15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de MemberSuite System

Alliant un haut niveau de flexibilité et des fonctions à la demande, MemberSuite vous offre le meilleur des deux mondes grâce à une solution qui regroupe toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin sans demander d'investissement trop important. Bénéficiez d'une solution adaptée aux besoins de votre organisation.

Qui utilise MemberSuite System ?

L'éditeur offre ses services aux organisations commerciales, aux associations professionnelles et aux organismes à but non lucratif dont le chiffre d'affaires est compris entre un et 40 millions de dollars. Des solutions sont également disponibles pour les associations de moins de 10 employés.

MemberSuite System Logiciel - 1
MemberSuite System Logiciel - 2
MemberSuite System Logiciel - 3

MemberSuite System ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

MemberSuite System

MemberSuite System

4,1 (20)
2 000,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
6
3,9 (20)
3,8 (20)
4,4 (20)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
200,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
95
31
3,9 (96)
4,1 (96)
4,1 (96)

Alternatives à MemberSuite System

iMIS
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des abonnements
Traitement des paiements
YourMembership
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des cotisations
Traitement des paiements
DonorPerfect
Fonctionnalités les mieux notées
Fonctions pour organ. à but non lucratif
Gestion des donateurs
Suivi des dons
MemberClicks
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Renouvellement d'abonnements
Traitement des paiements
Brilliant Directories
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des listes de répertoires
Répertoire de membres
Glue Up
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion des campagnes e-mail
Gestion des inscriptions
MemberLeap
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Renouvellement d'abonnements
Traitement des paiements
Raklet
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Renouvellement d'abonnements
Traitement des paiements
VeryConnect
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de membres
Gestion de contenu
Rapports personnalisables

Avis sur MemberSuite System

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,4
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
40%
4
40%
3
15%
1
5%
Shaun
Shaun
Senior Director of Information Technology & Marketing (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Access and adaptability enabling

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : MemberSuite runs the core of our business. There are several modules and systems that have been centralized, and the system is the primary system in which all member accounts and systems are referenced against. This centralization of our member ecosystem allows us to more efficiently and effectively manage our records with the staff resources we have.

Avantages :

A competitive advantage MemberSuite has over other providers is the flexibility of its API and ability to integrate with other systems and its ability to customize fields and data import/exports to manage data. This makes the system scalable and allows for a more customized fit to meet business processes of the organization, while staying on a core product.

Inconvénients :

MemberSuite knows it cannot be a one-size fits all or one-stop-shop for what dedicated systems provide, which is why integrations are important; however, there is basic functionality in the finance and marketing modules that if given a little more love could be decent baseline modules without the additional brute-force staff time it takes to make them operate efficiently.

Louisa
Managing Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

MemberSuite Will Scale With You

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We have regular meetings with our customer service manager, which allows for a scheduled time to ask questions, find out what new features/updates are on the way, and share any feedback we may have for the company.

Avantages :

Having unlimited users meant that as our organization grew, our cost for the software *did not*. Annual membership renewal is easy to set up and run. Searching can get as granular as you want, allowing for truly targeted communications. We could use it out of the box. You can set up as many custom fields, relationship types, etc...as needed, which means as your needs evolve, the system will evolve with you.

Inconvénients :

Over the five+ years we've used MemberSuite, the company has continued to invest in the development of the product, which means that features that we wanted initially have since been implemented. In some cases, later than we needed it.

Shahil
Senior Manager, Data Analytics and Insights (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

MemberSuite Review

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Avantages :

The system is good for small associations looking for all-in-one product. The membership module is very robust and can accommodate complex membership processes. For examples, our membership dues are quite complex with different categories and pricing based on membership type and region. MemberSuite has enabled us automate this process, which used to be manual in our previous system.

Inconvénients :

MemberSuite system has many features and functions that a typically association would need, but given limited resources, it can't specialize in specifics tasks. The implication is that most features are rather basic. For example, it does have a E-marketing module, but the features are not as advanced as HubSpot or other platforms that specialize as a CRM.

Sue
President (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Multiple Options and functions

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall, our experience has been great. The customer service when needed has been exceptions

Avantages :

Membership tracking and dues billing were the most beneficial for us. We used the membership functions multiple times a day!

Inconvénients :

Event registration was not as intuitive to our members as I would have liked

Michael
COO (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Pretty darn good & getting better

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : We are a membership association and we have an additional group of subscribers and stakeholders/ interested parties and we are able to manage all of that data and those relationships in MemberSuite. We have see significant improvement in the usability of the system and the responsiveness of the staff at MemberSuite since new CEO took over 9 months ago. Cudos to the Board for making the change. The release of Portal 5.0 will be a great leap forward and the expansion of the INSIGHTS reporting tools is huge as well.

Avantages :

The software is easy to use. The training went well and we are able to self manage our entire database and customer relationships with a very small staff. The reporting package is good and getting better and there is a new layer of reporting software that provides even more granular information.

Inconvénients :

We came on the system at a time of significant growth at Membersuite and they were challenged to keep up with us and all the other new clients. Their culture has improved from a developer driven mentality to a customer facing mentality and that change, while welcome, has taken 24 months.