15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Aplos

Disponible dès maintenant Obtenez 50 % de réduction sur douze mois dès maintenant et jusqu'au 14 février. Profitez dès aujourd'hui de votre version d'essai gratuite pendant quinze jours. Aucune carte de crédit n'est nécessaire.

Plus de 40 000 organismes à but non lucratif et églises à fort impact choisissent le logiciel Aplos pour relever les défis de leur organisation en matière de comptabilité, de gestion des contacts, de communication, de suivi des contributions, de dons en ligne/mobiles et de production de rapports.

Qui utilise Aplos ?

Les églises et les organismes sans but lucratif qui veulent un moyen simple de faire de comptabilité des fonds. L'application est également utilisée par les experts comptables et les comptables qui ont besoin d'un accès en temps réel aux livres de plus d'une organisation.

Aplos Logiciel - 1
Aplos Logiciel - 2
Aplos Logiciel - 3
Aplos Logiciel - 4
Aplos Logiciel - 5

Aplos ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Aplos

Aplos

4,5 (181)
39,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
114
5
4,4 (181)
4,4 (181)
4,6 (181)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
347
13
3,8 (1 450)
3,8 (1 450)
3,7 (1 450)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Aplos

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Paiements électroniques
Rédaction de chèques
QuickBooks Desktop Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
Sage Accounting
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Grand livre général
Reporting financier
QuickBooks Desktop Pro
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Grand livre général
Revenu et bilan comptable
Realm
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des dons
Pour organismes religieux
Répertoire de membres
QuickBooks Online Advanced
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Compte de résultat
Historique des factures
ShelbyNext Financials
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité des fonds
Comptabilité fournisseurs
Rapprochement bancaire
Neon CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des donateurs
Suivi des dons
ShelbyNext Membership
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Communication avec les membres
Gestion des dons

Avis sur Aplos

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
59%
4
31%
3
8%
2
1%
1
2%
Brandon
Brandon
Organizing Pastor (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Institutions religieuses, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Simple and easy, but with advanced features for those who need it.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We began using Aplos as a brand new church. They helped us every step of the way as we grew - absolutely stellar customer service! We still don't have the complexity that some larger churches do, but every time we have needed to add something, the capacity has been there. The one exception was the lack of payroll integration, which I understand that they are now adding but we have not used yet. What I love about the product is that it is easy for us who are new to accounting to use, but also robust enough that our treasure (CPA) is able to use it in more complex ways.

Avantages :

Cloud-based Accounting with multiple user accounts makes it easy to keep finances updated. Clean, simple, straight-forward layout makes use easy. Super-responsive customer service are always there when you need them. Bank integration makes it easy to import transactions. Contact management. Reports are quick and easy to generate with customized data. Ability to connect to online-giving.

Inconvénients :

At the moment we are unable to link families within the contact management system. There are awesome graphs and charts on the dashboard, but unfortunately they do not have a lot of customization options or the ability to easily export.

Crystal
Finance Manager (É.-U.)
Institutions religieuses, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Aplos is a lifesaver!

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

I like that there is great customer support and easy to understand tutorials and instruction. The team there is always helpful, quick to respond, and so patient and kind. Although I can find the help I need online most of the time, I like to talk to a real person on chat or on the phone.

Inconvénients :

There are so many types of reports for a newbie to understand that sometimes it can be a little bit overwhelming.

William
Executive Director (É.-U.)
Institutions religieuses, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Very Difficult and Complicated, With Poor Tech Support

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Not good. I need help, and the support never provides help that works.

Avantages :

Had potential for non-profits vs QuickBooks

Inconvénients :

Bank integration does not work. I've used QuickBooks for non-profits, with integration that works fine. In Aplos, what shows up in Aplos doesn't match what the banks say. Tech support answers fairly quickly, however, they come up with all kinds of solutions that don't work. And different people will offer a different solution. None of them work. Then they drop it leaving me hanging. I may go back to QuickBooks which once you get a few words down (business terms vs non-profit) it is actually quite easy, and more dependable.

Réponse de l'équipe de Aplos

il y a 4 ans

Hi William! Thank you for your feedback, and I'm sorry to hear of the trouble you've had concerning bank integration. You also mentioned using QuickBooks instead, so if you don't mind I'll briefly speak to both. QuickBooks creates and maintains its own bank integration feature, whereas Aplos has a partnership with Plaid and Finicity, which are industry leaders in the space. Plaid and Finicity both connect with the financial institutions and pass the information back to Aplos. We have very little control over the information received. However, we do have a great relationship with both partners, and consistently work with them on improving the experience for our customers. As for using QuickBooks, this may be a better fit if you do not need Fund Accounting and donor management. Our Customer Success Director, Alex Acree, will be reaching out personally to help troubleshoot the bank integration issues you're seeing. If you have any other questions or feedback please let us know.

Rod
Development Director (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Great Fund Accounting Product integrated with a weak CRM

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Love / hate. Great for the accounting side, frustrating on CRM side

Avantages :

The fund accounting product. It works well, but can use some more reporting flexibility

Inconvénients :

The CRM platform was added to this fund accounting system. Great idea, but obviously not designed by anyone that has actually done donor management. A good example is there is NOT an easy way to produce an acknowledgement letter for a donation or invoice(pledge) payment. CRM 101?

Steve
Treasurer (É.-U.)
Institutions religieuses, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Easy to use software that works

5,0 il y a 11 mois

Commentaires : This past year (our first year with Aplos) has been the best year of my so far 6 year journey as Church Treasurer.

Avantages :

The fact that I have never been trained as an accountant, combined with this software's ability to teach me as I use it, makes a sometimes thankless and daunting task something I can look forward to.

Inconvénients :

I wish that the expense account info would print on the checks 2nd and 3rd part automatically. This is especially important for payroll. There's no way a small church can afford to pay another vendor to handle payroll, but it's vital that any pay check I issue contain info on the amounts deducted (social security, state and federal taxes, etc) be printed on parts 2 and 3 of the business check. Aplos currently does not do this while even Quicken does at much less cost.