to the fairly pricy upgrade. Don't get me wrong, it's probably very worth it to upgrade, but I'd rather be able to choose the features that would benefit me at a reduced price rather than buy the upgrade for one or two I really want. Like when we had to buy an album just to get the 2 songs we really wanted, lol!

The organizational tool to keep your life colorful and carefree

Publié le 19/11/2019
Heidi G.
Membership Engagement Coordinator
Gestion d'organisme à but non lucratif, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I'd recommend Asana to anyone who asked because I have not yet found a software that I like as much. It's colorful, inviting, and friendly. It makes you feel encouraged to look at your long list of things to do, rather than fill you with dread. In my job, I have many hats to juggle, and Asana helps to take care of it all. It's the sticky note of the internet, and I am a grateful user.

Avantages: I am a sticky note person. I have sticky notes everywhere, but the problem is that sticky notes can't remind you of your tasks, notify you if you've missed a deadline, or post comments to your coworkers to find out if they've completed their portion of the task. Asana does all of that. I can organize my work life down to the millisecond if I wanted to, but that's a little overkill. Everything in Asana is clearly displayed and labeled. Our staff uses the system together, so I can keep track of what my coworkers have on their plate. It helps me to know if/when I can interrupt them or ask to assist on a task. The deadlines are helpful as well and intuitive. If you miss a task, it goes red. Check off a task, and the funniest thing happens. A unicorn shows up to congratulate you. I appreciate the humor of the software developers. It reminds me that we are all human and just want to laugh sometimes. If you have a task that needs to get done, but a coworker is the person who has to do it, no problem! Simply assign a task to them, and they will get a notification. No more tracking down staff in the office just to ask them to do something. It's a very efficient tool, and I am very happy.

Inconvénients: There is no messaging component that allows for live chat conversations. That is the only downside. If I want to have a conversation with a coworker on a project, I have to create a comment and tag them in it- real Facebook style. If I could have a chat button to work in real time with my coworkers, I'd get rid of Slack in a heartbeat. Also, sometimes categorizing the section entitled "My Tasks" can be tricky. There are so many settings that you have to be very specific, like assigning a date and a person to the task (like yourself). If you accidentally write a task, but don't assign a date or person, that task could disappear somewhere into your growing list of things to do. It can be easy to lose a task if you're not careful.

Intuitive Collaboration and Project Tracking Tool

Publié le 15/01/2020
Utilisateur vérifié
Principal Technical Consultant
Services d'information, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I have been using Asana for close to two years now to track my day-to-day activities, project cutover tasks and tracking support tickets. I like the design and the layout of the tool and how intuitive every action is. Would definitely recommend it.

Avantages: Ease of Use - The tool is intuitive. No learning curve needed.
Organized User Interface.
Automated Email Notifications.
Cloud Service - Can be accessed using thin client.
Search feature works well and is fast.
Adding Tags.

Inconvénients: Unintentional clicks sometimes triggers actions.
Configuring the automated emails was a bit confusing - Emails were sent out to the whole project team whenever a new task was created which we didn't want. We eventually configured it properly.

Good Startup Project Management Tool

Publié le 30/09/2019
Aliz G.
Program Manager Junior
Matériel informatique, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: It was a very good tool to use, highly user friendly, quite effective and very visually attractive. This tool is great for startups in my opinion and the price is fair for the features it has.

Avantages: I like how user friendly it is, the aesthetics (looks), it's very neat and colorful at the same time, it provides a good option for organization and I think it's a good tool for startups, it makes planning, task assignment, tracking and registering much easier.

Inconvénients: I think the software is amazing but it lacks some features seen on more robusts tools such as Zoho Projects, still, this tool can integrate with other small tools that can give you access to Gantt Charts or timelines, etc. The problem is you have to pay for those additional integrations.

Best Platform for Project/Team Management

Publié le 05/12/2019
Ciera H.
Impact Coordinator
Production audiovisuelle, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
4/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Initially it was a bit overwhelming to set up and sort through all of the features and uses, but once you work with your team and figure out a system it is hands down the most useful and intuitive workspace / task management platform. There are always new features and integrations to be learned which is great to experiment and use as you grow with the platform.

Avantages: The best part about Asana is how customizable it is in so many different facets, you can really tailor it to the needs of your specific team and project. The amount of functions that it has and its ability to integrate other apps and services within it makes it extremely versatile and intelligent once you customize it to all of your needs. I also enjoy that there is a mobile app version.

Inconvénients: With all of its endless functionality tools - it can be a bit daunting in setting up the ideal layout and structure of use for your team. There are so many options and features that can make the software seem almost too sophisticated and complicated for everyday use. Not exactly user friendly up front, but once you figure it out and are patient in working out tailoring your workspace it is very useful and covers all bases.

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