15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Jenesis Software

Jenesis est un système de gestion sur le cloud conçu pour aider les agents d'assurance à gérer les comptes particuliers et professionnels existants, ainsi que les clients du secteur des soins de santé. Établissez de solides relations avec les assurés tout en envoyant des communications marketing automatiques à vos clients potentiels et augmentez votre efficacité avec des formulaires d'accord préremplis. En plus du système de gestion Jenesis, les services de conception de sites web JenesisWeb vous permettent de gérer tous les aspects de votre agence en un seul endroit.

Qui utilise Jenesis Software ?

Jenesis est idéal pour les organismes d'assurance indépendants axés sur les particuliers et les entreprises. L'éditeur propose trois systèmes de gestion d'agence conçus par un agent d'assurance pour les compagnies d'assurance.

Jenesis Software Logiciel - 1
Jenesis Software Logiciel - 2
Jenesis Software Logiciel - 3

Jenesis Software ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Jenesis Software

Jenesis Software

4,7 (272)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
72
9
4,7 (272)
4,7 (272)
4,9 (272)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
25,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
194
26
4,0 (18 401)
4,0 (18 401)
4,1 (18 401)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Jenesis Software

Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Contacts partagés
Pour organisations et équipes commerciales
Suivi des clients
Pipedrive
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Bigin by Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
QuickOuote
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Vertafore AMS360
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration des workflows
Gestion des tâches
Suivi des activités
NowCerts
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commissions
Gestion des polices d'assurance
Gestion des réclamations
Lynx
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des conducteurs
Infos/dossier d'étudiants
Planification
QQCatalyst
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des polices d'assurance
Agency Matrix
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des documents
Tableau de bord d'activités

Avis sur Jenesis Software

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
75%
4
22%
3
1%
2
1%
1
0%
Beck
Beck
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great Value and Easy To Use

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Absolutely fantastic. Easy to use and understand. The JenesisNow GUI is pleasant and customizable without being overly complex. I did not feel like I was needing to re-invent the wheel.

Avantages :

The ability to store documents related to an individual policy is very important for our agency. We have a number of clients that have multiple properties and other solutions did not allow this feature. We can also "tag" each policy with its address and simply hover over the record to see which property the policy relates to. I also have to mention the ACORD forms are spectacular.

Inconvénients :

New and renewal commissions reports are not available unless the underwriting company is downloading comp through IVANS. There is a work around with manual calculations but an automatic process would be better. However, my understanding is that this is in process and may be resolved in the next few months.

Shanwa
Licensed Agent and Office Manager (É.-U.)
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Fantastic Insurance Management System

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We are so grateful we put this into place well ahead of the pandemic! It allows us to work from anywhere and have the crucial answers we need quickly for our client requests. We also appreciate the continual improvements that we all benefit from on an ongoing basis.

Avantages :

This software is easy to use and helps us have the ability to quickly see what our clients need. Since we are an independent agency, we have multiple companies to coordinate. JenesisNow brings it all together in one place. We also appreciate customer service - emails, chat feature, phone calls..... they are always there to help when we need it.

Inconvénients :

There is a slight learning curve that can only improve from daily use even after certifying in the software system.

Réponse de l'équipe de Jenesis Software

il y a 4 ans

Wow, Shawna! Thank you so much for the awesome review! We appreciate it more than you know!

Jennifer
agent (É.-U.)
Assurance, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Jenesis Software

3,0 il y a 5 ans

Avantages :

When working at its best I think it is great. The best feature is the group quoting feature.

Inconvénients :

lots of problems with commercial imports , items disappearing (aka: quotes,note,etc) when system I guess has not had a compact and repair so not sure whos end this falls on.

Roberta
Insurance Agent (É.-U.)
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I have used other management systems before, and Jenesis is by far the easiest with the most options for the price

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : I have used Jenesis software both Hosted and Web versions over the past 4 years. The easy of use with the web version is awesome. The customer service team is simply amazing. They are always there willing to help you in any way you need.

Avantages :

Jenesis web version is super easy to navigate, to put in information and fond everything you’re looking for fast.

Inconvénients :

The web version has nothing that I don’t like about it, I can only say the hosted version, is not as good.

Réponse de l'équipe de Jenesis Software

il y a 3 mois

Thank you, Roberta, for the kind review! We're so glad that Jenesis Software is user friendly and our Customer Support is helpful to your agency. Welcome to the Jenesis family!

Stephanie
Agent/Office Manager (É.-U.)
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Satified Cutomer

5,0 l’année dernière

Commentaires : Overall, we have been able to maintain our book of business through the easy storage of information for each of our customers, and being able view their information in real time.

Avantages :

This software offers an ease of information needed for our customer's all in one place. For example, forms such as Certificates of Insurance or Evidence of Property are available to be printed for each customer listed in the system as well as policy downloads that automatically update on a daily basis.

Inconvénients :

If the system could calculate the total loss ratio per insurance company that we write for, that would be amazing.