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à choisir le meilleur logiciel

Description de Hippo CMMS

Hippo CMMS est une solution web de gestion de la maintenance performante, abordable et conviviale. Sa plateforme flexible et ses fonctionnalités GMAO essentielles répondent aux besoins de divers secteurs, de la fabrication aux soins de santé, en passant par l'hôtellerie et plus encore. Hippo simplifie la gestion de la maintenance grâce à une interface graphique simple, un nombre illimité d'utilisateurs et une équipe de support client chaleureuse. Avec plus de dix ans d'expérience, Hippo a aidé des centaines d'organisations à rationaliser leurs opérations de maintenance.

Qui utilise Hippo CMMS ?

Hippo fournit des solutions de gestion de la maintenance flexibles pour divers secteurs, notamment la fabrication, la santé, l'hôtellerie, la gestion immobilière, l'éducation, le commerce de détail, les organismes à but non lucratif, etc.

Hippo CMMS Logiciel - 1
Hippo CMMS Logiciel - 2
Hippo CMMS Logiciel - 3
Hippo CMMS Logiciel - 4
Hippo CMMS Logiciel - 5

Hippo CMMS ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Hippo CMMS

Hippo CMMS

4,4 (314)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
65
Intégrations introuvables
4,3 (314)
4,5 (314)
4,6 (314)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
12,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
467
34
4,5 (5 233)
4,3 (5 233)
4,4 (5 233)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Hippo CMMS

monday.com
Fonctionnalités les mieux notées
Identification des produits
Suivi de l'inventaire
Sécurité des données
MEX Maintenance
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Maintenance préventive
Planification de la maintenance
Maximo
Fonctionnalités les mieux notées
Historique des services
Maintenance préventive
Suivi des ressources
eMaint CMMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Maintenance préventive
Suivi des ressources
iMaint EAM
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
MicroMain
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Création de bons de travail
Gestion des ordres de travail
SITE123
Fonctionnalités les mieux notées
Correction en temps réel
Gestion de site web
Modèles personnalisables
MAPCON
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des ordres de travail
Planification de la maintenance
PMC
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Hippo CMMS

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
47%
4
44%
3
7%
2
2%
Matt
Matt
Maintenance Supervisor (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Easy to Use

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : It is a great deal for the cost and it really does exactly what I need it to. Reports and queries are really easy to generate.

Avantages :

It is easy to use. Set up can be a bit dicey if you don't know what you are doing. This is essentially a database program, so it is good to have someone with experience help with set up to get the hierarchies done properly

Inconvénients :

It is SAAS, so it can be a bit "laggy". The function's don't always cooperate and I close the program frequently for reboot

Réponse de l'équipe de Eptura

il y a 6 ans

HI Matt, Always nice to hear good feedback about a User's experience with Hippo! You are correct that set up can be interesting but our Data Integration team has great advice and experience to help guide new clients. Thank you for taking a moment to provide feedback.

Eric
Production Coordinator (Canada)
Matériaux de construction, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great software

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Hippo has allowed us to more easily maintain the preventative maintenance for our companies 100+ pieces of equipment, and move away form a paper based system that was prone to human errors.

Avantages :

Easy to use, set up, and maintain in comparison to our previous maintenance software.

Inconvénients :

I have had a few negative experiences with the support staff. Some of them are great, but a few individuals seem to have difficulties communicating. I have found myself trying to explain something in ten different ways and it not being understood, but this has only happened twice out of my 20~ experiences.

Réponse de l'équipe de Eptura

il y a 5 ans

Hi Eric, Thanks for taking the time to provide your feedback! I am glad to hear that Hippo has helped with organizing your day to day preventative maintenance. As you continue to use the system, you will see the benefits of tracking that info. I am sorry to hear that there was some miscommunication, but ultimately the support team is here to help! The goal is to see you and your team succeed! Mel Motoch

Carl
Maintenance manager (É.-U.)
Produits alimentaires, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Getting Better

3,0 il y a 5 ans

Commentaires : I want to be fair about this; I have not had the time to go through a lot of this, but lately with the instant messaging it has made it a little easier to navigate.

Avantages :

I will be honest with you when I first starting using it, I found it to be a rabbit hole. After a couple years it did improve, I think one of the better things you did was add the help IM.

Inconvénients :

The drill down menus, are somewhat tedious. You really have to watch, as the menus have very similar labels. As I add definition in areas and machine locations, Serial numbers etc. I will add in one menu. It will disappear if I do not add it in the correct menu, even though the menu has the same name or title.

Réponse de l'équipe de Eptura

il y a 5 ans

Hi Carl, Thanks for your honest review. I'm happy to hear our support conversation window has been helpful and that your experience has been improving over the years. I'd like to learn more about the issues you've been experiencing and please keep in mind that we always take your suggestions into consideration. Please don't hesitate to reach out to me if you ever have any questions or concerns. Warm regards, Fabio Carvalho Customer Success Adviser 866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

Jody
Test Facility Manager (É.-U.)
Génie mécanique ou industriel, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Initial Review

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Still learning

Avantages :

I like the interactive facility maps, ability to use bar codes, timeliness of responses to questions, and emails to let someone know the status of the work orders.

Inconvénients :

Still learning but haven't discovered how to view work orders without going through a lengthy search. This is probably my fault and will come with training. If two people are assigned as a resource and one person completes the job the other has to be deleted or has to put 0 hours.

Réponse de l'équipe de Eptura

il y a 5 ans

Jody, thanks for the review! It's always great to know which features you're liking and finding useful about Hippo. A tip for viewing work orders at a glance would be to use the Calendar dashboard. You'll be able to see all the work orders for the month, week, or day. If you have any further questions, feel free to reach out to us! Best, Heidi Chin Customer Success Adviser| Hippo CMMS p. 866-956-2859 ext. 227 e. h.chin@hippocmms.com

chris
gse manager (É.-U.)
Aviation et industrie aéronautique, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

i use this system to manage 3 fleets for pmi, equipment tracking and repairs and it is easy to use

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : very good overall experience

Avantages :

easy to use and the technical help is available

Inconvénients :

would like parts used inventory history for each vehicle all in one place