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Description de Nexus

Nexus est un logiciel de gestion de cimetière conçu par Memorial Business Systems Inc. Il s'agit d'un système complet qui permet de gérer toutes les opérations d'un cimetière, y compris la vente de concessions, la gestion des inhumations et des exhumations, la cartographie du cimetière, et bien plus encore. Nexus offre de nombreuses fonctionnalités utiles qui simplifient la gestion quotidienne d'un cimetière.

Qui utilise Nexus ?

Entreprises funéraires, cimetières privés, cimetières catholiques, cimetières municipaux, et gestionnaires de cimetière.

Nexus Logiciel - 1
Nexus Logiciel - 2
Nexus Logiciel - 3
Nexus Logiciel - 4

Nexus ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Nexus

Nexus

4,8 (8)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
49
Intégrations introuvables
4,5 (8)
4,6 (8)
4,8 (8)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
60,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
68
13
4,3 (3)
5,0 (3)
5,0 (3)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Nexus

Cemetery Workstation
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers
Mappage des lots
Recherche de tombes
Chronicle
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dossiers
Mappage des lots
Recherche de tombes
Plotbox
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion des dossiers
Recherche de tombes
Halcyon Death Care Management Solutions
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Gestion préalable des besoins
Reporting financier
Funeral 365
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
TerraPro
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Parting Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Osiris
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion préalable des besoins
Reporting financier
CemeteryFind
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Nexus

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
75%
4
25%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Nexus allows us to efficiently manage multiple large cemeteries.

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

Nexus allows us to track every aspect of our cemetery managment operation efficiently and easily. We are able to track sales of land and merchandise and deduct necessary trust and perpetual care funds for the future. We are able to serve our families quickly with easy look up tools and payment features. And our maintenance staff loves the work order system to easily manage service requests and report outcomes back to admin staff without having to pass alot of physical paperwork back snd forth.

Inconvénients :

The search functions and reporting features were a bit cumbersome when initially learning the system, however as you become familiar with how the information is stored, you can become proficient fairly quickly.

Jessic
Family Services Counselor (É.-U.)
Vente au détail, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Organized information readily available

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Nexus has been helpful to deliver a competent experience to the families and customers that we serve. I can easily give information to a family about their account balance, last payment received, space that their loved one was interred within, what vault was used, when a contract was written, what vault was used, etc. Without Nexus we would need to rely on outdated systems solely and look up everything within paper files, even if needing to gather a small amount of information. I think that we are in a time where people expect fast and accurate information as a determining factor of their faith in a business' capabilities. We are being entrusted with being the final resting place for peoples loved ones and it is our responsibility to be equipped in the age of information with clear, transparent and accurate information; Nexus helps us fulfill this duty.

Avantages :

I appreciate the ability to have information available from my desk without sorting through pages of paper files to find the relevant information. I can search multiple ways for information based on what the customer may be able to tell me. This can range from telling them the order of interment within the spaces, the dates of interment, remaining spaces and/or property owned, etc. I often find that I use the searching by first name only feature, or with the first couple letters of a last name when I am helping a customer who cannot remember the spelling or does not know what last name a person was interred under. The system offers the flexibility to be utilized as a great tool, while also being reliable and having all relevant information just a click away.

Inconvénients :

I have had some issues with freezing of the system and needing to force close it. I also work from a laptop, as I use the wi-fi and am mobile through the building at times when meeting with families in our conference spaces. This was problematic if I was on Nexus and would cause delays with the program if trying to use it when on wi-fi. I have not noticed these issues since we switched to the cloud based software, however.

Diane
receptionist (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Nexus is a good product but could use a few tweaks

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

It is easy to use and allows for a lot of information to be stored.

Inconvénients :

There is no way to refund a client's money in Nexus once the account is paid off.

Darlene
Accounting Assistant (É.-U.)
Institutions religieuses, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Nexus features

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall my experience is this software is easy to navigate and if you need an additional feature that can be programmed in they do their best to make it happen within reason of course. The software is always being improved and updates are usually seamless.

Avantages :

Nexus is very user friendly and multiple ways to get the same information. Can customize reports and invoices. We run 20 cemeteries in nexus and can keep an accurate accounting of each cemetery by department and items sold. The help menu and hands on customer service is a wonderful benefit also when so many companies offer chat windows and robot answers.

Inconvénients :

There are snags at times as with any software. We can not retrieve document images, but to be honest we haven't tried that feature in a while because it is not something we use frequently.

Nick
VP HR (É.-U.)
Comptabilité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Long Term Nexus User

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our company has been using Nexus since 2004. We have enjoyed our switch to the cloud and are able to be more mobile with our system now. Other systems in comparison are just too expensive.

Avantages :

Accessibility and ease of use are the things that matter most.

Inconvénients :

I do wish we could more easily export customized data reports.