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Description de Omnique

Le logiciel de gestion d'atelier Omnique est une solution pleinement adaptée au rythme des ateliers de réparation automobile d'aujourd'hui. Omnique est un système de gestion d'atelier entièrement intégré qui fournit des fonctionnalités relatives aux heures de travail, aux estimations, à la facturation, aux commandes de pièces, à la gestion des stocks, etc. Tarifs mensuels peu élevés pour les ateliers de toutes tailles. Testez votre version d'essai gratuite dès aujourd'hui !

Qui utilise Omnique ?

Le logiciel de gestion d'atelier Omnique est une solution pleinement adaptée au rythme actuel des ateliers. Que vous possédiez un atelier ou des centaines, Omnique saura vous fournir une solution simple et rentable.

Omnique Logiciel - 1
Omnique Logiciel - 2
Omnique Logiciel - 3
Omnique Logiciel - 4
Omnique Logiciel - 5

Omnique ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Omnique

Omnique

4,7 (20)
99,99 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
9
Intégrations introuvables
4,5 (20)
4,0 (20)
4,8 (20)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
41
6
4,7 (559)
4,8 (559)
4,9 (559)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Omnique

AutoLeap
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Gestion des ordres de travail
ARI
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Gestion des ordres de travail
NAPA TRACS
Fonctionnalités les mieux notées
Historique des services
Recherche par NIV
Taux de travail
Shopmonkey
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Gestion des ordres de travail
Shop-Ware
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des ordres de travail
Historique des services
AutoFluent
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Historique des services
Recherche par NIV
AutoShop
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Historique des services
Recherche par NIV
Tekmetric
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Historique des services
Planification des rendez-vous
ALLDATA
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Recherche par NIV
Taux de travail

Avis sur Omnique

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,8
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
15%
1
5%
Dave
VP Operations (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Omnique Software Review

5,0 il y a 6 mois

Commentaires : My experience with Omnique software has been outstanding in all regards. I have worked with other software companies in other industries and this company by far and away is one of the better ones to work with. One thing to note is I am not from the auto, truck business and the help team has been very supportive of me as we have worked thru various issues in helping me understand this software.

Avantages :

I like the fact that user help is very responsive to my questions, issues. The help team is very knowledgeable and have help me after the initial setup to how the data works and what reports to use to to help grow our business. I also like the fact that the developers are also very responsive to ideas to improve upon the software package. We also have no down time with this software.

Inconvénients :

The initial setup could have been better, however the help teams fast responses have far more than overcome the initial setup and understanding of how the software works.

Réponse de l'équipe de CSB Technologies Inc.

il y a 6 mois

Dave - thanks so much for the review. Our team is constantly tweaking their onboarding and training process to get things right for our customers. I'm glad that you were able to work with the team so well. Thank you for your business!

G. Frank
G. Frank
Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Automobile, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Omnique is worth considering and is constantly improving

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Omnique was a great improvement over my previous software. It has made us more effecient, saved us money from vendors by on line ordering, and allowed us to implement pricing matrixes within the program.

Avantages :

What I like about the software is that it was relatively easy to learn and I have always been able to reach technical support when I have needed to do so. I like the fact that we have the ability to message customers from within the program. It also populates vehcile information from either license plate or VINs through CarFax. This saves time and provides useful repair history.

Inconvénients :

I do not like having to go through multiple windows to check parts pricing from different vendors. It also does not generate a specific closeout procedure to go through although you can accomplish the same results.

Deatra
Service Accountant (É.-U.)
Automobile, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Not suitable for big car lots with service departments

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : It has been an ongoing battle to get issues with the program fixed and we are only 5 months into using it. I do not understand how this program could be used by so many shops and none of the many, many issues that we have found never been addressed before.

Avantages :

I cannot think of one thing that I like about this program.

Inconvénients :

The reports are awful. The steps it takes to complete anything is way too time consuming. You have to hunt and dig for information.

Jorge
SM Service Foreman (É.-U.)
Automobile
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Wanted to commend Omnique on their version 5 of the shop management software.

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : The program is saving me time and once some more things are dialed in, will streamline my front line make ready procedures.

Avantages :

It is a very dynamic program, that once it is set up, will allow you to build a complex ticket in under a minute! If you are building a ticket with something new and realize you need to have it set up, boom! you can just adjust and increase future productivity.. Another good thing is the self populating vehicle and customer information. All together, the program is saving me time and once some more things are dialed in, will streamline my front line make ready procedures. Thank you for your online help also, it is super convenient and helpful.

Inconvénients :

The parts interface could use some improvements to be able to compare vendor prices easier. Passing customers/vehicles from iDMS could be faster.

Darryl
Service Advisor (É.-U.)
Automobile, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Service Advisor

5,0 il y a 8 ans

Commentaires : Omnique is a fantastic program with a fantastic team standing behind it. Simple, easy to use, affordable & intuitive. They listen to their customers and make proactive changes to their system. Can't wait for their official cutover to the new HTML5 design. Big thanks to Kris, Erik, Greg, & all the others at Omnique who make it happen. You've changed the way we do business!

Avantages :

Clean, intuitive design with a fantastic team behind it.

Inconvénients :

Current version is a little slow, but I've seen the new version and I know it will be speeding up very soon