Hippo CMMS

Qui utilise Hippo CMMS ?

Hippo fournit des solutions de gestion de la maintenance flexibles pour divers secteurs, notamment la fabrication, la santé, l'hôtellerie, la gestion immobilière, l'éducation, le commerce de détail, les organismes à but non lucratif, etc.

Description de Hippo CMMS

Hippo CMMS est une solution web de gestion de la maintenance performante, abordable et conviviale. Sa plateforme flexible et ses fonctionnalités GMAO performantes répondent aux besoins de divers secteurs, de la fabrication aux soins de santé en passant par l'hôtellerie, l'éducation, etc. Hippo simplifie la gestion de la maintenance grâce à une interface graphique simple, un nombre illimité d'utilisateurs et une équipe de support client dévouée. Avec plus de 15 ans d'expérience, Hippo a aidé plus de 1 200 organisations à rationaliser leurs opérations de maintenance.

Informations sur Hippo CMMS

Hippo CMMS

https://www.hippocmms.com/

Fondé en 2004

Prix de Hippo CMMS

Hippo CMMS n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Hippo CMMS est disponible à partir de 39,00 $US/mois.

Vidéo de Hippo CMMS
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À partir de

39,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Hippo CMMS - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Facturation
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des étalonnages
  • Maintenance préventive
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels de GMAO : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Facturation
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des étalonnages
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Planification
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi des ressources

Logiciels de gestion de la maintenance : afficher la liste complète

  • Biens commerciaux
  • Gestion de l'espace
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des équipements
  • Maintenance préventive
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Pour écoles
  • Propriétés résidentielles

Logiciels de gestion des installations : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Biens commerciaux
  • Facturation
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Planification de la maintenance
  • Propriétés résidentielles
  • Rapports et analyses
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi des ressources

Logiciels de maintenance de bâtiment : afficher la liste complète

  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tâches
  • Planification de la maintenance
  • Suivi des garanties
  • Suivi des équipements

Logiciels de maintenance des équipements : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Bons de commande
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Planification de la maintenance
  • Rappels

Logiciels de maintenance préventive : afficher la liste complète

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Plus d'alternatives à Hippo CMMS

Avis sur Hippo CMMS

Read all reviews

Overall rating

4,4/5

Average score

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 4,5

Review software

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Marishia Q.
Vendor Relations Analyst
Hôpitaux et soins de santé, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/04/2019

"Good for keeping maintenance tasks organized"

Commentaires: I work in a vendor relations position in A/P. This streamlines the companies maintenance records for all of the senior facilities and the data or invoices are in the system organized and in detail for each department from the actual maintenance request, to the facilitating, to payment of invoices from the vendor and it makes the payment process seamless.

Avantages: Anyone can use it, and can be tailored to special requests.

Inconvénients: This software is extremely functional. I wouldn't change anything.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Hippo CMMS le 03/04/2019

Thank you for your review, Marishia!

I'm glad Hippo is helping you and your team not only to keep track of your maintenance tasks, but also to streamline records and invoices for the A/P department. It's always great to hear when different departments take advantage of Hippo tools and features.
Please don't hesitate to contact us if you ever need any assistance.

Warm regards,

Fabio Carvalho
Customer Success Adviser
866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/04/2019
Jennifer M.
Facilities Coordinator
Biens de consommation, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/03/2020

"Super easy but also robust"

Commentaires: We have a much more seamless program for the maintenance guys to use which means our maintenance data is much more reliable than it's been in the past. We can ensure that we have parts when needed, PMs are done when scheduled and repair records are tracked.

Avantages: I love that there is a minimal learning curve. I can limit abilities for each user but make changes as they learn and become more comfortable. I tell all new users, "Feel free to explore. You can not screw anything up." This allows them to be more confident and curious and confidence and curiosity lead to better data in and better data out.

Inconvénients: The inventory aspect is fantastic when it comes to tracking usage and notifying the need to replenish, but there are processes that I would like to see added; showing replenishment history, reporting on where parts are used (vs on what work order), and inventory below minimum (vs at or below).

