17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Velaro

Velaro est un logiciel de chat en ligne conçu pour répondre aux besoins de l'entreprise. Des leaders du commerce électronique, de l'enseignement supérieur, des soins de santé ou des produits pharmaceutiques se tournent vers la plateforme intégrée Velaros pour optimiser leurs ventes, offrir un service exemplaire et améliorer la productivité de l'équipe de vente. Velaro est la seule application à proposer la gestion de la performance, une suite d'outils de statistiques analytiques et de reporting conçus pour favoriser l'excellence des agents et la satisfaction des clients. Pour obtenir des retours d'information en temps réel, trouver des moments appropriés au coaching et améliorer en permanence.

Qui utilise Velaro ?

Commerce électronique, enseignement supérieur, soins de santé, médicaments et autres.

Velaro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Velaro

Velaro

3,9 (9)
64,95 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
64
18
4,9 (9)
4,0 (9)
4,3 (9)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1 799,00 ₹
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
64
17
4,1 (111)
4,0 (111)
3,8 (111)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Velaro

Freshchat
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Relevé et historique des chats
Tidio
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
Rapports et analyses
Contivio Contact Center
Fonctionnalités les mieux notées
CTI (couplage téléphonie informatique)
Enregistrement des appels
Gestion des listes d'attente
Freshdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
inConcert Contact Center
Fonctionnalités les mieux notées
Enregistrement des appels
Rapports et analyses
Suivi des appels
Enterprise Bot
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
Partage d'écran
Traitement automatique du langage naturel
Drift
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Messagerie client en temps réel
Réservation en ligne
REVE Chat
Fonctionnalités les mieux notées
Messagerie client en temps réel
Rapports et analyses
Support client

Avis sur Velaro

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
4,9
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,0

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
22%
4
56%
3
11%
2
11%
Yitzhak
Digital Team Lead (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

An Affordable and User Friendly Option

5,0 l’année dernière

Commentaires : Velaro offers the most "bang for the buck" that I've seen in my time working with online customer support systems. The staff is responsive and helpful, the pricing is reasonable, and the system itself is intuitive to work with. I am very pleased with my experience so far, and see our team using this product for years to come.

Avantages :

Velaro offers quite a depth of features to aid administrators in grabbing the data they need to monitor KPIs at whatever level of granularity they'd desire. It is relatively simple to set up, and allows for both customers and service agents to have smooth communication across the board.

Inconvénients :

Having a shared pool of canned responses was considered an add-on, and was priced a bit outside our budget. While we made do by uploading individual CSV files with our desired solutions, it is unfortunate that we couldn't have that feature made available at our level. Minor quibble aside however, we really don't have any other complaints about the product.

Scott
Director of Marketing (É.-U.)
Vente au détail
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

reliable way to interact with cusomters

4,5 il y a 9 ans

Avantages :

Velaro is “easy to use” because the interface is use friendly and doesn’t require a lot of training to understand the interface. Our customer service reps quickly learned the system and started interacting with shoppers after implementation. With Velaro live chat, there isn’t the barrier of the shopper having to call in or send an email and wait for a response. Velaro, also, has a great reporting system. We are able to tell successes of our reps and areas where we need to improve. It's a great low cost solution for a Magento Live Chat Extension. We were able to create branding & set up Velaro in time for holiday quickly. It only took us 3 days to implement and design the product for our website.

Inconvénients :

There are so many features and customizations that Velaro can seem overwhelming at first. I would really suggest an online training session with a support person. Product was installed and had a few bugs at first. These were quickly addressed by Velaro and we have found both functionality and support exceptional

Ricardo
Brand advocate (Jamaïque)
Services aux consommateurs, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Functionality has dropped

2,0 l’année dernière

Avantages :

It is easy to navigate around the system to understand what each tab/button does and to communicate with customers real-time.

Inconvénients :

The issues that has been acting up whereas when switching between multiple chats the system will buffers, reroutes the chats and sometimes doesn’t save all the transcripts and files.

Juli
Customer Service Representative (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Mostly Enjoyable and Intuitive

4,0 l’année dernière

Avantages :

I love the upload mass canned responses feature. I also think on the customer facing side it looks good and is easy to use.

Inconvénients :

there seems to be an issue with copy and pasting. you also cannot copy and paste a screenshot into the text box, which you can do on most other sites, including freshchat. you instead have to save files and upload them. the oracle and velaro connection is fairly slow in bringing up the accounts so that you can close the chats. i've also experienced notification sound problems despite my settings being correct.

Layne
Customer Representative (É.-U.)
Biens de consommation, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to use software that makes my life better!

4,0 l’année dernière

Commentaires : It has made chatting with customers easy and pleasant!

Avantages :

I really enjoy the straightforward design and layout of the chat. It makes interacting with customers easy!

Inconvénients :

I don't like how the Velaro home page is only linked to the title. It should be on the side panel as well.