Jenesis Software

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par Jenesis Software

Qui utilise Jenesis Software ?

Jenesis est idéal pour les organismes d'assurance indépendants axés sur les particuliers et les entreprises. L'éditeur propose trois systèmes de gestion d'agence conçus par un agent d'assurance pour les compagnies d'assurance.

Description de Jenesis Software

Jenesis est un système de gestion sur le cloud conçu pour aider les agents d'assurance à gérer les comptes particuliers et professionnels existants, ainsi que les clients du secteur des soins de santé. Établissez de solides relations avec les assurés tout en envoyant des communications marketing automatiques à vos clients potentiels et augmentez votre efficacité avec des formulaires d'accord préremplis. En plus du système de gestion Jenesis, les services de conception de sites web JenesisWeb vous permettent de gérer tous les aspects de votre agence en un seul endroit.

Informations sur Jenesis Software

Jenesis Software

http://www.jenesissoftware.com

Fondé en 1999

Prix de Jenesis Software

Jenesis Software n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Jenesis Software - Fonctionnalités

Logiciels d'agence d'assurance
Assurance de biens et multirisque
Classement des assurances
Gestion des commissions
Gestion des contacts
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des polices d'assurance
Gestion des réclamations
Santé et vie
Administration de la réassurance
Automatisation du marketing
Classement des assurances
Facturation
Gestion de la souscription
Gestion des commissions
Gestion des devis
Gestion des documents
Gestion des réclamations
Gestion des stratégies
Portail client
Portail des courtiers et des agents
Administration de la réassurance
Devis
Gestion de la souscription
Gestion des renouvellements
Génération de stratégies
Moteur de notation
Suivi des annulations
Suivi des réclamations
Suivi des réintégrations
Traitement des stratégies
Émission de stratégie

Avis sur Jenesis Software

Afficher 5 avis sur 129

Note globale
4,5/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,8/5
Fonctionnalités
4,3/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Johnny E.
Owner/Agent
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/10/2017

"Very good to work with. Constantly improving something that's already good."

Commentaires: I just put all this in a few pages back. So hey let's review. It makes keeping up with customers and their forms much easier.

Avantages: Functional. The buttons aren't a mystery to find. I use this software daily at three locations. It has streamlined my procedures for keeping up with forms and files. If I get a call from an adjuster wanting a copy of forms all I have to do is pull up the name of the customer and efax it right out.

Inconvénients: Lack of name recognition. I'm sure this won't last long. The only other downside is that it can be a little fussy with downloads. If everything doesn't match up you have to do a manual override. Good and bad in that.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/10/2017
Mike B.
Office Manager
Assurance, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/07/2019

"Good Software Great Technical Support Team!"

Commentaires: Overall, Jenesis is a great software. Their team is fantastic and we have used them for 12 years. To see how far that they have come in the software is unbelievable. Their team is fantastic and always willing to help with any software issues and updates monthly.

Avantages: This software does a lot from agency management and employee management, to quoting, to policy servicing. Works with IVANS. The technical support team does a great job about helping with any questions or making changes to software to better serve agencies. They actually take suggestions and implement them much more than other softwares.

Inconvénients: Software lacks in commercial functionality. They continue to improve commercial account servicing though and are on their way to making it a great system for commercial. Life and Health is a challenge in the software but bare basic functionalities are there.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/07/2019
Elizabeth B.
Insurance Agent
Assurance, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/06/2020

"Jenesis Software "

Commentaires: Overall organization has definitely changed in the office

Avantages: I like all the features that it has. I like that I just have to open up one page and can access all my companies from there.

Inconvénients: It really hard to say what I least like because overall it’s a great software. The only thing I would like different is the timing of forms. It makes you start over if you step away for a few minutes.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Jenesis Software le 22/06/2020

You're awesome, Elizabeth! Thank you for the review and for being such a valuable customer. We appreciate you!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/06/2020
Jennifer J.
agent
Assurance, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/08/2019

"Jenesis Software"

Avantages: When working at its best I think it is great. The best feature is the group quoting feature.

Inconvénients: lots of problems with commercial imports , items disappearing (aka: quotes,note,etc) when system I guess has not had a compact and repair so not sure whos end this falls on.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/08/2019
Drane W.
Agency Director
Assurance, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/08/2019

"Jensis Now"

Commentaires: Very good company, very good people and easy to reach support. However the functionality is pretty limited compared to other systems I have used in the past.

Avantages: We like the cost and that it is user friendly for the most part. The people at Jenesis are great and VERY HELPFUL!

Inconvénients: The software is supposed to have Cross Sell and other prospecting functionality but really does not that I have experienced and checked several times to make sure every campaign is turned on and have tested but we write 100+ policies a month and have only had a few responses; usually the response back to us is "Who is this" or "Please take me off the list". Not great to hear that back! Especially when they are actually a new or older customer of ours. There was NO RATER included with Jenesis Now!!! However, they have been piloting that and we are one of the agencies doing that and it has greatly been enhanced in the last couple months. I think they are on the right track.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 01/08/2019