Réponse de l'éditeur

envoyé par Hippo CMMS le 04/03/2020

Hi Jennifer,

Thank you for your review. You and the Pampered Chef team have been doing a great job using Hippo. I was very happy to learn more from you on how to create incentives for users adopting Hippo. I'm glad to hear that Hippo's ease of use is also playing a big role when it comes to boosting user learning and adoption.
You have a good point and I think there is still a lot of room for improvement when it comes to inventory reporting. The new PO module that is going to be released soon will create a lot of new opportunities for our dev team to explore. Stay tuned for updates.
Please don't hesitate to contact us if you have any other questions or suggestions.

Warm regards,

Fabio Carvalho
Customer Success Adviser
866.956.2859 x 223 | f.carvalho@hippocmms.com

  • Source de l'avis 
  • Publié le 02/03/2020
Travis M.
Maintenance Planner
Aviation et industrie aéronautique, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/08/2020

"Just easy"

Commentaires: Can get up and going very quickly and inexpensive compared to larger systems

Avantages: Everything is easy from implementation, pricing, use, training

Inconvénients: There is some functionality that is missing and can be a bit buggy. Difficult to integrate with other software.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/08/2020
Thiago N.
Sustainability & Special Projects Assistant
Gestion de l'enseignement, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/08/2019

"An execellent tool"

Commentaires: Besides the cons, Hippo is an excellent maintenance tool. It is organized, simple and easy to use. I use Hippo every day, adding, editing and sometimes creating work orders. And I have an excellent experience with the support team. Sometimes we have in-depth discussions on how we can improve our expertise about Hippo and finding solutions to our requests.

Avantages: The software is user-friendly.
In a few clicks, you can find what you are looking for.
Good in extracting reports.
Hippo it is organized and store thing properly.

Inconvénients: You can't close more than one work order per time.
Adding a piece of equipment, or adding a location should be more natural than add one by one.
We can't have a hierarchy relationship between work orders. Hippo should allow us to create predecessors and successors dependencies. So, you can have a main project closed when its small pieces of work orders were settled first.
Improve the way that hippo manages spare parts. Hippo should Create a separate space to register the spare parts instead of using per facility.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Hippo CMMS le 20/08/2019

Hi Thiago,

As you know, we appreciate the feedback (both pros and cons) so that we can improve. We are constantly trying to make Hippo better, and adding new features. One thing I would suggest would be to customize a work category. For example, create a "Projects" category. This will allow you to keep associated tickets together. It also allows you to search for work orders and run reports in that category much easier and faster.

I know you are in touch with our support team often, and please continue to reach out to us.

Have a great day and enjoy the rest of our summer!

Mel Motoch

  • Source de l'avis 
  • Publié le 19/08/2019
Mark W.
Facilities Director
Institutions religieuses, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020

"Satisfied New Customer"

Avantages: What we wanted, and therefore liked most, was the ability to organize and access all the important information about our facility and equipment, processes and vendors, and preventive maintenance scheduling. We are particularly wanting to keep this information available through any future changes in personnel.

Inconvénients: So far, the only thing that is daunting to me is the incredible complexity of the software. It does so many things that it seems almost impossible to get familiar with and utilize all aspects. I'm looking forward to training and experience so that I become familiar with it.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Hippo CMMS le 05/08/2020

Thanks for the great feedback, Mark!
I'm glad to hear that you can already see the benefits of using Hippo. We understand that setting up a CMMS for the first time can be challenging, but rest assured that we are here to guide you. Our support doesn't end after your training period and I'm going to personally reach out to you after training to schedule some Q&A sessions to make sure you're comfortable using Hippo.
It is great to know that your employee suggested Hippo after a previous good experience with us. We are thankful for that!
Please don't hesitate to reach out to me if you ever have any questions or concerns.

Warm regards,

Fabio Carvalho
Customer Success Manager
866.956.2859 x 223 | fcarvalho@hippocmms.com

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020